Ryuuou Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai https://www.rnz.co.nz/news/national/539577/why-does-it-feel-like-everything-s-getting-worse-there-s-a-word-for-it The F-ing En F-ification.
Dubious Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai https://www.nrk.no/ostfold/vogntog-sto-fast-i-demning_-_-en-darlig-vurdering-1.17419753 Minst like dårlig vurdering å ikke sette opp skilt med forbud for lastebiler siden det har skjedd før. At veien er smal stopper ikke vogntog. 2
Dellers Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Korona. Har fanken meg fått det for fjerde år på rad, og under ti måneder siden sist. Ikke hører jeg om andre som har det heller, så jeg aner ikke hvor jeg får det fra. Er så lei driten, for jeg blir satt tilbake minst en måned med løping hver gang og har en tendens til å bli deprimert av det. 1 1
Simen1 Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Dubious skrev (6 timer siden): https://www.nrk.no/ostfold/vogntog-sto-fast-i-demning_-_-en-darlig-vurdering-1.17419753 Minst like dårlig vurdering å ikke sette opp skilt med forbud for lastebiler siden det har skjedd før. At veien er smal stopper ikke vogntog. Enig i at det trengs et sånt skilt. Skiltet smal vei gir jo ingen hint om at det er svinging med lange kjøretøy som er problemet. Problemet med at Google maps leder folk på ville veier er ikke nytt. Jeg foreslår et forbudt for Google maps-skilt i samme slengen. Gjerne ved alle grenseoverganger og en presisering om at det gjelder navigering i hele Norge.
Dubious Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Jeg sjekker nye/ukjente ruter med Streetview der jeg er usikker. Plotter aldri inn rute for deretter å følge den uten å sjekke hvor den går og hva jeg kan støte på. Google Maps har lagt opp rute på veier som går gjennom gårdstun, og broer som er for lave. 1
Simen1 Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Jeg skulle ha gjester en gang. De klaget på at det var så kronglete å komme hit. Fant ut at de hadde kjørt en gangvei gjennom skogen etter å ha blitt villedet av Google maps. Google maps er komplett umulig å kontakte for å rette opp i feil så de har jo ikke akkurat kvalitet og sikkerhet i høysetet. Bare nå i vinter er det 3-4 tilfeller i mitt nærområde der turister med leiebil har blitt ledet ut i opptråkkede skiløyper av Google maps. Så jeg er mildt sagt kritisk til at de ikke har noen kommunikasjonskanal for korrigeringer. Derfor mener jeg det bør skiltes at det er forbudt å navigere etter i hele Norge. Det mener jeg er et beskjedent pressmiddel som kan brukes for å få Google til å endre adferd. 1
Ryuuou Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai (endret) Forbanna gråspurver utenfor vinduet. De bråker konstant hele tiden. Uutholdelig!!! Hvorfor MÅ de lage lyd hele tiden. Av og til er greit men hele tiden konstant som en maskin blir for mye. Sier dette som en som liker fugler og lagde særoppgave af Fugler på skolen for lenge siden. Denne konstante ''krip krip krip krip krip krip'' blir bare irriterende og slitsomt. Endret 16. mai av Ryuuou
aklla Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Simen1 skrev (50 minutter siden): Jeg skulle ha gjester en gang. De klaget på at det var så kronglete å komme hit. Fant ut at de hadde kjørt en gangvei gjennom skogen etter å ha blitt villedet av Google maps. Google maps er komplett umulig å kontakte for å rette opp i feil så de har jo ikke akkurat kvalitet og sikkerhet i høysetet. Man kan legge inn forslag til endringer i Google maps. Har selv gjort det 3-4 ganger ettersom en bom sperrer den mest naturlige veien til meg, men det finnes 2-3 andre veier uten bom. Bommen er synlig på Google maps men de nekter å endre det. Uansett, det er mulig å prøve 😀 1
Duriello Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Toro Brownies-mix! Man skulle jo tro det var umulig å ødelegge noe så lettvindt.. Nei, jeg har nok ikke arvet familiens bakergener.. 🙄
^fmj Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai (endret) Helge Lurås og iNyheter, muslimvennlig pavlovakrem. Fantastisk idiotisk artikkel. Ingredienslisten: fløte, 8 % sukker, gelatin (fra storfe), emulgator (melkesyreestere av mono- og diglyserider av fettsyrer), stabilisator (guarkjernemel, agar), modifisert stivelse, aroma, fargestoff (karotener) Samtidig får man seg jo en god latter, det er jo positivt. Endret 17. mai av ^fmj 2
Zork Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai 27 minutes ago, ^fmj said: Helge Lurås og iNyheter, muslimvennlig pavlovakrem. Fantastisk idiotisk artikkel. Ingredienslisten: fløte, 8 % sukker, gelatin (fra storfe), emulgator (melkesyreestere av mono- og diglyserider av fettsyrer), stabilisator (guarkjernemel, agar), modifisert stivelse, aroma, fargestoff (karotener) Samtidig får man seg jo en god latter, det er jo positivt. Leser du inyheter så ber du jo om å få idioti, løgn og misinformasjon servert - her er løsningen nokså enkel. 1 2
Dubious Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Hvorfor er hotell så dyrt på Mandag? Hva er det som foregår... Har bestilt og betalt, og sjekket i dag, så var alt utsolgt, men det er ingenting som skjer der jeg skal. Er det "business"...?
