Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dro hjem en Immortal diplomatic med Japan i går, std map size og speed, continents.

 

Brukte 1600 år på å bli kvitt Russland, som var på samme kontinent. Da satt jeg med 5 av Katarinas byer som puppets og 3 av mine. Deretter bygde jeg meg gradvis opp. Det viste seg å være et stort kontinent, men jeg slet overraskende mye med å få opp happiness. Dette ville løst seg dersom jeg hadde funnet opp construction, så puppetene kunne bygd colosseumer. Det var nok den største feilen jeg gjorde gjennom spillet og gjorde at byene mine ikke vokste i flere hundre år.

 

Etterhvert fokuserte jeg kun på happiness, ved å teche mot de tingene som hjalp, fikk en eksplosjonsartet befolkningsvekst.. Fra å være et avleggs land rundt år 0, tok jeg gradvis igjen konkurrentene jeg fikk kontakt med på verdenens andre kontinent teknologisk og befolkningsmessig. Forsvaret mitt var patetisk gjennom resten av spillet, men jeg hadde littegrann. Ville nok slitt med en fullskala invasjon, men de 6 andre sivilisasjonene var opptatt med innbyrdes krig på verdenens superkontinent. Hadde egentlig tenkt å gå for world conquest, men fant etterhvert ut at enkleste fremgangsmåte ville være å kjøpe opp de 7 bystatene på mitt kontinent og gå for diplomatisk seier.

 

Jeg avsluttet spillet med 16 stemmer til meg som verdensleder(15 bystater og meg selv) i år 1902, med et teknologisk forsprang på de andre, lå på 1000 vitenskap pr. tur på slutten, 200 av det fra allierte bystater. 3 av Katarinas byer var puppets gjennom hele spillet, totalt hadde jeg 12 byer. På superkontinentet var 6 sivilisasjoner blitt til 3.

 

Score: 2200.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Fullførte min første runde på Civ 5 nå. Digger dette spillet, aldri vært så kjempefan av strategispill, men dette spillet likte jeg. Valgte random bane og civlisasjon, og da ble jeg Ceasar på en øy-bane. Første city-staten tok jeg over eter at jeg hadde fått to av de dårligste båtene, og et par swordsmen. Satsa mye på wonders så etter en stund hadde jeg 10 wonders, Tyskland 1 og de fem andre ingen. Etter at jeg fikk tre Frigates og to Caraveller gikk jeg til angrep på Japan, men de ga meg en så bra forslag hvis jeg ville godta fred, at jeg gikk å tok over India istedet. Så var det Englands tur til å bli tatt, de var de nest-nest største på runden, men det gikk som en drømm. Deretter fikk jeg oppgradert alle frigattene og caravellene til Destroyers og knuste Japan, som var de nest størse, etter meg. De to siste som var Tyskland og en indianer dude, gikk som en drømm, siden de var ganske dårlige begge to. Fullførte år 1947.

 

Score: 3100

 

Edit: Spilte på det nest letteste tror jeg, siden det var første gang jeg prøvde :p

 

 

 

Endret av DevilFish
Lenke til kommentar

Fullførte min første runde på Civ 5 nå. Digger dette spillet, aldri vært så kjempefan av strategispill, men dette spillet likte jeg. Valgte random bane og civlisasjon, og da ble jeg Ceasar på en øy-bane. Første city-staten tok jeg over eter at jeg hadde fått to av de dårligste båtene, og et par swordsmen. Satsa mye på wonders så etter en stund hadde jeg 10 wonders, Tyskland 1 og de fem andre ingen. Etter at jeg fikk tre Frigates og to Caraveller gikk jeg til angrep på Japan, men de ga meg en så bra forslag hvis jeg ville godta fred, at jeg gikk å tok over India istedet. Så var det Englands tur til å bli tatt, de var de nest-nest største på runden, men det gikk som en drømm. Deretter fikk jeg oppgradert alle frigattene og caravellene til Destroyers og knuste Japan, som var de nest størse, etter meg. De to siste som var Tyskland og en indianer dude, gikk som en drømm, siden de var ganske dårlige begge to. Fullførte år 1947.

 

 

Score: 3100

 

Nice, fint om du skriver vanskelighetsgraden også, da blir det litt enklere å sammenligne :)

Lenke til kommentar

Ser dere overser spørsmålene mine totalt. Men greit ja eg skal kjøpe spillet den 15 noveber! Da får eg lønn!

 

Men før eg kjøper dette spillet, kan dere bekrefte at finnes patch som fikser end turn problemet? Må jo vente i 1 min mens turnen skal ende.

 

Stilte ned graffiken ned til minium men det hjalp heller ikke.

Lenke til kommentar

Ser dere overser spørsmålene mine totalt. Men greit ja eg skal kjøpe spillet den 15 noveber! Da får eg lønn!

 

Men før eg kjøper dette spillet, kan dere bekrefte at finnes patch som fikser end turn problemet? Må jo vente i 1 min mens turnen skal ende.

 

Stilte ned graffiken ned til minium men det hjalp heller ikke.

 

Såvidt jeg kan skjønne er allerede patchen ute. Jeg har i alle fall ingen problemer, men har ikke testet Huge world map ennå. Pcen min er ca 3 år gammel.

Lenke til kommentar

Jeg har en solid quad core med 8gb ram, og et geforce 275, og etter snaut 300 begynner spillet å gå veldig treigt. Det er på grensen til uspillbart fordi end turn tar så fryktelig lenge. Jeg spiller kun på svære map med 20 fiender og mange city states(det har alltid vært eneste måten å spille civ på for min del). Viss du er en av de, så må jeg desverre si problemet er der forsatt Xp3ri3nZ.

Lenke til kommentar

Fader eg elsker jo detet spillet! OG ja eg har lastet det ulovlig ned, men eg kjøper det lett hvist den feilen blir fikset!

 

Eg kjøpte ny pc i sommer og har 6 kjerner amd prossesor kjører 3,8 ghz klokk. Og har AMD PHENOM II X6 1090T BE 3.2GHZ 9MB SOCKET AM3 Black Edtion |CPU Kjøler COOLIT ECO ALC LIQUID COOLING | Hovedkort ASUS CROSSHAIR IV FORMULA 890FX AM3 ATX | IMM DDR3 2x2GB 1333MHZ CL9 | XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0.

 

Skal da være rimeligt over det som er anbefalt! Og den game testen i windows får eg full pott!

 

Eg spillte et medium map med 3 Land og 6 City States og Continent altså mangen små øyer!

 

Og eg har prøvd å stille ned graffike helt til low! Men merker ingen forskjell! Det skjer gradvis etter 230 turns og blir uspilltbart etter 300 turns. Venter da opptil 1 min før det blir min turn!

 

Eg fatter og begriper ikke dette her! Håper noen kan komme med tips.

 

EEg kjøper ikke spillet hvist det skal værer sånn, det takler eg ikke. Nå eg har spillt opp til 300 turns og gir opp pga langt tid per turn, så starter eg new game og da er det som å være i himmelen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...