Gå til innhold

HTC Desire Z - Generell diskusjon


Porcelina

Anbefalte innlegg

Tips for å unngå duplisering av kontakter, før jeg begynner å sette den opp??

 

Synkroniser mot alt du vil. Du kan koble saman dupliserte kontaktar etterpå (telefonen foreslår kontaktar den trur høyrer saman, og du kan slå saman dei den ikkje oppdagar manuelt), slik at dei får éi oppføring med all informasjonen.

Takk, det var jo enkelt å kun vise adresseboka fra Exchange, og det var kun det jeg trengte.

 

Har testet en del i dag, har aldri brukt Android før. Er utrolig imponert over både operativsystem og særlig telefonen!! Den er glimrende til ALT! Underholdning, jobb, epost, web.

Dette blir en topp telefon til jobb og reise, det er helt sikkert!!

Operativsystemet er lett og intuitivt å bruke, og raskt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt meget fornøyd, fikk lagt over en DVD-rip i går i divx, som spilles nydelig av.

Fikk tømt batteriet til slutt, etter å ha skrudd på alt og kjørt skjermen på max en god stund. Ladet i natt som anbefalt.

Jeg er fortsatt "blown away" at den er så suverent bra på ALT, absolutt ALT! Utrolig kjapp, stor overgang fra min Diamond... Tung og god, men veldig lekker.

 

MEN, det er bare én ting jeg lurer litt på, fra dere Android-guruer... Noe som er litt vanskelig etter overgang fra Windows-mobil, er multitasking, avslutte og bytte mellom applikasjoner.

 

Er litt redd for å ikke få avsluttet f.eks browser, som står med autorefresh og laster ned.

Leste i førsteposten at det neppe er problem, men veldig uvant.

Hvis jeg har browset meg langt ned i noen artikler, har jeg trykket Back for å komme helt tilbake til desktopen og være sikker på at browseren er avsluttet.

Men hva hvis jeg plutselig må sende en melding eller ringe mens jeg surfer?

 

Fant ut at jeg kunne trykke Home i stedet, gjøre hva jeg ville, og så starte internett igjen. Da fortsatte den der jeg var sist. (men har den da stått og lastet ned hvis siden har autorefresh?)

 

Men det funket IKKE på videospiller, som må startes fra scratch hver gang. Det funket jo bedre på min gamle Diamond som alltid pauset der du var sist. Finnes det kanskje en bedre avspiller?

 

Applaus til Nordialog Skøyen som leverte telefonen 10 minutter etter bestilling!! Må være nær ny verdensrekord...

 

Får ikke sporing til å fungere i HTCsense:

"Telefonsporing" er i øyeblikket deaktivert. Av sikkerhetsårsaker må du gå til telefonen for å aktivere denne funksjonen i Innstillinger >> Min Plassering >> Telefonsporing.

Den ER på der... Vet ikke om det er problem med landprefix? Har registrert UTEN i sense, virket ikke med heller...

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar
MEN, det er bare én ting jeg lurer litt på, fra dere Android-guruer... Noe som er litt vanskelig etter overgang fra Windows-mobil, er multitasking, avslutte og bytte mellom applikasjoner.

 

Jeg tror du må forstå hvordan multitasking i Android fungerer.

 

Google har, etter mitt syn, implementert den beste løsningen for multitasking på mobil plattform. Det som gjør den så bra er at du har full multi-tasking men du trenger aldri tenke på det. Om du så er vant til S60, Windows Mobile eller iOS 4.x så har man den innstillingen at man selv må avslutte programmer man ikke trenger for å frigi minne. Android på sin side håndterer dette automatisk. Når det er behov for mer minne vil Android ordne dette ved å avslutte en eller flere programmer som den vurderer som unødvendig, da gjerne applikasjoner som du ikke har benyttet deg av på svært lang tid eller som ikke har noen hensikt å kjøre i bakgrunnen.

 

Så i ditt tilfelle trenger du ikke tenke på nettleseren. Den vil etter all sannsynlighet ikke forårsake lavere ytelse eller batterilevetid. Les mer om multitasking i Android og hvorfor man ikke bør bruke task-killere her

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Du kan forøvrig se hva som kjører (og evt stoppe ting) under Innstillinger->Applikasjoner->Kjørende tjenester.

 

Får ikke sporing til å fungere i HTCsense:

Hos meg tok det noen timer før Sence plutselig viste hvor tlf befant seg (jeg hadde ikke gjort noe i mellomtiden).

Lenke til kommentar

MEN, det er bare én ting jeg lurer litt på, fra dere Android-guruer... Noe som er litt vanskelig etter overgang fra Windows-mobil, er multitasking, avslutte og bytte mellom applikasjoner.

 

Er litt redd for å ikke få avsluttet f.eks browser, som står med autorefresh og laster ned.

Leste i førsteposten at det neppe er problem, men veldig uvant.

Hvis jeg har browset meg langt ned i noen artikler, har jeg trykket Back for å komme helt tilbake til desktopen og være sikker på at browseren er avsluttet.

Men hva hvis jeg plutselig må sende en melding eller ringe mens jeg surfer?

 

Dersom du lukker nettleseren mens den laster en side vil nedlastingen fortsette i bakgrunnen, men siden vil ikke tegnes opp (rendres) og script på siden kjører ikke før du eventuelt åpner nettleseren igjen. Det er altså bare en liten tråd som håndterer nedlastingen som kjører slik at siden er klar til du åpner nettleseren igjen.

 

Slik er det også med de fleste andre programmer (i alle fall de som er godt programmert). Oppgaver som nedlasting av data, avspilling av lyd (spotify/mediaplayer etc) og andre ting som skal skje i bakgrunnen kjører som små prosesser i bakgrunnen uten at selve programmet trenger å kjøre. Dette skjer selvsagt bare dersom programmene faktisk har en jobb å gjøre.

 

Når du lukker et program med home-knappen (eller tilbake i mange tilfeller) blir en del data om programmets status bevart i minnet slik at du kan fortsette der du slapp når programmet åpnes igjen. Mange tror feilaktig at dette betyr at programmet kjører i bakgrunnen og bruker resurser og bruker derfor taskkillere til å fjerne prosessen. I praksis fører dette til at programmet må starte fra grunnen hver gang det åpnes, som igjen fører til økt ressursbruk og dårligere batteri.

 

Så kort oppsummert er systemet meget godt utrustet for å håndtere multitaskingen for deg, slik at dette ikke er noe å tenke på. Bruk av taskkiller er ikke anbefalt.

 

Tips til bytting mellom programmer er å holde inne home-knappen. Da får du en oversikt over de 6 siste programmene som var oppe :)

Lenke til kommentar

Super telefon!

 

Stor forbedring siden min gamle diamond. Men det er noen spill som trekker ganske mye strøm.

 

Men jeg får nesten ingen ting i htcsense til å fungere. Ikke telefonsporing, ikke meldinger, kontakter fungerer som oftest etter hvert, og når jeg forsøker å koble til htc likes på telefonen får jeg beskjed "Kan ikke koble til HTC-sense serveren. Prøv på nytt senere." Har både wifi og mobildata på, og alle andre program får tilgang til internett, men sense virker litt ustabil. Når jeg går inn i innstillinger-> kontoer/synkronisering-> htc-sense og trykker på oppdater, så står det at den oppdaterer, og at den er oppdatert 25/11 kl 09.10. Har hatt telefonen i nesten en uke nå, så det løser seg ikke av seg selv for meg.

 

Ligner det på noen andres problem? Noen som har lure forslag til løsning?

 

C

Lenke til kommentar

Får ikke sporing til å fungere i HTCsense:

Hos meg tok det noen timer før Sence plutselig viste hvor tlf befant seg (jeg hadde ikke gjort noe i mellomtiden).

Prøvde også trikset med å slette sense-kontoen både på telefon og internett uten resultat.

Forresten, har du registrert deg MED eller UTEN landprefix?

Den har forresten fanget opp en "missed call", men resten fungerer ikke, irriterende nok...

Lenke til kommentar

Super telefon!

 

Stor forbedring siden min gamle diamond. Men det er noen spill som trekker ganske mye strøm.

 

Men jeg får nesten ingen ting i htcsense til å fungere. Ikke telefonsporing, ikke meldinger, kontakter fungerer som oftest etter hvert, og når jeg forsøker å koble til htc likes på telefonen får jeg beskjed "Kan ikke koble til HTC-sense serveren. Prøv på nytt senere." Har både wifi og mobildata på, og alle andre program får tilgang til internett, men sense virker litt ustabil. Når jeg går inn i innstillinger-> kontoer/synkronisering-> htc-sense og trykker på oppdater, så står det at den oppdaterer, og at den er oppdatert 25/11 kl 09.10. Har hatt telefonen i nesten en uke nå, så det løser seg ikke av seg selv for meg.

 

Ligner det på noen andres problem? Noen som har lure forslag til løsning?

 

C

Enig!! Kommer også fra original Diamond, og er mektig imponert, bortsett fra Sense, som jeg heller ikke får til å virke. (har klart å fange opp et ubesvart opprop) Må prøve å høre fra noen det virker om man skal registrere med landprefix eller ikke. Noen har registrert på nettet først, men hvor da?? På htcsense.com kan man kun logge inn.

Har forsøkt å registere meg på nytt uten hell.

Lenke til kommentar

Får ikke sporing til å fungere i HTCsense:

Hos meg tok det noen timer før Sence plutselig viste hvor tlf befant seg (jeg hadde ikke gjort noe i mellomtiden).

Prøvde også trikset med å slette sense-kontoen både på telefon og internett uten resultat.

Forresten, har du registrert deg MED eller UTEN landprefix?

Den har forresten fanget opp en "missed call", men resten fungerer ikke, irriterende nok...

Min har alle missed calls, også de jeg importerte fra forrige telefon, så det er definitivt noe kontakt med telefonen.

 

For ordens skyld har jeg tele2 (som roamer i netcom sitt nett), og har prøvd htcsense både i opera og i ie. Jeg har også prøvd både med og uten prefiks, jeg sletta kontoen min første gang fordi det så ut til at den var registrert i sverige. Jeg har ikke brukt GPSen over tid, men den har fint signal selv her inne, og jeg har lagra et footprint på telefonen som ikke har kommet opp på sense, det heller.

 

Kanskje htc mener vi burde holdt oss til diamondene våre :)

Lenke til kommentar

Heisann, jeg har delvis det samme problemet som dere, Når jeg forsøker å koble meg til HTC likes, så får jeg melding om "Kan ikke koble til HTC-sense serveren. Prøv på nytt senere", så får ikke brukt merkede programmer fra HTC sense funksjonen etc.

 

MEN logger jeg inn på HTCsense.com så virker alt, samtalelogg, meldinger, sporing etc,,

Lenke til kommentar

Får ikke sporing til å fungere i HTCsense:

Hos meg tok det noen timer før Sence plutselig viste hvor tlf befant seg (jeg hadde ikke gjort noe i mellomtiden).

Prøvde også trikset med å slette sense-kontoen både på telefon og internett uten resultat.

Forresten, har du registrert deg MED eller UTEN landprefix?

Den har forresten fanget opp en "missed call", men resten fungerer ikke, irriterende nok...

Min har alle missed calls, også de jeg importerte fra forrige telefon, så det er definitivt noe kontakt med telefonen.

 

For ordens skyld har jeg tele2 (som roamer i netcom sitt nett), og har prøvd htcsense både i opera og i ie. Jeg har også prøvd både med og uten prefiks, jeg sletta kontoen min første gang fordi det så ut til at den var registrert i sverige. Jeg har ikke brukt GPSen over tid, men den har fint signal selv her inne, og jeg har lagra et footprint på telefonen som ikke har kommet opp på sense, det heller.

 

Kanskje htc mener vi burde holdt oss til diamondene våre :)

Nei nå virker den plutselig!! Sist jeg registrerte, fra telefonen, så la jeg inn landprefix. Så fjernet jeg prefixet fra konto i web, ikke rørt telefonoppsettet, og da er den ok etter en tenkepause!

Vet ikke hvor telefonen er enda, (er innendørs), men nå fungerer alle tjenester ser det ut til. Vesentlig for meg at jeg kan fjernstyre de funksjonene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

HTC Sense oppdateringa virker nærmest tilfeldig. Nå har jeg reist litt rundt med tlf og oppdateringa virker nærmest tilfeldig (når tlf gjør den og ikke).

 

Jeg har samme settinger på tlf. hele tiden og på LAN rett som det er. HTC Sense siden er derimot ofte på "veldig gammel" info (en dag eller to).

 

Det virker som noe info blir oppdatert oftere enn annen. Av en eller annen grunn er tapte anrop oppdatert nesten hele tiden, mens plassering er "way old".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...