Flimzes Skrevet 13. september 2013 Skrevet 13. september 2013 Ebay i tyskland er en gullgruve for gamle tunge forsterkere. Alle de store japanske merkene var populære i tyskland på 70-80 tallet, og du finner det meste av modeller fra dem der.
tore_v1 Skrevet 13. september 2013 Skrevet 13. september 2013 Det ligger en fin Sansui på hifisentralen.
Munty Skrevet 13. september 2013 Skrevet 13. september 2013 Veldig mye fint på Hifisentralen ja. Hadde faktisk helt glemt den nettsiden. Takk for påminnelse. Er det noen som forresten vet hva som skjer med AVForum? Var nede i en lang periode, men er oppe igjen nå med oppgradert design og slikt, men jeg finner jo ikke fram til noe. Kommer meg ikke inn på AVtorget, minHiFi eller minHjemmekino. Nå synes jeg de tuller fælt. AVforum som er en så fin side.
tore_v1 Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 De byttet plattform fullstendig og det gikk vel litt over styr i omleggingen og jeg tror de oppdaget en del rarieteter i løpet av den prosessen. De skal vel få alt på plass igjen, så fort som mulig håper jeg.
ATWindsor Skrevet 2. oktober 2013 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Noen som har tips til en billig usb-DAC med lavt støygulv? Testet en MUSE-dac til litt under 200, men ble litt mye sus. AtW Endret 2. oktober 2013 av ATWindsor
Flimzes Skrevet 3. oktober 2013 Skrevet 3. oktober 2013 Billigste jeg har vært borti som er bortimot susfri er Fiio E17, mulig at E07k er lydløs også, men har ikke testet den. Om du vil ha noe mer avansert så har vel creative et x-fi 5.1 lydkort.
j-- Skrevet 3. oktober 2013 Skrevet 3. oktober 2013 Hva finnes det egentlig av rent stereo-utstyr (enten forforsterker eller integrert) som tar HDMI inn (audio + video) og kan sende HDMI ut? Eneste jeg har sett av den type utstyr er NAD M51 Direct Digital DAC.
Flimzes Skrevet 3. oktober 2013 Skrevet 3. oktober 2013 De fleste stereo-receivere har en s/pdif inngang - og de fleste enheter med hdmi utgang har også en spidf utgang, så dette er den vanligste måten å gjøre det på, da en stereoenhet ikke vil bruke den ekstra kapasiteten til hdmi uansett. Utover dette så har jeg sett at i hvert fall yamaha og h/k har hatt et par serier som har hdmi switcher innebygget i stereoreceiverne sine.
j-- Skrevet 6. oktober 2013 Skrevet 6. oktober 2013 Flimzes: Klarte ikke finne noen Yamaha stereo-receiver/forsterker med HDMI, kun surround. H/K ser jeg på som litt tullete og jalla. En utbytting av forsterkeri er uansett kun på tankestadiet. Skal mye til for å skilles med Denon PRA S-10 + POA S-10
Flimzes Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 Nei jeg kan ikke finne noe spesielt, du kan jo vurdere å skaffe en av marantz sine små surround-receivere og bruke som preamp.
tore_v1 Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 Noen som har tips til en billig usb-DAC med lavt støygulv? Testet en MUSE-dac til litt under 200, men ble litt mye sus. AtW http://www.qnktc.com/i02.php Norsk-produsert og basert på open-source. Burde være noe for deg.
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 Flimzes: Klarte ikke finne noen Yamaha stereo-receiver/forsterker med HDMI, kun surround. H/K ser jeg på som litt tullete og jalla. En utbytting av forsterkeri er uansett kun på tankestadiet. Skal mye til for å skilles med Denon PRA S-10 + POA S-10 Du burde kanskje endre ditt syn på H/K? AtW 1
j-- Skrevet 7. oktober 2013 Skrevet 7. oktober 2013 ATWindsor: Ble litt for bastant. Det jeg har sett/hørt av H/K har ikke overbevist meg, og utseende på de to receiverne jeg tidligere har sett på (en del år siden) var litt vel plastikk. Mye mulig det har forandret seg, men jeg har alt inntatt mitt førsteinntrykk. Ser Schiit Audio har kommet med en rimelig DAC (http://schiit.com/products/modi), kanskje den kan være noe? Har selv Schiit Bifrost+Valhalla, og er veldig fornøyd med det oppsettet. Har ikke lest noe om den rimelige varianten enda. tore_v1: Den så interessant ut, åpen kildekode og greier.
Akse Skrevet 21. oktober 2013 Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Var innom Soundgarden og hørte på Mantra 50 i dag. Steike for en høyttaler. Blir nok disse på meg snart. Endret 21. oktober 2013 av Akse
Munty Skrevet 22. oktober 2013 Skrevet 22. oktober 2013 Var innom Soundgarden og hørte på Mantra 50 i dag. Steike for en høyttaler. Blir nok disse på meg snart. Mm, ja, jeg var innom Soundgarden på Majorstuen og hørte på disse. Du kommer nok til å bli strålende fornøyd. Du får knipse noen bilder for oss når du får de!
Akse Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 http://www.soundgarden.no/stereo/forsterker/hegel-h80-stereoforsterker-med-dac-sort.html http://www.hifiklubben.no/Products/nad-c356bee-integrert-forsterker-29379/ I butikken hørte jeg høyttalerene på den øverste forsterkeren. Vil nummer to gjøre en tilnærmet like god jobb? Det er jo en del penger å spare. Kan evt. sjekke bruktmarkedet.
Wackee Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 Eit veldig kort svar, Nei. Spesielt ikkje om du hadde digitale kilder når du høyrte på soundgarden. Den har som tittelen tilsier innebygd DAC.
Akse Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Har fått lånt meg Dali Ikon 5 i stua nå. Virkelig morsomme høyttalere som spiller mye større enn sin fysiske størrelse. Jeg er rett og slett imponert. Kjører dem på 7-serie Pioneer receiver 2x100w og Cambridge DAC.
Papirkurven Skrevet 14. november 2013 Skrevet 14. november 2013 Brukte Bowers & Wilkins 603 S3 til 3500kr, er det en god pris for disse? Er de tunge å dra? Tror min 7.2 reciever blir veldig svak for disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå