Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Hehe, det kan du si! Latterlig. Nå skal jeg ringe for hundrende gang til elkjøp, for å forsikre meg om at de 100% sikkert får mobilen til neste uke, ellers avbestiller jeg faenskapet.

 

Sendte e-post til de i sted. Jeg spurte den hvorfor jeg ikke har fått mobilen selv om de sendte ut faktura på fredag. De hadde tydeligvis ikke sendt den engang, men de sa at de hadde en del på lager og de skulle sende den fortløpende. Begynner å bli lei av å vente, bestilte 17. november. Leveringsdatoen var 6. desember.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser den.

 

Hvilken epost-adresse brukte du?

 

Kan det stemme at de har flere på lager?! Hmm..

 

Tror ikke de har flere på lager som folk kan bestille nå, men de som har bestilt får de sikkert i løpet av en uke eller to (kan vi hvertfall håpe). Så Lefdal hadde den tilgjengelig på sitt lager for 4589,-.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte også fra Elkjøp 01.12.10, til 3995,- , men avbestilte da datoen flyttet seg fra 09.12, til 10.12, til 11.12, til 13.12, til 14.12 og til slutt 15.12. Jeg ringte inn to ganger i løpet av noen dager, og fikk høre to forskjellige datoer, men at disse også var ubekreftet. Det rare er at jeg har sett flere som bestilte telefonen på Elkjøp ETTER meg, og de har fått sine. Tror rett og slett at de ikke følger noe som helst kronologisk rekkefølge når det gjelder utsendelse i forhold til plassering på venteliste. Ble lei til slutt, og avbestilte for to dager siden. Senere samme kveld fikk jeg melding fra Chess at telefonen min var på vei. Jepp, bestilte fra Chess også (riktignok 450kr dyrere). Hadde ikke helt troen på at Elkjøp klarte å levere sånn ut av det blå når så mange andre leverandører har strevd med å møte etterspørselen.

 

Det var en Elkjøp fanboy lengre oppe i dette forumet som mente jeg måtte slutte å sutre, Elkjøp kom til å levere hvis de hadde sagt 09.12.10. Jadda..

 

Han jobber sikkert på Elkjøp;)

Lenke til kommentar

Bestilte på Komplett isteden nå, får ringe Elkjøp og avbestille imorgen.. På nettbanken var ikke overføringen på 3995,- der lenger, så vet ikke hva elkjøp har gjort med ordren.

Overføringen var der rett etter den var bestilt, men var ikke der nå lenger.

 

Var 1000kr dyrere, men får den hvertfall, og om det er noe som helst feil med den vet eg at eg kan stole på komplett :)

 

EDIT:

Kan virke som elkjøp spekulerer i at vi skal avbestille? Folk som kjøper den for 500 mer får telefonen levert. Hvis lefdal har telefoner på lager, så er det ingen grunn til at elkjøp ikke skulle ha på lager. Forbrukerrådet neste.

Var det eg og tenkte, de eneste som bestilte for 3995,- og har fått den er de som fikk de nærmeste dagene, etter det har kun de som har betalt dyrere fått.

Og såvidt eg har forstått det har elkjøp og lefdal samme lager for mobiler, og lefdal har jo inne.

Endret av RedgyK
Lenke til kommentar

Bestilte på Komplett isteden nå, får ringe Elkjøp og avbestille imorgen.. På nettbanken var ikke overføringen på 3995,- der lenger, så vet ikke hva elkjøp har gjort med ordren.

Overføringen var der rett etter den var bestilt, men var ikke der nå lenger.

 

Var 1000kr dyrere, men får den hvertfall, og om det er noe som helst feil med den vet eg at eg kan stole på komplett :)

 

 

Hmm. Lurer på om det samme skjedde med meg. Jeg fikk x kr i lønning, men på bankkortet hadde jeg ca. 4000 kroner mer. På nettbank stod det at det ikke var fra lønningen. Kan dette stemme?

 

Ordren min står på elkjøp ennå, men jeg har ikke sjekket med nettbank.. hmm..

 

Et kjapt spm utenom: Vet noen hvor lenge posten holder pakker på postkontoret før de sender dem tilbake?

Endret av BBerry
Lenke til kommentar

Er det mulig? Komplett har jo over 100 på lager. Hvorfor sliter elkjøp med å få tak i denne telefonen?

 

Mange som får seg Desire HD før jul. Da den kom på lager denne uken hadde de over 1000 stykker inne, og nå under fem dager senere har de "kun" 100 stykker igjen.

Det er telefoner for ca 4-5 millioner på en uke det, og det er kun ETT merke og EN telefon. Sykt. Men er jo tillitserklæring til HTC da, at de trolig har laget et godt produkt.

 

Jeg er fornøyd med både med HTC Desire og Desire Z, men må innrømme at jeg har siklet litt på DHD, men tre telefoner på like manger uker er å ta litt av. Og jeg ønsker jo fysisk tastatur, så blitt bare surr å kjøpt DHD nå. Men den ser fin ut da...

 

Programmessig er den jo helt lik Desire Z, men skjermen er jo 0,6 tommer større.

Lenke til kommentar

Det var en Elkjøp fanboy lengre oppe i dette forumet som mente jeg måtte slutte å sutre, Elkjøp kom til å levere hvis de hadde sagt 09.12.10. Jadda..

