Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen

Eirik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ebay i tyskland er en gullgruve for gamle tunge forsterkere.

Alle de store japanske merkene var populære i tyskland på 70-80 tallet, og du finner det meste av modeller fra dem der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mye fint på Hifisentralen ja. Hadde faktisk helt glemt den nettsiden. Takk for påminnelse.

Er det noen som forresten vet hva som skjer med AVForum? Var nede i en lang periode, men er oppe igjen nå med oppgradert design og slikt, men jeg finner jo ikke fram til noe. Kommer meg ikke inn på AVtorget, minHiFi eller minHjemmekino. Nå synes jeg de tuller fælt. AVforum som er en så fin side.

Skrevet

De byttet plattform fullstendig og det gikk vel litt over styr i omleggingen og jeg tror de oppdaget en del rarieteter i løpet av den prosessen. De skal vel få alt på plass igjen, så fort som mulig håper jeg.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Noen som har tips til en billig usb-DAC med lavt støygulv? Testet en MUSE-dac til litt under 200, men ble litt mye sus.

AtW

Endret av ATWindsor
Skrevet

Billigste jeg har vært borti som er bortimot susfri er Fiio E17, mulig at E07k er lydløs også, men har ikke testet den.

Om du vil ha noe mer avansert så har vel creative et x-fi 5.1 lydkort.

Skrevet

Hva finnes det egentlig av rent stereo-utstyr (enten forforsterker eller integrert) som tar HDMI inn (audio + video) og kan sende HDMI ut? Eneste jeg har sett av den type utstyr er NAD M51 Direct Digital DAC.

Skrevet

De fleste stereo-receivere har en s/pdif inngang - og de fleste enheter med hdmi utgang har også en spidf utgang, så dette er den vanligste måten å gjøre det på, da en stereoenhet ikke vil bruke den ekstra kapasiteten til hdmi uansett.

Utover dette så har jeg sett at i hvert fall yamaha og h/k har hatt et par serier som har hdmi switcher innebygget i stereoreceiverne sine.

Skrevet

Flimzes: Klarte ikke finne noen Yamaha stereo-receiver/forsterker med HDMI, kun surround. H/K ser jeg på som litt tullete og jalla.

En utbytting av forsterkeri er uansett kun på tankestadiet. Skal mye til for å skilles med Denon PRA S-10 + POA S-10 :)

Skrevet

Flimzes: Klarte ikke finne noen Yamaha stereo-receiver/forsterker med HDMI, kun surround. H/K ser jeg på som litt tullete og jalla.

En utbytting av forsterkeri er uansett kun på tankestadiet. Skal mye til for å skilles med Denon PRA S-10 + POA S-10 :)

Du burde kanskje endre ditt syn på H/K?

AtW

• Liker 1
Skrevet

ATWindsor: Ble litt for bastant. Det jeg har sett/hørt av H/K har ikke overbevist meg, og utseende på de to receiverne jeg tidligere har sett på (en del år siden) var litt vel plastikk. Mye mulig det har forandret seg, men jeg har alt inntatt mitt førsteinntrykk.

Ser Schiit Audio har kommet med en rimelig DAC (http://schiit.com/products/modi), kanskje den kan være noe? Har selv Schiit Bifrost+Valhalla, og er veldig fornøyd med det oppsettet. Har ikke lest noe om den rimelige varianten enda.

tore_v1: Den så interessant ut, åpen kildekode og greier.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Var innom Soundgarden og hørte på Mantra 50 i dag. Steike for en høyttaler. Blir nok disse på meg snart.

Endret av Akse
Skrevet

Var innom Soundgarden og hørte på Mantra 50 i dag. Steike for en høyttaler. Blir nok disse på meg snart.

Mm, ja, jeg var innom Soundgarden på Majorstuen og hørte på disse. Du kommer nok til å bli strålende fornøyd.

Du får knipse noen bilder for oss når du får de!

• 2 uker senere...
Skrevet

Har fått lånt meg Dali Ikon 5 i stua nå. Virkelig morsomme høyttalere som spiller mye større enn sin fysiske størrelse. Jeg er rett og slett imponert.

Kjører dem på 7-serie Pioneer receiver 2x100w og Cambridge DAC.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...