Gå til innhold

ios Jailbreak, Og div prat om jailbreaking (Guide i første Post)


QUiPS

Anbefalte innlegg

Koble den til itunes og gjennoprette?. BTW du må bruke www.greenois0n.com for å jailbreake.

 

Går jo ikke å gjennoprette med 06.15.00... Men lasta ned en custom restore ipsw, og da funka alt, utenom cydia. Prøvde så å legge inn vanlig restore via redsn0w, og da funka alt utenom å motta sms og samtaler. Altså, jeg kunne ringe og sende sms, men ingenting inn til telefonen. Dette løste seg på mystisk vis i dag, nesten to dager etter jailbreak. Så nå funker alt heldigvis! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har det, men jeg tror at det kun har kommet tethered versjon. Noe som vil si at du må ha tilgang til PC for å starte opp telefonen hver gang du skrur den av (kan hende det kun er jailbreaken du ikke får startet opp uten pc, men jeg regner med at det er hele tlf). Altså ved restart, tomt batteri etc...

Jeg hadde ikke tatt sjangsen, kjipt om telefonen henger seg og du ikke har tilgang til pc og du trenger telefonen... Men nå har jeg kun opplevd at den har hengt seg opp 1 gang, og jeg kjøpte vel tlf 2-4 uker etter at den kom på apple.no

Lenke til kommentar

1. Jeg har en iPad 3.2 jailbreaket med redsnow. Etter å "restore", hvordan oppgraderer jeg til 4.2.1? (I iTunes må jeg gå rett til 4.3)

 

2. Jeg har lyst til å beholde min iPhone 4 uten jailbreak fordi apps til den er billige og 4.3 nå kan lage Wi-Fi Hotspots. Men en oppgradering fra 4.1 trenger nyere iTunes (Jeg har nå 10.0.0.68 , men har ikke oppgradert p.g.a. min iPad 3.2 JB som synkes til den. Vil jeg få problemer ved å oppgradere iTunes?

 

3. Er det en spesiell iTunes versjon jeg bør ha når jeg JBer og bruker med iPad 4.2.1?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

1. Last ned 4.2.1 iPad firmwaren her, og trykker Shift knappen og gjennopprett i iTunes.

 

2. Nei, det vil jeg ikke tro. Tror ikke en enkel oppgradering av iTunes har noen virkning når det gjelder synkronisering av jailbreaket enhet og ikke-jailbreaket. Så her vil jeg tro det er bare å oppgradere.

 

3. Nei. Som sagt så fungerer jailbreaket iPad'er og andre Apple-enheter helt vanlig i iTunes som en enhet som ikke er JB'et.

 

Har det kommet jailbreak til 4.3 enda?

 

Redmone Pie har en JB som er i Alpha, så den er ikke kommet ut ennå. Ifølge hjemmesiden dems vil det komme en untethered JB til 4.3 neste uke, så her blir det å vente.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Takk for svar Lami.

 

Nå bare lurer jeg på hvordan jeg kan lagre gamesaves fra spill, for dette lagres ikke i iTunes, så vidt jeg vet. Derfor brukte jeg AppLinks for å få oversikt over gamesaves. Jeg har iFile for iPad. Den funker veldig bra, og jeg får sett alle filene på iPad, inkludert gamesaves. Men jeg vill ha noe slikt for PCen, slik at jeg lett kan overføre filene fra iPad til PCen.

 

Jeg har prøvd:

iPad File Explorer - Jeg får bare sett noen få mapper og filer, ikke gamesaves.

WinSCP - Jeg vet ikke hvordan den brukes.

iPhone explorer - Fungerer 1 av 8 ganger jeg starter den. Har klart å lagre 2 gamesaves.

Cyberduck - Vet ikke hvordan den fungerer.

 

Jeg satt opp en Web Server med iFile og fant serveren med Bonjour i Safari og kunne endelig se alle gamesaves på den måten, MEN jeg får bare lastet ned én og én fil. Det kommer til å ta evigheter.

 

Er det noen som har lagret spillfremgang? Hva slags software brukte du, og hvordan gjorde du det?

Lenke til kommentar

Jeg må vel begynne å forberede meg på en liten oppdatering fra 4.2.1 til 4.3 på min iPhone4 med GreenPoison JB. Hvordan vil det fungere? Vil jeg kunne beholde alt av spill, programmer og savegames som kommer offisielt fra AppStore? Og hva skjer med de programmene som kommer fra Cydia? (LockInfo, iFile, InfiniDock, InfiniFolders osv). Også har jeg etpar programmer fra Installous.

 

Må jeg gjennom en restore-prosess som renser telefonen først, eller vil det kunne gå relativt smertefritt? Har egentlig ikke lyst til å konfigurere alle de Cydia-programmene på nytt...

Planlegger forøvrig å vente på en offisiell untethered JB.

Lenke til kommentar

Du kan prøve ut AppBackup og SSH'e til /private/var/mobile/Library/AppBackup hvor du kopierer all backupen over til PCen.

How does Appbackup works?

 

Lykke til. Hvis det er problemer, bare spør her! :thumbup:

 

Hva bruker du for å få filer fra iPhone/iPad over til PCen?

 

Og linkene til GreenPois0n RC6.1 er døde for meg. Har noen en link?

(Siden var blokkert for meg. Så den med proxy.)

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har litt penger på paypal til overs. Noen gode programmer på cydia som er verdt å kjøpe?

LockInfo er definitivt det beste kjøpet du kan gjøre der inne. Fantastisk kjekt å ha oversikt over mail, tapte anrop, mottatte sms og dagens/ukens gjøremål på kalender rett fra LockScreen. (slippe å låse opp telefonen og gå inn på kalender for å se møter osv)

 

Ellers er InfiniFolders og InfiniDock kjekt å ha. Installerer man de programmene kan man ha så mange programmer man vil i en mappe, også kan man ha flere enn 4 iconer på Dock-baren.

Ikke dumt

Lenke til kommentar

Hva mener du? Jeg bruker Voddler og har jailbreaket iPhonen.

Hmm, rart :o For ikke så lenge siden kunne jeg starte en film, men etter reklamen fikk jeg bare en feilmelding "Playback failed. The main feature could unfortunately not be played at this time, try again later"

 

Greit nok tenkte jeg, sikkert et midlertidig problem, men nå virker ikke play-knappen i det hele tatt. Er grå uansett hva.

 

Har lest om flere med samme problem. Var ihvertfall noen som mente det hadde med jailbreaken å gjøre. Mer vet jeg ikke :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...