Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frp var jo i utgangspunktet for DLD de også (kunne funnet frem link til et brennende innlegg fra Frp/Jan Arild Ellingsen i stortinget som ramset opp alle angivelige fortreffligheter med direktivet)

 

Så snudde de, om det var fordi de ble klokere eller om det var fordi de merket den store mostanden der ute og dermed ble populistiske, kan man bare gruble over.

Lenke til kommentar

He he. Vi husker jo at de manipulerte nasjonale prøver resultatene fra Oslo-skolene der det var mange innvandrere. De fritok alle de svake elevene fra prøvene!

Hvor har du det ifra, faktisk har såkalte "innvandrerskolene" i Oslo vært blant de beste på leseprøvene, være seg norsk eller engelsk.

 

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/236206/

http://www.lokalavisen.no/nyheter/groruds-5-klassinger-best-i-landet-1.5819187

http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/article179460-9991.html

 

Mulig vi må importere flere utenlandske for å gjøre det bedre på PISA-testene. Du er jo tydeligvis ikke fornøyd med nivået slik den er nå.

Jeg skal ikke gå inn i debatten om hvor mange som har fått fritak, men det er ikke innvandrerskolene som gjør det godt i Norge. Tidligere så var resultatene fra eksamner tilgjengelig for alle skoler i Oslo. De skolene som gjorde det bra var skoler som Berg, Lambertserter, OHG, og spesielt Katta. Ingen av dem er innvandrerskoler. De skolene som gjorde det dårlig var skoler som Bredtvedt, Hellerud, Sogn, etc. og de er alle innvandrerskoler. Den beste innvandrerskolen var etter det jeg husker, Stovner som gjorde det ok.

 

Og Grorud som du ser på bildet er ikke en innvandrerskole. Og det er et spørsmål om de har luket ut elever som ikke er egnet til å ta testen.

Ved et rask overblikk ser det ut til at i barneskolen er det ikke noen stor forskjell mellom "innvandrerskoler" og vanlige skoler. Når man kommer på ungdomstrinnet begynner det å skille seg mer negativt ut i forhold til "innvandrerskolene" (Grorud, som fikk beste plassering for 5.klassinger havner nesten sist i samme prøven for 8.klassinger.) Og jeg synes det er merkelig at en skole som feks. "Tøyen Skole, Oslo" ikke er på lista i det hele tatt??. Om noe skal kalles "innvandrerskole" så må det være den. Dersom enkelte skoler har fått fritak(hvorfor??) er jo hele statistikken blitt undergravd og gir uansett ikke et riktig bilde. :thumbdown:

http://apu.aftenposten.no/skole/prover/

Nå gikk jeg igjennom skolene etter hva slags resultater de fikk i engelsk for femte klasse. her er topp 10 og bunn 10. Det vises ganske klart at innvandrerskoler gjør det langt dårligere, også for femteklasse. Grorud skole prøver å fremstille seg som en flerkulturell skole, men det de gjør er å ofte plassere innvandrerene foran. I tilegg, så er det godt mulig at de gir dårlige elever fritak.

 

Oslo Grorud skole 2.90 (Noen innvandre, majoriteten er etniske norske)

Oslo Ljan skole 2.80 (Hvit skole)

Oslo Trasop skole 2.60 (Hvit skole)

Oslo Smestad skole 2.60 (Hvit skole)

Oslo Løren skole 2.60 (Hvit skole)

Oslo Voksen skole 2.50 (Hvit skole)

Oslo Vinderen skole 2.50 (Hvit skole)

Oslo Tveita skole 2.50 (Hvit skole)

Oslo Tåsen skole 2.50 (Hvit skole)

Oslo Slemdal skole 2.50 (Hvit skole)

 

Bunn

Oslo Ammerud skole 1.90 (innvandrerskole)

Oslo Furuset skole 1.80 (50/50)

Oslo Bjølsen skole 1.80 (50/50)

Oslo Linderud skole 1.70 (Noen innvandre, majoriteten er etniske norske)

Oslo Haugen skole 1.70 (innvandrerskole)

Oslo Gran skole 1.70 (innvandrerskole)

Oslo Gamlebyen skole 1.70 (50/50)

Oslo Rudolf Steinerskolen i Oslo 1.60 (hvit SV skole)

Oslo Rosenholm skole 1.60 (innvandrerskole)

Oslo Rommen skole 1.60 (innvandrerskole)

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jo, jeg ser den. FrP skulle vel normalt antas å gå i USAs antiterrorfotspor. Men nå tenkte jeg på det totale venstre/høyre - kontroll/frihet-opplegget. Men den diskusjonen gidder jeg rett og slett ikke.

Det blir litt for enkelt å betrakte autoritære elementer som noe som tilhører enten høyre- eller venstresiden. Det finnes nok av eksempler på ideologier med autoritære trekk på begge sider.

Lenke til kommentar

Jeg tror alle forsøkene på å svekke Julian Assange bare gjør at han får mer sympati fra menigmann. Han har blitt anklaget for voldtekt, på hva som virker som relativt spekulativt grunnlag. Det har blitt hevdet fra høytstående politikere at han burde henrettes. Han blir jaget verden rundt og kalt for kriminell av den amerikanske administrasjonen før de i det hele tatt har bestemt seg for hvilke lover han har brutt. Sønnene hans har blitt truet på livet. Store internasjonale selskaper gir etter for press og prøver å svekke ham ved å nekte ham deres tjenester.

 

I starten tror jeg de fleste var litt mindre sikre på om han var badguy eller goodguy, men nå har diverse krefter verden rundt klart å plassere ham solid i goodguy/frihetskjemper-kategorien. At man klarer å svekke ham og organisasjonen litt ved å gjøre disse tingene er et faktum, men det hjelper lite hvis de snur folkeopinionen til å støtte ham i prosessen. Da vil jo bare noen andre komme for å ta plassen hans så snart han blir satt ut av spill.

Lenke til kommentar

http://www.side2.no/helse/article3042451.ece

 

Makan til kvakksalveri. Skal dette kalles journalistikk?

 

Noe så ekstremt useriøst!

Bare humbug :!:

 

Det som skjer er nok at det finnes tilsettingstoffer som reagerer på varme fra føttene og klumper seg og bli brunt.

 

De burde teste dette ved å la en "u-forurenset" 3-4 åring putte føttene oppi. Det sjokkerende resultatet vil garantert se ut som inneholdet i en gammel rusten bil-radiator :p

Lenke til kommentar

«Kronisk sykdom er en illusjon, en merkevare produsert av dem som selger medisinen som holder deg avhengig av mer medisin».

 

Dette, kjære godtfolk, burde leses. Det er skremmende.

Herlig artikkel. Men alt i alt har nok media mestparten av skylden for at dumhet og idioti er på fremgang her i landet. Bare se hvor mye eksponering "Snåsamannen" og "Märthas engleskole" har fått. Hadde det i det minste vært kritiske artikler hadde det vært en god ting, men det er rett og slett ren reklame som forherliger folketro og kjerringråd. Kan man egentlig da klandre svake sjeler med dårlig utviklet kritisk sans for at de begynner å tro på slikt dritt? Når de stadig blir foret med det fra landets største medier?? :mad:

Lenke til kommentar

«Kronisk sykdom er en illusjon, en merkevare produsert av dem som selger medisinen som holder deg avhengig av mer medisin».

 

Dette, kjære godtfolk, burde leses. Det er skremmende.

Skremmende synes jeg ikke det er, men interessant. Kan ikke helt se hvilken fare disse damene i sin egen verden kan utgjøre. Det siste sitatet du har med er riktig nok oppsiktsvekkende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avisene skrev jo om hvor kritikkverdig det var at Märtha tok kontakt med de døde. Underforstått: Det er mulig! Men man skal ikke gjøre det.....

Slik jeg tolket disse Mærra-artikkelene, så gjaldt det andre klarsynte som fordømmet Märtha som snakket med døde. At dette ikke var mulig, mens healing, krystaller, homeopati, +++ fortsatt var sidestilt medisinske behandlinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...