Zork Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Årets norske Eurovision-bidrag. Det er så fryktelig dårlig - rett og slett flaut.
Duriello Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Zork skrev (2 timer siden): Årets norske Eurovision-bidrag. Det er så fryktelig dårlig - rett og slett flaut. Er jo langt fra det dårligste innslaget i år da. 😂 Mange kalkuner å velge blandt.
Zork Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai 6 minutes ago, Duriello said: Er jo langt fra det dårligste innslaget i år da. 😂 Mange kalkuner å velge blandt. Jeg føler vel vi bør kunne sikte mot noe bedre enn å ikke være det dårligste Eurovision-innslaget. Årets norske bidrag er så platt, intetsigende og meningsløst at det gjør vondt. Alessandro er helt sikkert en kjempefin fyr som kan ha en strålende karriere foran seg men denne sangen har lite å gjøre hverken i Eurovision eller andre steder. Det er jo uansett ikke hans feil - at Nrk i år valgte å kun ha én finale og fylle den med dårlige sanger valgt ut av noen forståsegpåere er hovedproblemet her. Jeg kan ikke si at Alessandro ikke skulle vunnet fordi hele feltet var svært dårlig i år. 1
^fmj Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Zork skrev (4 timer siden): Leser du inyheter så ber du jo om å få idioti, løgn og misinformasjon servert - her er løsningen nokså enkel. Den kom opp i feeden, det er morsomt da.
Duriello Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Zork skrev (11 minutter siden): Jeg føler vel vi bør kunne sikte mot noe bedre enn å ikke være det dårligste Eurovision-innslaget. Årets norske bidrag er så platt, intetsigende og meningsløst at det gjør vondt. Alessandro er helt sikkert en kjempefin fyr som kan ha en strålende karriere foran seg men denne sangen har lite å gjøre hverken i Eurovision eller andre steder. Det er jo uansett ikke hans feil - at Nrk i år valgte å kun ha én finale og fylle den med dårlige sanger valgt ut av noen forståsegpåere er hovedproblemet her. Jeg kan ikke si at Alessandro ikke skulle vunnet fordi hele feltet var svært dårlig i år. Er enig i det, men folket har jo stemt ham frem så.. 🤷 (Da går jeg utifra at han ble stemt frem av det norske folk, jeg aner egentlig ikke hvordan de gjør det lengre. Har ikke fulgt med på dette sirkuset på mange år)
Zork Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai 2 minutes ago, Duriello said: Er enig i det, men folket har jo stemt ham frem så.. 🤷 (Da går jeg utifra at han ble stemt frem av det norske folk, jeg aner egentlig ikke hvordan de gjør det lengre. Har ikke fulgt med på dette sirkuset på mange år) Han ble stemt frem delvis av det norske folk - av en eller annen grunn så fikk utenlandske juryer også mye å si når det gjaldt hvem vi skulle sende. Men der en tidligere har hatt flere delfinaler der vinnerene har møttes i en sluttfinale, så var det i år et svært begrenset utvalg i kun én finale - deltagerene der besto av utvalgte bidrag fra noen som tydeligvis fokuserte lite på musikalsk kvalitet. Blant annet ble en av plassene reservert til Bobbysocks - ikke fordi de hadde en god sang som hadde noen mulighet for å vinne (selv i den norske finalen), men fordi det var 40 år siden de vant sist... 1
Zork Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Og siden jeg først er i gang med å syte og klage - en ting som, i alle år, har irritert grenseløst med Eurovision er alle disse poeng-giverene fra ulike land som insisterer på å gjøre seg selv til hovedfokuset fremfor det som faktisk er jobben deres som er å annonsere poengene. Mange av dem bruker uendelig med tid på å synge, vise frem babymagen sin og/eller fortelle anektdoter om hva de/deres land har gjort i Eurovision. Nobody cares! Gi poengene og get on with it! 2 1
Duriello Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Zork skrev (1 minutt siden): Blant annet ble en av plassene reservert til Bobbysocks - ikke fordi de hadde en god sang som hadde noen mulighet for å vinne (selv i den norske finalen), men fordi det var 40 år siden de vant sist... Den så jeg faktisk, og det var meget bedrøvelige greier. Har en tante som så det direktesendt, skrøt av den på face, så måtte jo sjekke. 🙄 Satt bare å tenkte; Er det bare jeg som hører hvor tragiskt dette er? Hvorfor skryter dem som snakker om den så hemningsløst? Er de betalt for å snakke kun positivt om den? Det sagt, Wig Wam sin var litt kul, og der stoppet det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå