Gå til innhold

HTC Desire Z - Generell diskusjon


Porcelina

Anbefalte innlegg

Prøvde å kjøre minimalt med WiFi og 3G de to siste døgnene og da fikk jeg den kjørende i 1 døgn og 14 timer og da hadde jeg litt under halvt batteri igjen, men så ville jeg bare la den gå tom for strøm, så jeg startet en haug av programmer og satte skjermen til full styrke, da tok det vel en times tid og da var det ikke mer strøm igjen.

 

Så hvis man ikke bruker WiFi og 3G, så tror jeg den kan holde opptil 2 døgn uten lading, minst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Min samboer fikk seg en slik HTC Z nå på torsdag og hun er stort sett meget fornøyd med den. Hun hadde fra før en HTC Touch Pro, men etter at hun fikk prøve seg på min Galaxy S ville hun også  ha en android.

 

Uansett, så er det foreløpig to ting som irriterer med mobilen. På homescreen vises værmeldingen for Stavanger, mobilen befinner seg i Møre og Romsdal. Dette får jeg ikke til å endre. Jeg kan legge til byer osv, men jeg får de ikke til å stå som "standard" slik at de dukker opp på homescreen. Hvor endrer en dette?

 

Det andre som er plagsomt er at æ,ø og å på hardware tastaturet alltid blir store bokstaver. Dette gjelder uansett om bokstaven kommer rett etter punktum, står på egenhånd eller midt i et ord. På software tastaturet er alt normalt. Er dette en bug eller er det noe med innstillingene på mobilen?

 

-T

 

 

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Min samboer fikk seg en slik HTC Z nå på torsdag og hun er stort sett meget fornøyd med den. Hun hadde fra før en HTC Touch Pro, men etter at hun fikk prøve seg på min Galaxy S ville hun også  ha en android.

 

Uansett, så er det foreløpig to ting som irriterer med mobilen. På homescreen vises værmeldingen for Stavanger, mobilen befinner seg i Møre og Romsdal. Dette får jeg ikke til å endre. Jeg kan legge til byer osv, men jeg får de ikke til å stå som "standard" slik at de dukker opp på homescreen. Hvor endrer en dette?

 

Det andre som er plagsomt er at æ,ø og å på hardware tastaturet alltid blir store bokstaver. Dette gjelder uansett om bokstaven kommer rett etter punktum, står på egenhånd eller midt i et ord. På software tastaturet er alt normalt. Er dette en bug eller er det noe med innstillingene på mobilen?

 

-T

 

1. Det med været er at den oppdaterer seg etter hvor man er i landet/verden, vet ikke om det er noen værstasjon i Møre, men den finner informasjon fra den nærmeste værstasjonen, og kanskje det er i Stavanger.

 

På min DZ så viser den i hvertfall været fra nabobyen, siden det er det nærmeste stedet der det finnes en værstasjon.

 

2. Hmm... Vet ikke hva som er problemet der, på min så er det normalt med at det kommer stor bokstav etter punktum og i starten av meldingen, dette gjelder også æ,ø,å

 

 

-------------------------------

 

Det som irriterer meg litt er at det kommer stor bokstav uansett på begynnelsen når jeg bruker hardware tastaturet, noen som vet hvordan jeg får liten bokstav hvis jeg vil?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det andre som er plagsomt er at æ,ø og å på hardware tastaturet alltid blir store bokstaver. Dette gjelder uansett om bokstaven kommer rett etter punktum, står på egenhånd eller midt i et ord. På software tastaturet er alt normalt. Er dette en bug eller er det noe med innstillingene på mobilen?

Den hadde jeg også, må være en bug... Det ble slik plutselig hos meg (dvs kun store skandinaviske bokstaver) og forsvant like brått som det kom etter noen timer. Jeg har ingen anelse om hvorfor.

Lenke til kommentar

Det andre som er plagsomt er at æ,ø og å på hardware tastaturet alltid blir store bokstaver. Dette gjelder uansett om bokstaven kommer rett etter punktum, står på egenhånd eller midt i et ord. På software tastaturet er alt normalt. Er dette en bug eller er det noe med innstillingene på mobilen?

Den hadde jeg også, må være en bug... Det ble slik plutselig hos meg (dvs kun store skandinaviske bokstaver) og forsvant like brått som det kom etter noen timer. Jeg har ingen anelse om hvorfor.

 

Skjer hos meg også. Fant ut at hvis du trykker "menu" knappen på tastatur to ganger så får du små bokstaver igjen. En liten bug der altså

Lenke til kommentar

Etter endelbruk, har jeg nå merket endel snodige bugs.

 

på alarmdager.

 

M TI A(A hvilken dag er det da???) TO F LØ SØ:-)

 

Ved bruk av Hardware Keyboard, ÆØÅ kun i store bokstaver,dette dukker opp fra første gangen du trykker meny på keyboardet. Prøvd å dobbelklikke meny som noen mente her,fungerte ikke, hard reset løste det, men er jo da en... kronglete løsning....

 

Får ikke koblet til HTC sense server.

 

Ellers glimrende telefon, fornøyd med batteri og generelt alt annet, hvis det er noe jeg skal klage på så kunne keyboardet vært mere ala Touch Pro....

Lenke til kommentar

Jeg får min Desire Z nå i dag klokken 17.00 :w00t:

 

Bør jeg lade batteriet helt opp før jeg bruker den, eller kan jeg gjøre det samme som med Desire å bare begynne å bruke den mens den lader..var det ikke før i tiden batteriet kunne bli dårligere om man brukte det før det var 100% oppladet, eller gjelder det enda?

 

Noe annet jeg bør tenke på før jeg tar den i bruk?

Lenke til kommentar

 

Ved bruk av Hardware Keyboard, ÆØÅ kun i store bokstaver,dette dukker opp fra første gangen du trykker meny på keyboardet. Prøvd å dobbelklikke meny som noen mente her,fungerte ikke, hard reset løste det, men er jo da en... kronglete løsning....

 

Får ikke koblet til HTC sense server.

 

 

 

Jeg får samme feilen med ÆØÅ. men gidd ikke prøve hardreset. Det får bare være.

 

Mer irriterende er feil nr 2 - med HTC sense. Den sier jeg har skrevet feil passord eller brukernavn. Men det har eg ikke!

Lenke til kommentar

Angående det med ÆØÅ.. ble sagt noe nå på xda som jeg ikke har tenkt over, men bare gjort på min DZ.. har ikke hatt dette problemet selv, siden jeg gjorde dette første dagen jeg hadde telefonen.

Når dere åpner fulltastaturet, hvilke bokstaver får dere oppe i notification baren? For hvis det står EN, betyr det at hardwaretastaturet kjører engelsk språk, og da må dere gå inn i oppsettet for å gjøre det om til norsk. Ligger under innstillinger og språk/tastatur :D Når det er gjort, skal problemet være borte - i følge de på xda som har hatt dette problemet :)

Endret av Porcelina
Lenke til kommentar

Jeg får min Desire Z nå i dag klokken 17.00 :w00t:

 

Bør jeg lade batteriet helt opp før jeg bruker den, eller kan jeg gjøre det samme som med Desire å bare begynne å bruke den mens den lader..var det ikke før i tiden batteriet kunne bli dårligere om man brukte det før det var 100% oppladet, eller gjelder det enda?

 

Noe annet jeg bør tenke på før jeg tar den i bruk?

 

Sett deg ned og kos deg med mobilen i mens den lader seg opp :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå hatt min DZ i et par dager. Har ingenting å utsette på den, fantastisk telefon :)

 

Angående ÆØÅ-problemet, har jeg også opplevd det selv noen ganger. Men det jeg oppdaget, er at når ÆØÅ blir store, virker det ikke som om ordboka er aktivert heller. Når jeg skriver kommer ikke ordforslag opp, og da blir også ÆØogÅ store. For meg funker det å bare ta på skjermen der jeg skriver, så kommer ordboka tilbake og ÆØÅ-problemet er borte. Vet ikke hvorfor dette skjer, men det blir borte hos meg når jeg tar på skjermen. Litta bøgg ;)

Lenke til kommentar

Må hive med på resten som har opplevd det rare ØÆÅ problemet, der ØÆÅ plutselig blir store (og de svenske bokstavene) uten at jeg ønsker det, og alt annet blir smått.

Trykket bare inn FN og "pil opp" osv, og plutselig var det borte igjen...hakke peil på hva jeg gjorde, og har ikke opplevd det siden.

 

Ellers likte jeg tastaturet, var litt bekymret etter å ha sett noen videoer, men det er behagelig å skrive på.

Men de har rett at det ikke er tastaturet du skriver sykt raskt på, greier nok ikke mine 300+ tegn i minuttet på det tastaturet (rekord 360 tegn i minuttet uten tuch...læreren sa da at jeg slapp å lære med tuch, og heller kunne bli hjelpelærer i data :!: )

 

Men, blir ikke helt klok på batteribruken. Har jo en vanlig Desire kjøpt for en uke siden, denne ladet jeg sammen med Desire Z telefonen i natt. Tok med meg begge på jobb i dag.

Brukt Desire Z litt til epost lesing, og noen samtaler. Oversikten viser at 53% av strømmen har blitt brukt på skjermen. 18% på Telefonsamtaler, og 11% på celle-standby. Trådløsnett er på 3%.

Batteriet er nå etter ca 12 timer på 49%

 

På Desire telefonen er batteriet nå på 78%. Har både ringt med den, sjekket epost, holdt på med noen innstillinger etc.

Får ikke nøyaktig oversikt over bruken, siden jeg har startet telefonen to ganger under en test.

 

Men hvorfor har Desire Z brukt så mye mer strøm? Begge har Android 2.2, begge kjører nøyaktig de samme programmene lastet ned fra apps. Begge slår av skjermen etter to min, begge har medium lysstyrke.

Er batteriet så mye dårligere på Desire Z enn den vanlige Desire modellen? Noen andre som opplever dette?

Lenke til kommentar

Disire Z kommer jo med full GPS, med norsk stemme, skandinaviske kart + tyskland etc lagret på SD kortet.

 

Hvordan kan jeg få dette på min vanlige Desire telefon?

Har kjøpt bilholder til min vanlige Desire telefon, men den har jo ikke de samme funksjonene. F.eks når jeg kjører etter Maps, så viser den ikke kjøreretningen oppover, så jeg må til tider huske å svinge motsatt vei enn hva jeg normalt sett ville gjort når jeg kjører etter kart.

 

Noen som har noen gode tips på hvordan jeg kan få mine Desire telefon til å bli en skikkelig GPS?

Trenger bare kart for Norge egentlig, men greit å slippe nedlastning konstant under kjøring.

Lenke til kommentar

 

 

Men hvorfor har Desire Z brukt så mye mer strøm? Begge har Android 2.2, begge kjører nøyaktig de samme programmene lastet ned fra apps. Begge slår av skjermen etter to min, begge har medium lysstyrke.

Er batteriet så mye dårligere på Desire Z enn den vanlige Desire modellen? Noen andre som opplever dette?

Batteriet har en tendens til vare lengre etter en tids bruk. Hvis din Desire Z er ganske ny så kan det forklare problemet.

Jeg kan huske at batteriet på min Desire ble merkbart bedre etter en to-tre ukers bruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...