 

Han jobber sikkert på Elkjøp;)

 

Det var meg, som overhodet aldri har sagt meg som noen Elkjøp fanboy.

 

Du startet å mase om telefonen fra Elkjøp lenge før 9.12, DERFOR sa jeg at du kunne ta det med ro. Nå har du faktisk et reelt klagegrunnlag, noe jeg også har, samtidig som jeg har sendt en veldig krass mail til de.

 

Så vær litt mer korrekt neste gang, så skal du få den. Akkurat nå oser du av fjortiss, og det er ikke særlig vakkert. Jobber heller ikke på Elkjøp.

 

 

 

Et kjapt spm utenom: Vet noen hvor lenge posten holder pakker på postkontoret før de sender dem tilbake?

 

Er det ikke 14 dager....jeg tror det.

Lenke til kommentar

Elkjøp sa i dag at de skulle sende den i løpet av helgen og jeg ville motta sporingsnummer på mandag. Satser på at de gjør det og at ikke alle har begynt å sende ut julepakker. Med litt flaks har jeg den sikkert i løpet av uken. :new_woot: Håper alle andre som har bestilt fra elkjøp også får den snart!

Lenke til kommentar

Elkjøp sa i dag at de skulle sende den i løpet av helgen og jeg ville motta sporingsnummer på mandag. Satser på at de gjør det og at ikke alle har begynt å sende ut julepakker. Med litt flaks har jeg den sikkert i løpet av uken. :new_woot: Håper alle andre som har bestilt fra elkjøp også får den snart!

Kan bekrefte det Ewie sier. Telefonene er ankommet hovedlageret til Elkjøp, og vil bli sendt på mandag. Levering vil skje innen 2-4 virkedager, altså senest torsdag neste uke :)

Eg glemte å ringe elkjøp idag for å avbestille, så eg får gjort det først mandag, og om det elkjøp sier er sant blir den vel sendt da?

 

Om man bare kunne visst sikkert hadde eg avbestilt hos komplett, men er ikke sikker..

Lenke til kommentar

Det var en Elkjøp fanboy lengre oppe i dette forumet som mente jeg måtte slutte å sutre, Elkjøp kom til å levere hvis de hadde sagt 09.12.10. Jadda..

 

Han jobber sikkert på Elkjøp;)

 

Det var meg, som overhodet aldri har sagt meg som noen Elkjøp fanboy.

 

Du startet å mase om telefonen fra Elkjøp lenge før 9.12, DERFOR sa jeg at du kunne ta det med ro. Nå har du faktisk et reelt klagegrunnlag, noe jeg også har, samtidig som jeg har sendt en veldig krass mail til de.

 

Så vær litt mer korrekt neste gang, så skal du få den. Akkurat nå oser du av fjortiss, og det er ikke særlig vakkert. Jobber heller ikke på Elkjøp.

 

 

 

Et kjapt spm utenom: Vet noen hvor lenge posten holder pakker på postkontoret før de sender dem tilbake?

 

Er det ikke 14 dager....jeg tror det.

 

 

Klart jeg ringte før 09.12 da jeg så at de begynte å pushe datoen fremover. Det stemte nemlig ikke det du sa om at de som hadde bestilt da det sto 09.12/10.12/11.12/12.22 osv fikk den da. Det visste seg at d VAR aktuell forventet leveringstid som ble endret. Synes heller ikke innlegget mitt var urimelig; les navnet på tråden.

Jeg beklager virkelig at du synes at jeg oser av fjortiss, og at du synes det hele ble lite vakkert(!??).

 

Dette innlegget er forøvrig skrevet på min splitter nye Desire HD. Gled deg!

Lenke til kommentar

Kan bekrefte det Ewie sier. Telefonene er ankommet hovedlageret til Elkjøp, og vil bli sendt på mandag. Levering vil skje innen 2-4 virkedager, altså senest torsdag neste uke :)

 

Jeg fikk også nettopp kvittering fra Elkjøp. Det virker som telefonen kommer snart.

 

Dere som har fått telefonen, og andre: Hva er det første dere gjør når dere får den? Er programvaren oppdatert, eller bør det gjøres først, f.eks.?

 

Annet?

Lenke til kommentar

Jeg trodde den måtte oppdateres, men den finner ingen oppdateringer når jeg søker manuelt. Må bare si at jeg er positivt overrasket over batteritiden men det kommer selvfølgelig an på hva man sammenligner med.

Er ikke noe nyere til DHD enn Android 2.2 Froyo. Om du googler litt finner du nok litt om når og om Android 2.3 Gingerbread kommer til DHD :)

 

Og uten om hele OS oppdateringer er det vel ingen :)

Endret av RedgyK
Lenke til kommentar

Dette innlegget er forøvrig skrevet på min splitter nye Desire HD. Gled deg!

 

Case closed ;)

 

Ja, jeg gleder meg. Har lekt med telefonen noen dager sånn ellers, og den funker iallefall meget bra!

 

Har forresten fått bekreftelse av Elkjøp i dag, så ting har begynt å skje! Regner derfor med å få den utover i neste uke :)

 

Ps: står forresten på kvitteringen ifra Elkjøp at det er en "HTC GSM DESIRE HD BLACK". Blir spennende å se om dette faktisk da er den helt sorte, eller om det er den typiske Mocha :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...