Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1253721.ece

 

Alt godteriet blir ødelagt når saken er avgjort, sier Fredriksen.
Må man virkelig ødelegge det ? Med tanken på "man skal ikke kaste mat."

5782394[/snapback]

Enig! Når det først er produsert så virker det så meningsløst å bare sløse det bort. Jeg mener at smugleren bør få en betydelig straff, f.eks straffetoll eller inndragelse av det som smugles. I tilfelle det er mat som smugles og mattilsynet kan godkjenne lasten mener jeg de bør finne på noe annet med den enn å bare destruere det. Dette gjelder både godteri, orginale alkoholvarer, orginale tobbaksvarer, klær med "piratmerker" osv. Klærne kunne f.eks vært strippet for merker og gitt til veldedige organisasjoner. Varme plagg til barnehjemsbarn i russland eller noe sånt. Mat, alkohol og tobbakk kunne sikkert vært auksjonert bort til næringsdrivende til inntekt for tollvestnet/staten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette skjer når vi lar masseutdanning foregå helt uten kontroll. Det som trengs er en seriøs utdanningspolitikk der man ikke underslår at utdanning kan skje helt uten problemer.

5776336[/snapback]

Skjer hva da? At fredlige demonstrasjoner blir voldelige? At en lov som gjør at unge utnyttes erstattes av en ny lov som vil føre til det samme? At unge står uten jobb? :dontgetit:

5779854[/snapback]

Du tok den ikke.

Lenke til kommentar
Dette skjer når vi lar masseutdanning foregå helt uten kontroll. Det som trengs er en seriøs utdanningspolitikk der man ikke underslår at utdanning kan skje helt uten problemer.

5776336[/snapback]

Skjer hva da? At fredlige demonstrasjoner blir voldelige? At en lov som gjør at unge utnyttes erstattes av en ny lov som vil føre til det samme? At unge står uten jobb? :dontgetit:

5779854[/snapback]

Du tok den ikke.

5783343[/snapback]

Nei, jeg tok heller ikke det du sa. Jeg har bodd i Frankrike en stund, og kan ramse opp en haug med problemer som er årsak til folks misnøye. Men om masseutdannning skal være blandet inn må det være på en eller annen obskur måte.
Lenke til kommentar
ikke hold tilbake.. vil gjerne høre grunnene til at folk i frankrike er misfornøyd.

5784019[/snapback]

For det første er ikke situasjonene så spesiell som den later til å være. Demonstrasjoner og opprørspoliti er noe man ser ukentlig i større franske byer. Selv om det er viktige saker det demonstreres for skrives det ikke noe om det i internasjonal presse, ikke uten at noe brenner eller mange arresteres.

 

Regjeringen i Frankrike har gjort, og prøver fortsatt, å forandre samfunnet til å bli økonomisk mer liberalt. Det skal bl.a. føre til flere jobber, men så langt har det ikke hjulpet. Misnøyen brer seg fordi de ser at privilegiene forsvinner, mens jobbmulighetene og lønnen blir den samme.

 

Når det gjelder den nye loven er det selvsagt skepsis til at arbeidstakeren får dårligere vern. Problemet, slik jeg oppfatter det, er at oppsigelsesvernet er fjernet helt. Allerede i dag er det mange som jobber for luselønn på korttidskontrakter for å komme inn i arbeidsmarkedet (utplassering på norsk, evt. internship på engelsk). Det er vanlig å ha en slik jobb etter en eller annen utdanning, men situasjonen nå er at unge har 3-4 slike stillinger uten at de blir tilbudt jobb. Ikke fordi de er dårlige, men fordi bedriftene tjener grovt på å benytte slike kontrakter. Den nye loven vil etter manges syn ikke forandre situasjonen, men heller utvide den til ufaglærte yrkesgrupper. Og hva er det egentlig man kan lære om en person i løpet av 2 år som man ikke kan i løpet av 6 måneder?

Lenke til kommentar
Dette skjer når vi lar masseutdanning foregå helt uten kontroll. Det som trengs er en seriøs utdanningspolitikk der man ikke underslår at utdanning kan skje helt uten problemer.

5776336[/snapback]

Skjer hva da? At fredlige demonstrasjoner blir voldelige? At en lov som gjør at unge utnyttes erstattes av en ny lov som vil føre til det samme? At unge står uten jobb? :dontgetit:

5779854[/snapback]

Du tok den ikke.

5783343[/snapback]

Nei, jeg tok heller ikke det du sa. Jeg har bodd i Frankrike en stund, og kan ramse opp en haug med problemer som er årsak til folks misnøye. Men om masseutdannning skal være blandet inn må det være på en eller annen obskur måte.

5783666[/snapback]

Jeg mener heller ikke det. Men bytt ut 'utdanning' med et tilfeldig valgt ord fra debatten rundt sist høsts opptøyer.

Lenke til kommentar
Donormerking av førerkort

Helseminister Sylvia Brustad åpner for at førerkort kan bli merket med om bilføreren vil donere sine organer eller ikke.

Det er skepsis blant fagfolk til en slik ordning i Norge, men nå tar helseminister Sylvia Brustad til orde for å åpne for slik merking av førerkort i Norge, melder TV 2 Nyhetene.

Dermed kan helsepersonell reagere raskt og sikre for eksempel et hjerte som kan redde et annet menneskes liv. I dag må pårørende samtykke, og svært mange sier nei: I denne belastende og fortvilte situasjonen blir svaret ofte nei.

 

En slik ordning støtter jeg. Er det intet liv å berge for meg så gir jeg gjerne mine organer videre til noen som kan trenge de.

5690997[/snapback]

 

 

Jeg trodde ikke vi kunne sette på våre egne (norske) "ting" på førerkortet, siden det er en såkalt EØS-modell. Da skal jo førerkortet være identisk i hele EU-området, bortsett fra språket selvfølgelig.

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

Det virker som noen "smarte" politikere som har missligholdt eldreomsorgen i Oslo i mange valgperioder endelig har sluppet fra vervet sitt og så snart FRP kommer til roret så roper de "ulv ulv - FRP er skyld i den elendige eldreomsorgen". Poenget mitt er at jeg tror FRP gjør sitt beste for å bedre situasjonen uten at det har blitt fantastisk bra ennå. Store endringer er ikke gjort over natta. Den situasjonen vi ser nå tror jeg det er politikere 5-15 år tilbake som er skyld i.

Lenke til kommentar

Hørte senest på radio i dag at Frp jobber med en omorganisering og sentral styring av eldresentrene i Oslo, slik at man får ansvaret sentralt i stedet for at hver enkel bydel prioriterer og nedprioriterer som de selv vil.

 

Det er som Siemen1 sier ikke riktig å klandre Frp for de feil som er gjort av tidligere partier og politikere.

Lenke til kommentar
Jeg trodde ikke vi kunne sette på våre egne (norske) "ting" på førerkortet, siden det er en såkalt EØS-modell. Da skal jo førerkortet være identisk i hele EU-området, bortsett fra språket selvfølgelig.

5785743[/snapback]

Vi er jo praktisk talt medlem av EU så det blir vel å gå videre som en EU-sak.

Lenke til kommentar

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article745924.ece

 

Jada, vi skal øke skattene for de rike. Det lover faktisk Stoltenberg.Men hvem lover han det til? Ikke de rike. Er det bare jeg som reagerer? Å love dette gjør han overfor de det ikke angår. Står virkelig janteloven så sterkt enda? De som har lyktes bedre økonomisk her i livet må STRAFFES, og de som ikke har lyktes like godt - de kan stå å heie.

 

Frekt.

Lenke til kommentar
Og hva er det egentlig man kan lære om en person i løpet av 2 år som man ikke kan i løpet av 6 måneder?

5784635[/snapback]

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4831780.stm
He [Dominique de Villepin] said he is willing to cut the length of a trial period from two years.

 

However, he said he would not withdraw the contract entirely, as trade unions and students have demanded in a battle of strength with the government.

*applaus*
Lenke til kommentar
Hvor tjener rikingene pengene sine? Jo innenfor en stat? Hvordan tjener han penger? Jo ved å bruke andre mennesker/ressurser innenfor en stat. Det fins folk som har mye mer behov for penger enn det rikinger har. Det handler om å gi folk ett minimum av levestandard

5793829[/snapback]

Sier godeste Stoltenberg at han skal senke skattene for de fattige da?

 

Hvor er folk ansatt? Ta listen på Oslo Børs. Ta SMB-listen også. Tenk.

 

Joda, staten har eierandeler. Men fortsatt ikke alt. De er de "rike", som Stoltenberg og Co skal "straffe" til jubel fra arbeiderne.

 

Hvem er det som investerer direkte i selskaper på børs? Joda, kanskje det er noen "arbeidere" og noen arbeiderpartifolk som har investert litt. Joda. Men ikke hovedsaklig.

 

Hva er det disse selskapene gjør? Det kan da vel ikke hende at de har folk ansatt?! Folk som er sinte på storkapitalen, og som selv betaler sitt beskjedne tilskudd til statskassen?

 

Unnskyld at jeg sier det, men hvor er logikken? HVEM BETALER MEST I SKATT FRA FØR?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...