Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nærmest alle de norske tvstasjonene og aviene er styrt Edda Media (som igje er eid avMecom Europe AS), A-pressen (tidligere eid av Arbeiderpartiet) og Schibsted ASA. Disse mediekonsernene kan kontrollere alt av hva vi leser og ser, så i teorien kan de kontrollere hva vi tenker.

 

Men det er svært usannsynlig.

Lenke til kommentar

Men de gjør det i liten grad. Redaksjonene i Norge er rimelig uavhengige per dags dato, i motsetning til f.eks. Storbritannia der partipressen er levende, der enkelte TV-kanaler er direkte ensrettet politisk.

 

Men når medienes egne politikere virkelig tråkker i baret er ikke de samme mediene like stille. Når John Mayors økonomiske politikk gikk beint til helsike kjørte The Sun Mayor på forsiden som en klovn.

 

Men et problem er det likevel.

Lenke til kommentar

Venstre klarte seg såvidt med sjarmøren Sponheim. Lurer på hvordan det går nå med ei smellfeit dame fra trøndelag?

 

Jeg tror dårlig.

Høyres leder er jo en smellfeit frue fra Bergen, så jeg tror nok du tar litt feil her.

Men helt enig at det ikke gir noe godt inntrykk av et parti om pertiets leder ikke engang klarer å ta vare på sin egen kropp. Likevel har Erna Solberg klart seg veldig bra.

Erna Solberg har tatt av seg en god del kilo da. Sikkert vanskelig i valgkampstider, men tror hun er igang igjen nå.
Lenke til kommentar

Har nettopp meldt flytting hos Posten, på den offisielle måten, via linken fra Minside.no. Jeg har måttet klikke meg igjennom 10+ sider med reklame for diverse tjenester, og jeg er fremdeles nervøs for at jeg har trykket på noe feil som innebærer at jeg får reklame i den nye postkassa eller spam på mailen min. Hvorfor i heiteste er det fullt av reklame på den STATLIGE siden der man må melde flytting? Linken til flytting på Minside.no er forøvrig rett ved siden av linken der man reserverer seg mot reklame..... ARGH.

 

:realmad: :realmad: :wallbash::realmad::wallbash::realmad:

Lenke til kommentar

Det var vel det at det virker så tullete at de brukte nesten 40 år på å bestemme at de skulle ta møtes på midten og ta halvparten hver.

At de ikke kom frem til et kompromiss for lenge siden er egentlig ikke noe som forundrer meg. Russerne er som kjent ikke de morsomste å forhandle med.

Lenke til kommentar

Det er ikke slik at det bare bare er å møtes på midten. Hva om Norge/Russland hadde brukt et annet prinsipp, slik at "midten" hadde vært en annen plass. Norge har benyttet seg av midtlinjeprinsippet mes Russland har benyttet sektorlinjeprinsippet. Et blikk på Nordsjøen og hvilke ressurser Danmark har gått glipp av ved bruk av "feil" type prinsipp er et godt eksempel på at det ikke bare er å møtes på midten, når midten i seg selv er relativ.

 

Men 40 år er kanskje litt vel mye...

 

Nå venter jeg egentlig bare på at russerne skal komme over tidenes oljefunn rett på andre siden av den nye grensen. :p

 

+1 :)

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Nå venter jeg egentlig bare på at russerne skal komme over tidenes oljefunn rett på andre siden av den nye grensen. :p

 

 

OK, da håper jeg på at de finner tidenes gassforekomst. :p

 

Uansett var det bare en sleivete og ikke helt seriøst ment kommentar fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...