Gå til innhold

Tråd for klesmerker du syns er oppskrytt


Anbefalte innlegg

Norrøna GoreTex-klær...

 

Kjøpte Falketind 2 lags buksa og jakken for et år siden og buksa tåler ikke at man skubber forbi greiner (revner)

 

Jakken måtte repareres etter en uke siden 2 sveiser gikk opp.

Nå har høyrelomma på jakken bare falt av pga delaminering i lagene...

 

Blir ALDRI mer å kjøpe Norrøna tekniske klær, har kun dårlige erfaringer... :(

 

Blir nok Bergans eller The North Face heretter ja...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ansatt på Brandstad, der rundt 60% av artiklene er Moods of Norway. Å si at disse klærne har dårlig kvalitet er så far off som man kommer. Folk kan ikke uttale seg om annet enn det de ser med det blotte øyet når de ikke har noe erfaring med merkene!

Jeg er så skråsikker på kvaliteten til Moods at jeg tør si at ingen billigere merker i Norge har generelt bedre kvalitet på klærne sine enn Moods of Norway.

 

Når det kommer til Dressmann, har jeg bare hatt dårlige erfaringer. Hver av de fire buksene mine derfra har tråder og dritt som henger og slenger, og hver en har røket i sømmene en og annet sted. De fleste i skrittet.

Har ikke erfaring med overdeler herfra.

 

Det er ikke forskjell på en volvo og en jaguar. Bil er bil.

 

Riktig det. Akkurat som det ikke er forskjell på Dimmu Borgir og Miley Cyrus. Musikk er musikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norrøna GoreTex-klær...

 

Kjøpte Falketind 2 lags buksa og jakken for et år siden og buksa tåler ikke at man skubber forbi greiner (revner)

 

Jakken måtte repareres etter en uke siden 2 sveiser gikk opp.

Nå har høyrelomma på jakken bare falt av pga delaminering i lagene...

 

Blir ALDRI mer å kjøpe Norrøna tekniske klær, har kun dårlige erfaringer... :(

 

Blir nok Bergans eller The North Face heretter ja...

 

Wow, du må virkelig ja vært uheldig. For hverken jeg eller andre jeg kjenner har ikke oppfattet Norrøna som noe annet enn veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg er ansatt på Brandstad, der rundt 60% av artiklene er Moods of Norway. Å si at disse klærne har dårlig kvalitet er så far off som man kommer. Folk kan ikke uttale seg om annet enn det de ser med det blotte øyet når de ikke har noe erfaring med merkene!

Jeg er så skråsikker på kvaliteten til Moods at jeg tør si at ingen billigere merker i Norge har generelt bedre kvalitet på klærne sine enn Moods of Norway.

 

Når det kommer til Dressmann, har jeg bare hatt dårlige erfaringer. Hver av de fire buksene mine derfra har tråder og dritt som henger og slenger, og hver en har røket i sømmene en og annet sted. De fleste i skrittet.

Har ikke erfaring med overdeler herfra.

 

Det er ikke forskjell på en volvo og en jaguar. Bil er bil.

 

Riktig det. Akkurat som det ikke er forskjell på Dimmu Borgir og Miley Cyrus. Musikk er musikk.

 

Wow, du må virkelig ha vært heldig. For hverken jeg eller andre jeg kjenner har ikke oppfattet Moods of Norway som noe annet enn veldig dårlig

Lenke til kommentar

 

Wow, du må virkelig ja vært uheldig. For hverken jeg eller andre jeg kjenner har ikke oppfattet Norrøna som noe annet enn veldig bra.

Muligens 3lags-klærne er bra, men de koster så mye at det kan ikke retterdiggjøre bruken for oss vanlige dødelige.

 

 

Jeg har en jakke av merke HALTI som jeg bruker om vinteren på fjellet, og som kosta 1800 kroner. (gamle modellen av denne) Den er nå 4 år gammel og like vind og vanntett som da jeg kjøpte den. Den er også formsydd slik at jeg har maksimal bevegelighet i jakken. Jeg kjører en del snøscooter med den og den er litt skitten frempå av den grunn (olje, grease og skitt) men egenskapene har den beholdt allikevel...

 

Nei.. Norrøna kan drite for alt jeg bryr meg om... :(

Lenke til kommentar

Jeg er ansatt på Brandstad, der rundt 60% av artiklene er Moods of Norway. Å si at disse klærne har dårlig kvalitet er så far off som man kommer. Folk kan ikke uttale seg om annet enn det de ser med det blotte øyet når de ikke har noe erfaring med merkene!

Jeg er så skråsikker på kvaliteten til Moods at jeg tør si at ingen billigere merker i Norge har generelt bedre kvalitet på klærne sine enn Moods of Norway.

 

Når det kommer til Dressmann, har jeg bare hatt dårlige erfaringer. Hver av de fire buksene mine derfra har tråder og dritt som henger og slenger, og hver en har røket i sømmene en og annet sted. De fleste i skrittet.

Har ikke erfaring med overdeler herfra.

 

Det er ikke forskjell på en volvo og en jaguar. Bil er bil.

 

Riktig det. Akkurat som det ikke er forskjell på Dimmu Borgir og Miley Cyrus. Musikk er musikk.

 

Nå er det ikke akkurat kvaliteten på klærne som gjør at jeg misliker MoN såpass sterkt som jeg gjør, i og med at jeg har altfor lite erfaring med merket til å kunne si noe om det..Det jeg ikke liker ved Moods er at de lager griseharry klesplagg i all hovedsak. Enten er klærne proppet fulle av merkelige mønstre og tegninger, ellers så er de i gyselige farger...og noen ganger begge deler...

Lenke til kommentar

Traktoren på merke ser jeg ikke på som det største problemet. Det er mange merker som har større logoer, men jeg kan være enig i at en traktor ikke er det peneste å ha på brystet.

 

Problemet slik jeg ser det, er hvor skrikende mange av plaggene er. At kvaliteten er dårlig kan jeg ikke si noe om, og det burde egentlig de fleste her inne heller ikke si noe om, da de færreste her har plagg fra MoN. Det betyr ikke at det ikke er dårlig kvalitet, men det er mange som er raske med å dømme uten engang å ha tatt i et plagg fra MoN.

 

Her er et standard MoN plagg. Det er ikke rart folk synes det er stygt. Tenker på sportscoaten om dere ikke skjønte det.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

MoN er nok et av tidenes mest tacky merker ja, lite som slår dressene deres. Hadde ikke brukt om jeg fikk det gratis, og jeg er over middels glad i ting som er gratis. Takk for link til superkidzen forresten, hadde helt glemt fyren. Fantastisk person.

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Altså, generelt varierer kvaliteten på klær ofte fra plagg til plagg+ en hel del andre faktorer som spiller inn som hvordan man bruker klærne og hvilke man velger, om de passer din smak eller ei.

 

Lacoste er vel noe av det meste over-hypede merket.

 

Har et par piqueer av de, det skal jeg være den første til å innrømme, men ting som f.eks jakkene deres og skoene (gud bevares) er ekstremt tacky og du kan få høyere kvalitet til samme eller lavere pris.

Her f.eks. Jeg har et par sommersko fra Lacoste av typen glatt overflate og borrelås, ikke spesielt gode å tilbringe flere timer i, helt grei pris og kjekke å få fort på seg samt er det en grei kvalitet og stil på de. Men en helt annen sak er et par høst/vintersko jeg kjøpte fra Lacoste. Det er noe av det beste jeg har hatt på bena, og jeg er bortskjemt på sko, det skal jeg innrømme, til MITT BRUK! Bruke ute, vanlig hverdagsbruk, ikke noe å gå tur i fjellet i, men igjen har man egne sko for det.

Lenke til kommentar

Altså, generelt varierer kvaliteten på klær ofte fra plagg til plagg+ en hel del andre faktorer som spiller inn som hvordan man bruker klærne og hvilke man velger, om de passer din smak eller ei.

 

Lacoste er vel noe av det meste over-hypede merket.

 

Har et par piqueer av de, det skal jeg være den første til å innrømme, men ting som f.eks jakkene deres og skoene (gud bevares) er ekstremt tacky og du kan få høyere kvalitet til samme eller lavere pris.

Her f.eks. Jeg har et par sommersko fra Lacoste av typen glatt overflate og borrelås, ikke spesielt gode å tilbringe flere timer i, helt grei pris og kjekke å få fort på seg samt er det en grei kvalitet og stil på de. Men en helt annen sak er et par høst/vintersko jeg kjøpte fra Lacoste. Det er noe av det beste jeg har hatt på bena, og jeg er bortskjemt på sko, det skal jeg innrømme, til MITT BRUK! Bruke ute, vanlig hverdagsbruk, ikke noe å gå tur i fjellet i, men igjen har man egne sko for det.

 

Gratulerer med å avsløre deg som kunnskapsløs om klær.

Lenke til kommentar

Jeg er ansatt på Brandstad, der rundt 60% av artiklene er Moods of Norway. Å si at disse klærne har dårlig kvalitet er så far off som man kommer. Folk kan ikke uttale seg om annet enn det de ser med det blotte øyet når de ikke har noe erfaring med merkene!

Jeg er så skråsikker på kvaliteten til Moods at jeg tør si at ingen billigere merker i Norge har generelt bedre kvalitet på klærne sine enn Moods of Norway.

 

 

Herlig kunnskapsløshet, og herlig negativ reklame for Brandstad. Hadde du hatt noe som helst peiling hadde du sjekket materialene som klærne er laget av, og dermed raskt sett at materialene som brukes i mange tilfeller er syntetiske billigmaterialer. Dette gir riktignok slitesterke klær, men til den prisklassen Moods ligger i, forventer jeg skikkelige materialer.

 

 

På den annen side synes jeg det er dritkult at Moods har lykkes kommersielt både i Norge og USA!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...