Gå til innhold

Tråd for klesmerker du syns er oppskrytt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norrøna GoreTex-klær...

 

Kjøpte Falketind 2 lags buksa og jakken for et år siden og buksa tåler ikke at man skubber forbi greiner (revner)

 

Jakken måtte repareres etter en uke siden 2 sveiser gikk opp.

Nå har høyrelomma på jakken bare falt av pga delaminering i lagene...

 

Blir ALDRI mer å kjøpe Norrøna tekniske klær, har kun dårlige erfaringer... :(

 

Blir nok Bergans eller The North Face heretter ja...

Du er ikke den eneste med negativ erfaring med Norrøna, opplevde at lofoten buksa deres gikk opp i hele den limte sømen på innsiden av benet for kort tid siden. Blir interessant hvordan jeg blir behandlet i forbindelse med reklamasjon. Kommer nok til å holde meg til Arc'teryx og andre litt mindre merker om det ikke går veien.

Lenke til kommentar

Antar også at det store flertallet ikke har noe negativt å si om merket, Norrøna holder jevnt over svært høy kvalitet. Men noen ganger kan man følgelig være uheldig og kjøpe en vare som holder en noe lavere standard (grunnet feil under prod osv) enn hva man kan forvente. Av den grunn er jeg svært spent på hvordan jeg blir behanldet når jeg nå sender buksen inn til reklamasjon.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg intrykk av at Norrøna er litt så som så.. Har flere i familien som har hatt Norrønaplagg som har gått i stykker relativt fort, mens andre plagg holder kjempebra. Selv har jeg et par votter derfra som omtrent er skuddsikre (de kostet riktignok 1300,-, men uansett...).

Lenke til kommentar

Altså, generelt varierer kvaliteten på klær ofte fra plagg til plagg+ en hel del andre faktorer som spiller inn som hvordan man bruker klærne og hvilke man velger, om de passer din smak eller ei.

 

Lacoste er vel noe av det meste over-hypede merket.

 

Har et par piqueer av de, det skal jeg være den første til å innrømme, men ting som f.eks jakkene deres og skoene (gud bevares) er ekstremt tacky og du kan få høyere kvalitet til samme eller lavere pris.

Her f.eks. Jeg har et par sommersko fra Lacoste av typen glatt overflate og borrelås, ikke spesielt gode å tilbringe flere timer i, helt grei pris og kjekke å få fort på seg samt er det en grei kvalitet og stil på de. Men en helt annen sak er et par høst/vintersko jeg kjøpte fra Lacoste. Det er noe av det beste jeg har hatt på bena, og jeg er bortskjemt på sko, det skal jeg innrømme, til MITT BRUK! Bruke ute, vanlig hverdagsbruk, ikke noe å gå tur i fjellet i, men igjen har man egne sko for det.

 

Gratulerer med å avsløre deg som kunnskapsløs om klær.

 

 

Så utrolig synd det ikke er noe fasit når det kommer til klær da. Selv hvor mye du ønsker å sitte på toppen av hesten din og spy ut masse dritt om folk som ikke liker det du synes er bra.

Lenke til kommentar

http://usa.hermes.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?firstLevelLeftCategoryName=2-TONETEESHIRTS&catalogId=10052&categoryId=153554&parentCategoryId=127573&productId=57916&topCategoryId=127527&nbItem=0&langId=-1&docname=ShoppingArea/CatalogSection/ProductSubsection/ProductSizeDisplay.jsp&firstLeftCategoryId=127568&leftCategoryId=153554&firstLevelLeftCategoryId=153554&storeId=10202&ddkey=CategoryDisplay

 

:ohmy:

 

$750 for ei t-skjorte? Jeg kjenner ikke merket eller kvaliteten, men Hermés havner på grunn av dette offisielt på min liste over oppskrytte merker i hvert fall. Med mindre denne t-skjorten er håndvevd av flimmerhår fra delfiners pustehull så er den prisen i hvert fall 10 ganger for høy.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig finns det fasitsvar. Ikke når det gjelder stil, men nå diskuteres blant annet materialer, og der er det fakta i fleng.

Selvfølgelig kan kvaliteten og materialene settes opp mot hverandre og rangeres. Men om man synes den opplevde kvaliteten er bra, og det passer hans bruk, synes jeg det blir feil å komme med blærete utsagn som "at noen er kunnskapsløse".

 

 

Er man kunnskapsløs om man synes Volkswagen har bra biler?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://usa.hermes.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?firstLevelLeftCategoryName=2-TONETEESHIRTS&catalogId=10052&categoryId=153554&parentCategoryId=127573&productId=57916&topCategoryId=127527&nbItem=0&langId=-1&docname=ShoppingArea/CatalogSection/ProductSubsection/ProductSizeDisplay.jsp&firstLeftCategoryId=127568&leftCategoryId=153554&firstLevelLeftCategoryId=153554&storeId=10202&ddkey=CategoryDisplay

 

:ohmy:

 

$750 for ei t-skjorte? Jeg kjenner ikke merket eller kvaliteten, men Hermés havner på grunn av dette offisielt på min liste over oppskrytte merker i hvert fall. Med mindre denne t-skjorten er håndvevd av flimmerhår fra delfiners pustehull så er den prisen i hvert fall 10 ganger for høy.

Hehe, Hermés har mye fint, men enkelte ting kan de selge veldig dyrt bare på grunn av merket. Jeg vil driste meg til å si at Hermés generelt ikke er overpriset, men at de har enkelte produkter som absolutt er det.

 

Dassen:

Misfornøyd med Musto sitt seiltøy? Utdyp gjerne, mine erfaringer er helt motsatte!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig finns det fasitsvar. Ikke når det gjelder stil, men nå diskuteres blant annet materialer, og der er det fakta i fleng.

Selvfølgelig kan kvaliteten og materialene settes opp mot hverandre og rangeres. Men om man synes den opplevde kvaliteten er bra, og det passer hans bruk, synes jeg det blir feil å komme med blærete utsagn som "at noen er kunnskapsløse".

 

 

Er man kunnskapsløs om man synes Volkswagen har bra biler?

 

Selvfølgelig er man ikke kunnskapsløs om man mener at VW er bra biler, nettopp fordi VW faktisk har bra biler sammenlignet med de fleste andre biler. Lacoste har derimot ikke bra sko, omtrent uansett hva man sammenligner med.

Lenke til kommentar

http://usa.hermes.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?firstLevelLeftCategoryName=2-TONETEESHIRTS&catalogId=10052&categoryId=153554&parentCategoryId=127573&productId=57916&topCategoryId=127527&nbItem=0&langId=-1&docname=ShoppingArea/CatalogSection/ProductSubsection/ProductSizeDisplay.jsp&firstLeftCategoryId=127568&leftCategoryId=153554&firstLevelLeftCategoryId=153554&storeId=10202&ddkey=CategoryDisplay

 

:ohmy:

 

$750 for ei t-skjorte? Jeg kjenner ikke merket eller kvaliteten, men Hermés havner på grunn av dette offisielt på min liste over oppskrytte merker i hvert fall. Med mindre denne t-skjorten er håndvevd av flimmerhår fra delfiners pustehull så er den prisen i hvert fall 10 ganger for høy.

Hehe, Hermés har mye fint, men enkelte ting kan de selge veldig dyrt bare på grunn av merket. Jeg vil driste meg til å si at Hermés generelt ikke er overpriset, men at de har enkelte produkter som absolutt er det.

 

Dassen:

Misfornøyd med Musto sitt seiltøy? Utdyp gjerne, mine erfaringer er helt motsatte!

Pirk: Det heter Hermès, ikke Hermés.
Lenke til kommentar

[quote name='Henrik C' date='20. oktober 2010 - 15:31' timestamp='1287581474'

 

Dassen:

Misfornøyd med Musto sitt seiltøy? Utdyp gjerne, mine erfaringer er helt motsatte!

 

Hadde en bukse som ble slitt gjennom knærne etter én sesongs bruk. Den ble riktignok brukt i en optimistjolle hvor slitasjen er høy, men Henri Lloyd buksa er like fin etter 3 sesonger. Borrelåsene ble raskt slitt og det var "blemmer" mellom lamineringen og stoffet.

 

Hadde også noen seilhandsker som røk opp i en søm på fingrene.

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg var i optimistjollen, men jeg har fortsatt en jollebukse fra Musto. Den blir ikke brukt like hardt nå, men den har holdt seg veldig fint med relativt røff bruk som seiltrener og diverse småseiling i joller.

Nå husker jeg ikke alt jeg har hatt av seilutstyr, men jeg tror ikke jeg klarte å slite ut noen bukser - det var vel heller at jeg vokste ut av dem.

 

Seilhansker er ikke noe poeng i å trekke inn engang, de holder maksimalt et par måneder med mye seiling uansett. Det er nesten bruk-og-kast, hvis noen holdt gjennom en hel sesong var det omtrent en mirakel.

Lenke til kommentar

Klesmerker som ikke står på gjestelista til klesskapet mitt etter dårlige erfaringer hva angår kvalitet/pris.

  • Scotch & Soda
  • Tiger of Sweden
  • Nudie
  • Vans
  • Musto (seileklær)

 

Misfornøyd med Nudie? Hvilke bukser har du kjøpt da?

 

Jeg har tre jeans fra Nudie. To av de har fantastisk kvalitet, den tredje, som forresten egentlig har best passform med god margin har to hull i skrittet etter et års bruk omtrent. Det skal sies at den buksen som røk i skrittet heller ikke kostet mer enn 800 kroner. Men generelt synes jeg ikke Nudie er oppskrytt egentlig. Tiger of Sweden derimot er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar

Jeg har komplekser mot Nudie. Jeg har aldri hatt Nudie, men likevel klarer jeg ikke å like dem. Mulig denne kompleksen har grobunn i at noen medstudenter svært jevnlig går i Nudie. Jeg har liksom ikke så lyst til å bli sammenliknet med dem, derfor unnlater jeg å kjøpe Nudie.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...