Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal noen som helst butikk eller nettbutikk få den før datoen som HTC nevnte i sin pressemelding. Altså at 3. november er den offisielle datoen for HTC Desire HD i Norge :dontgetit:

 

Noen vil kanskje være heldige å få den levert på døra/ Posten den 3. november, men at noen får noe før offisiell lansering har jeg aldri hørt om.

 

 

Nettbutikkene er store og viktige salgskanaler. Det er en selvfølge at de kan levere produkter samtidig som nærbutikken. Ergo må de sende ut til landets dealere før helgen siden den 3 er på onsdag. HTC leverer f.eks til Mpx fredag den 29 slik at Mpx kan sende den ut til sine kunder fredag / mandag. På den måten har butikkhandlerne og Mpxhandlerne gullet omtrent samtidig. Det er sikkert planlagt kampanjer og slikt og det kjører man ikke i gang uten at produktet er rullet skikkelig ut. Når HTC pressemelder at den skal være i butikk (også hos MobilAnte i Karasjok) til den 3 november, ja da er det all grunn til å tro at den er der da. Og hvis den er hos MobilAnte så er den i alle fall hos Mpx.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobilen.no: Antakelig verdens råeste mobiltelefon.

 

Sa de om Desire HD også.. Kan ikke si meg enig i det i ettertid med så mye bugs og problemer jeg måtte oppleve.. Og diverse diverse.. Er vel en "iPhone-killer" dette her og regner jeg med... I ordets ønskelige forstand. Det er jo det alle vil; Få den bekreftede tronen over den første iPhone-killeren. I forkant av testen; hvem vet, de kan jo faktisk ha det :) Tiden vil vise..

 

 

Du mener vel: "det sa de om Desire også"?

 

Dessuten har Iphone hatt problemer den også

 

Er ikke noen debatt om norsk rettskrivning. Så den saken er irrelevant.

 

Ja, iPhone har sine feil den og. Som alle andre telefoner er heller ikke den feilfri. Poenget er uansett at Desire var ikke den supertelefonen testene sa den var. Altfor dårlig og lite testa. Og bare spydd ut på markedet så HTC skulle få nok en pengesekk å snøre inn. Om Desire HD er et like halvgjort eksemplar av en telefon som Desire var, så ser det mørkt ut. Men på den annen side, så har jeg faktisk stor tro på at Desire HD nok er noe av det beste som har kommet ut fra fabrikken der nede. Så jeg har trua. Dessverre er erfaringene at en annen produsent jeg ikke gidde å nevne navnet på - nok er flinkere med å gjøre sine telefoner mer gjennomført.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal noen som helst butikk eller nettbutikk få den før datoen som HTC nevnte i sin pressemelding. Altså at 3. november er den offisielle datoen for HTC Desire HD i Norge :dontgetit:

 

Noen vil kanskje være heldige å få den levert på døra/ Posten den 3. november, men at noen får noe før offisiell lansering har jeg aldri hørt om.

 

 

Nettbutikkene er store og viktige salgskanaler. Det er en selvfølge at de kan levere produkter samtidig som nærbutikken. Ergo må de sende ut til landets dealere før helgen siden den 3 er på onsdag. HTC leverer f.eks til Mpx fredag den 29 slik at Mpx kan sende den ut til sine kunder fredag / mandag. På den måten har butikkhandlerne og Mpxhandlerne gullet omtrent samtidig. Det er sikkert planlagt kampanjer og slikt og det kjører man ikke i gang uten at produktet er rullet skikkelig ut. Når HTC pressemelder at den skal være i butikk (også hos MobilAnte i Karasjok) til den 3 november, ja da er det all grunn til å tro at den er der da. Og hvis den er hos MobilAnte så er den i alle fall hos Mpx.

Som var mitt poeng. Man kan ikke begynne å klage før den 3. november :whistle:

Lenke til kommentar

Mobilen.no: Antakelig verdens råeste mobiltelefon.

 

Sa de om Desire HD også.. Kan ikke si meg enig i det i ettertid med så mye bugs og problemer jeg måtte oppleve.. Og diverse diverse.. Er vel en "iPhone-killer" dette her og regner jeg med... I ordets ønskelige forstand. Det er jo det alle vil; Få den bekreftede tronen over den første iPhone-killeren. I forkant av testen; hvem vet, de kan jo faktisk ha det :) Tiden vil vise..

 

 

Du mener vel: "det sa de om Desire også"?

 

Dessuten har Iphone hatt problemer den også

 

Er ikke noen debatt om norsk rettskrivning. Så den saken er irrelevant.

 

 

Han mener vel at du snakker om feil telefon, ikke hvordan det er skrevet.

Lenke til kommentar

 

Poenget er uansett at Desire var ikke den supertelefonen testene sa den var. Altfor dårlig og lite testa. Og bare spydd ut på markedet så HTC skulle få nok en pengesekk å snøre inn.

 

 

Dette stemmer ikke i følge mine erfaringer og all informasjon jeg har klart å skaffe meg. Legg gjerne frem linker som viser hvor dårlig Desire er. Seriøse linker selvsagt. Min Desire har f.eks dekning over alt i dekningsområdet. Selv uten spesialfuteral. Og selv om jeg holder den i hånden.

Lenke til kommentar

Mobilen.no: Antakelig verdens råeste mobiltelefon.

 

Sa de om Desire HD også.. Kan ikke si meg enig i det i ettertid med så mye bugs og problemer jeg måtte oppleve.. Og diverse diverse.. Er vel en "iPhone-killer" dette her og regner jeg med... I ordets ønskelige forstand. Det er jo det alle vil; Få den bekreftede tronen over den første iPhone-killeren. I forkant av testen; hvem vet, de kan jo faktisk ha det :) Tiden vil vise..

 

 

Du mener vel: "det sa de om Desire også"?

 

Dessuten har Iphone hatt problemer den også

 

Er ikke noen debatt om norsk rettskrivning. Så den saken er irrelevant.

 

 

Han mener vel at du snakker om feil telefon, ikke hvordan det er skrevet.

 

 

Det er det jeg mener ja, stor forskjell faktisk.

Lenke til kommentar

Mobilen.no: Antakelig verdens råeste mobiltelefon.

 

Sa de om Desire HD også.. Kan ikke si meg enig i det i ettertid med så mye bugs og problemer jeg måtte oppleve.. Og diverse diverse.. Er vel en "iPhone-killer" dette her og regner jeg med... I ordets ønskelige forstand. Det er jo det alle vil; Få den bekreftede tronen over den første iPhone-killeren. I forkant av testen; hvem vet, de kan jo faktisk ha det :) Tiden vil vise..

 

 

Du mener vel: "det sa de om Desire også"?

 

Dessuten har Iphone hatt problemer den også

 

Er ikke noen debatt om norsk rettskrivning. Så den saken er irrelevant.

 

 

Han mener vel at du snakker om feil telefon, ikke hvordan det er skrevet.

 

 

Det er det jeg mener ja, stor forskjell faktisk.

 

Ups, hva har jeg dyppa tåa i nå da? :p Beklager, er så vanlig med rettsskrivningkommentarer på dette forumer som de aller fleste nok vet :) Takker for rettelsen..

Lenke til kommentar

 

Poenget er uansett at Desire var ikke den supertelefonen testene sa den var. Altfor dårlig og lite testa. Og bare spydd ut på markedet så HTC skulle få nok en pengesekk å snøre inn.

 

 

Dette stemmer ikke i følge mine erfaringer og all informasjon jeg har klart å skaffe meg. Legg gjerne frem linker som viser hvor dårlig Desire er. Seriøse linker selvsagt. Min Desire har f.eks dekning over alt i dekningsområdet. Selv uten spesialfuteral. Og selv om jeg holder den i hånden.

 

 

Har ikke selv hatt Desire, men de jeg har snakket med har bare lovord å si om eneren.

Lenke til kommentar

Det sies å være en ganske omfattende oppdatering. Men i og med at DHD blir sluppet rett får, da er det jo en selvfølge at den også får 2.3 ;)

 

Joda men det er ikke sikkert det er så store forskjellen fra 2.2 for det.

 

Det jeg mener er at det ikke er sikkert det er så stor jobb for HTC å implemntere 2.3 På DHD når de allerede har gjort det med 2.2

Lenke til kommentar

Bestile mobilen hos netcom (overførte nummer fra telenor), men det eneste jeg har fått er en melding (til mobilen min) med ordrenummer..? Er dette vanlig? Hvor kan jeg bruke det ordrenummeret til noe som helst og (hvorfor)/hvor får jeg (ikke) kvitteringen?

 

Christian

 

Moobi er de som sender ut mobilen, finner tlf nr på Gule Sider, og litt avhengig av når du bestilte så får du beskjed om forsinket levering, 29.10 er siste dato hvis man er med på første partiet som ble bestilt.

 

Takk du ;D

 

Bestilte onsdag 20. Netcom endret datoen fra den 26. dagen etterpå så jeg ringte dem og hørte. Der kunne han garantere meg at jeg fikk fra første parti,

 

Jeg snakket med Moobi og Netcom 19.10 og 20.10 ang. nytt abb. og ny tlf. Spurte han jeg fikk snakke med hos Moobi den 20, og forklarte hvordan andre butikker holdt på med leveringsdatoer etc. Han forklarte at jeg fikk fra første batch, da alle i første batch enda ikke var reservert opp (jeg snakket med de ca kl 16.30, den 20.10.)

 

Men, i løpet av natt til torsdag/morgenen på torsdag den 21 var først datoen endret til 10.12 eller noe slikt, og rett etter ble DHD tatt helt bort fra nettsiden deres. Ringte derfor til Moobi igjen den 21, og lurte selvfølgelig på hva som skjedde, og det var ingenting å bekymre seg for, for de måtte ta den vekk pga pågangen, og fordi de ikke visste når/hvor mange de fikk inn med batch nr 2. Jeg spurte hvordan det lå ann med min bestilling, og jeg lå på batch nr. 1 som var "bekreftet" denne uken (gåseøyne da de flyttet dato til 29). Det med at de har dyttet denne 3 dager var fordi leveransen bruker litt mer tid enn nødvendig, og derfor blir telefonene sendt ut fredag istedenfor på onsdag. Så til dere som har forholdt dere til 26.10 hele veien, ingen panikk. Vi får den fortsatt først, og 10.12-svaret dere får, er fordi det tydeligvis er mangel på intern kommunikasjon hos Netcom selv, eller mellom Netcom og Moobi :)

 

Til de som bestilte ETTER at ting ble endret på/tatt bort fra nettbutikken til Netcom:

 

Dere får den i midten av desember :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sies å være en ganske omfattende oppdatering. Men i og med at DHD blir sluppet rett får, da er det jo en selvfølge at den også får 2.3 ;)

 

Joda men det er ikke sikkert det er så store forskjellen fra 2.2 for det.

 

Det jeg mener er at det ikke er sikkert det er så stor jobb for HTC å implemntere 2.3 På DHD når de allerede har gjort det med 2.2

 

 

Det er et helt nytt UI i 2.3 som kan gjøre det vanskligere å implementere HTC Sence UI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...