Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://cache.aftenposten.no/multimedia/arc..._Fr_379689a.pdf

 

Og der var var den siste spikeren i kisten hvor sosialistenes "Norske Hus" ligger banket godt inn. Dette er prakteksemplar på en korrupt, umoralsk, uetisk "forsker" som er kjøpt, betalt av og jobber for staten.

5770632[/snapback]

 

La de holde på så skal vi se at FrP får 50% av stemmene ved neste valg. Det hadde virkelig vært noe ;)

Lenke til kommentar

Det er nesten så jeg fryder meg over den knekken norsk landbruk har opplevd i den siste tiden. Gilde er på vei ned og nordmenn må endelig innse at det norske landbruket ikke er på det nivået alle tror det er. Håper dette fjerner fordommene ola nordmann har mot kjøtt fra utlandet og at vi kan starte med skikkerlig import av utenlandsk kjøtt slik at vi også støtter bønder i andre land som ikke lever på samme luksusen norske bønder har!

Lenke til kommentar
Det er nesten så jeg fryder meg over den knekken norsk landbruk har opplevd i den siste tiden. Gilde er på vei ned og nordmenn må endelig innse at det norske landbruket ikke er på det nivået alle tror det er. Håper dette fjerner fordommene ola nordmann har mot kjøtt fra utlandet og at vi kan starte med skikkerlig import av utenlandsk kjøtt slik at vi også støtter bønder i andre land som ikke lever på samme luksusen norske bønder har!

5772742[/snapback]

Det er nok verre i utlandet.

Lenke til kommentar
Det er nesten så jeg fryder meg over den knekken norsk landbruk har opplevd i den siste tiden. Gilde er på vei ned og nordmenn må endelig innse at det norske landbruket ikke er på det nivået alle tror det er. Håper dette fjerner fordommene ola nordmann har mot kjøtt fra utlandet og at vi kan starte med skikkerlig import av utenlandsk kjøtt slik at vi også støtter bønder i andre land som ikke lever på samme luksusen norske bønder har!

5772742[/snapback]

Det er nok verre i utlandet.

5772775[/snapback]

Hva baserer du den fordommen på? Kan du med sikkerhet si at det f.eks er større helserisiko å spise dansk kjøttdeig enn norsk? I så fall vil jeg gjerne høre andre argumenter for det enn ville fordommer.

 

Forøvrig synes jeg det er dypt tragisk at så mange har blitt alvorlig syke og noen har dødd av ecoli-skandalen. Ellers sier jeg meg enig med smoothie og håper det kommer noe godt ut av det også. Les: At folk slutter å ha alt for naiv tiltro til kvaliteten på norsk mat og at det gir bedre forhold for import av matvarer med bedre pris/kvalitetsforhold enn det som produseres i norge.

 

PS. Vi kan gjerne fortsette diskusjonen her: Bønder og statlig sponsing

Lenke til kommentar
Det er nesten så jeg fryder meg over den knekken norsk landbruk har opplevd i den siste tiden. Gilde er på vei ned og nordmenn må endelig innse at det norske landbruket ikke er på det nivået alle tror det er. Håper dette fjerner fordommene ola nordmann har mot kjøtt fra utlandet og at vi kan starte med skikkerlig import av utenlandsk kjøtt slik at vi også støtter bønder i andre land som ikke lever på samme luksusen norske bønder har!

5772742[/snapback]

Det er nok verre i utlandet.

5772775[/snapback]

Hva baserer du den fordommen på?

Er det ikke nomalt å ha blitt matforgftet i syden, da?

Lenke til kommentar
Er det ikke nomalt å ha blitt matforgftet i syden, da?

5773254[/snapback]

At sleske resturanteiere langs stranda (som aldri skal se deg igjen likevel) serverer dårlig stekt kjøtt som har ligget så lenge i kjøleskapet deres at det burde vært destruert for lenge siden betyr ikke at kjøtt som produseres (slakterier) er like dårlig kvalitet. En annen ting er at utlandet ikke er ensbetydende med ibiza eller Gran Canaria. Det finnes mange gode kjøttprodusenter rundt i verden som jeg ville stolt mye mer på enn Gilde nå for tida, og stolt like mye på som gilde til normalt. Både afrika og sør-amerika utmerker seg som gode kjøttprodusenter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Dette skjer når vi lar masseutdanning foregå helt uten kontroll. Det som trengs er en seriøs utdanningspolitikk der man ikke underslår at utdanning kan skje helt uten problemer.
"Helt ute av kontroll" betyr rett og slett at det ikke er samsvar mellom tilbud og etterspørsel av utdanning. Problemet er nettopp at man har en utdanningspolitikk! Legg ned utdanningspolitikken, ta skolen bort fra det offentlige og la markedet ordne opp. Utdanningsproblemet er innført av sosialister, sosialister har innført regler som gjør det til en riskosport for bedrifter å ansette unge. Sosialister er rett og slett roten til alt ond i Paris akkurat nu ;)
Lenke til kommentar
Dette skjer når vi lar masseutdanning foregå helt uten kontroll. Det som trengs er en seriøs utdanningspolitikk der man ikke underslår at utdanning kan skje helt uten problemer.

5776336[/snapback]

Skjer hva da? At fredlige demonstrasjoner blir voldelige? At en lov som gjør at unge utnyttes erstattes av en ny lov som vil føre til det samme? At unge står uten jobb? :dontgetit:
Lenke til kommentar

Når en blir ansatt kan en ikke forvente å få være ansatt i bedriften på livstid, særlig ikke dersom en ikke passer i jobben. Å myke opp i reglene vil ha positive resultater fordi risikoen ved å ansette vil synke. I dag har loven negative effekter fordi bedrifter nøler ved å ansette nye. Dette går særlig ut over innvandrere, som ikke kjenner de norske normene, samt eldre som oftere blir syke.

 

Gatekamper i Paris - igjen

 

Innvandrere og arbeidslivet

 

Dette betyr i praksis at dersom en arbeidsgiver ansetter en person som ikke passer inn og som totalt sett er til skade for bedriften, så er det meget vanskelig for bedriften å kvitte seg med vedkommende. (Det er derfor bedrifter er forsiktige med på ansette folk som ikke kan de norske kodene.)

 

Dette sier jo seg selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...