Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

EDIT: ...og der kom beskjeden:

 

Forhåndsbestilling av HTC Desire HD eller HTC Desire Z

På grunn av ubekreftet lanseringsdato er forhåndsbestilling på HTC Desire HD og HTC Desire Z midlertidig stanset. Vi beklager selvsagt for dette og kommer tilbake med mer info.

-www.elkjop.no

 

Så spørs det om dette påvirker oss som bestilte før meldingen kom.

Hmm...

 

"På grunn av ubekreftet lanseringsdato...", problemet er vel enten at de har fått så mange forhåndsbestillinger at de ikke klarer å skaffe nok til alle, eller at de tenker at de må vente med å sende de ut til det er over lanseringsdatoen.. (Men mobilen er jo egentlig lansert og klar for salg. Andre nettbutikker selger den jo og sender med en gang)

 

Håper de hvertfall kan klare å levere til de som allerede har bestilt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lett digg å stikke innom en random telekiosk og spørre etter hdh, så har dem 3 igjen. Så nå sitter jeg å koser meg med tidenes diggest mobil. Kan være enig med enklte personer om at volum. rocketsa er noe harde/vonde.Men driter i det. Sykt digg teleforn uans--

Lenke til kommentar

lett digg å stikke innom en random telekiosk og spørre etter hdh, så har dem 3 igjen. Så nå sitter jeg å koser meg med tidenes diggest mobil. Kan være enig med enklte personer om at volum. rocketsa er noe harde/vonde.Men driter i det. Sykt digg teleforn uans--

 

Var innom Expert i dag, de hadde den inne. Men synes det er litt kjipt å betale 5000kr+, når jeg har en til 3995,- i bestilling:)

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan Elkjøp har har bestemt hvem som får den tidligere enn de andre..

Den åpenbare løsningen er jo å sende først til de som bestiller først, men det virker ikke som de har gjort det med utsendingen av disse telefonene.

 

Får satse på at den blir sendt den 09., om ikke blir det vel 12,13 eller 14.

 

Ikke lett å si hvordan de organiserer (eller ikke organiserer;) utsendelsene. Men har lest om flere som har fått telefonen fra elkjøp helt plutselig, mange dager før opprinnelig leveringsdato, så vi får krysse fingrene ;)

 

 

EDIT: ...og der kom beskjeden:

 

Forhåndsbestilling av HTC Desire HD eller HTC Desire Z

På grunn av ubekreftet lanseringsdato er forhåndsbestilling på HTC Desire HD og HTC Desire Z midlertidig stanset. Vi beklager selvsagt for dette og kommer tilbake med mer info.

-www.elkjop.no

 

Så spørs det om dette påvirker oss som bestilte før meldingen kom.

 

NEI, det påvirker IKKE folk som har bestilt før den kom.

 

Dersom du bestilte når det stod 9/12, så gjelder 9/12.

Dersom du besilte når det stod 12/12, så gjelder 12/12.

 

Hvordan det er så vanskelig å forstå er for meg en gåte! De har et visst antall telefoner, når disse er bestilt, så endrer de på nettsiden så de selger telefoner de har, isteden for å selge telefoner de ikke har til det aktuelle tidspunktet.

 

Når folk FØR 9/12 begynner å ringe inn for å spørre når telefonen kommer, da har man ikke lært seg å vente! Så vent, den kommer...de skriver ikke 9/12 for moro skyld :)

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan Elkjøp har har bestemt hvem som får den tidligere enn de andre..

Den åpenbare løsningen er jo å sende først til de som bestiller først, men det virker ikke som de har gjort det med utsendingen av disse telefonene.

 

Får satse på at den blir sendt den 09., om ikke blir det vel 12,13 eller 14.

 

Ikke lett å si hvordan de organiserer (eller ikke organiserer;) utsendelsene. Men har lest om flere som har fått telefonen fra elkjøp helt plutselig, mange dager før opprinnelig leveringsdato, så vi får krysse fingrene ;)

 

 

EDIT: ...og der kom beskjeden:

 

Forhåndsbestilling av HTC Desire HD eller HTC Desire Z

På grunn av ubekreftet lanseringsdato er forhåndsbestilling på HTC Desire HD og HTC Desire Z midlertidig stanset. Vi beklager selvsagt for dette og kommer tilbake med mer info.

-www.elkjop.no

 

Så spørs det om dette påvirker oss som bestilte før meldingen kom.

 

NEI, det påvirker IKKE folk som har bestilt før den kom.

 

Dersom du bestilte når det stod 9/12, så gjelder 9/12.

Dersom du besilte når det stod 12/12, så gjelder 12/12.

 

Hvordan det er så vanskelig å forstå er for meg en gåte! De har et visst antall telefoner, når disse er bestilt, så endrer de på nettsiden så de selger telefoner de har, isteden for å selge telefoner de ikke har til det aktuelle tidspunktet.

 

Når folk FØR 9/12 begynner å ringe inn for å spørre når telefonen kommer, da har man ikke lært seg å vente! Så vent, den kommer...de skriver ikke 9/12 for moro skyld :)

 

 

Teori er én ting, praksis er en annen. Praksisen viser at det ikke er så lett som du mener.

 

Eksempel: Jeg bestilte telefonen hos Elkjøp før en her som har fått beskjed om at den er sendt. Selv har jeg derimot ikke fått noen slik beskjed ennå. Det er inkonsekvens i dette, og slikt er egnet til å forvirre.

Lenke til kommentar

Jeg skal til å ta på meg skoene for å hente mobilen nå men jeg ahr et spørsmål. Jeg har foreløbig netcom youngtalk (kjøpte mobilen åpen) og har ennå ikke byttet til onecall som jeg skal ha. Betyr dette at mobilen blir tappet for alle pengene den har i og med at den går rett på internett? Eller må jeg sette opp dette før det fungerer? Eller er det beste å slå internett helt av?

Lenke til kommentar

 

Teori er én ting, praksis er en annen. Praksisen viser at det ikke er så lett som du mener.

 

Eksempel: Jeg bestilte telefonen hos Elkjøp før en her som har fått beskjed om at den er sendt. Selv har jeg derimot ikke fått noen slik beskjed ennå. Det er inkonsekvens i dette, og slikt er egnet til å forvirre.

 

Og jeg bestilte føre dere igjen, men det stod fortsatt 9.12 når jeg bestilte, og det er informasjonen jeg går ut ifra.

 

Å starte å bekymre seg uten spesielt grunnlag er bare ekstra mas, og flere av de som gjør det er hysteriske og skaper problemer av ingenting. Det har jo nå gått igjen i denne tråden.

 

Jeg skal til å ta på meg skoene for å hente mobilen nå men jeg ahr et spørsmål. Jeg har foreløbig netcom youngtalk (kjøpte mobilen åpen) og har ennå ikke byttet til onecall som jeg skal ha. Betyr dette at mobilen blir tappet for alle pengene den har i og med at den går rett på internett? Eller må jeg sette opp dette før det fungerer? Eller er det beste å slå internett helt av?

 

Den går ikke på internett uten videre dersom du ikke har instillinger satt til at den skal gjøre det. Men det er kostnader om ikke er spesielt store. Du kan bare slå av slike ting dersom du ønsker det, men det er ikke slik at smarttelefon robber deg for penger uten at du vet det.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Har hatt min i vel en ukes tid nå, og er veldig fornøyd! Fikk kjøpt meg en "demo"-utgave fra Komplett for 3900,- for en ukes tid siden. Heldigvis når jeg fikk den var den 100% strøken, kunne ikke se at den var blitt brukt engang! Kjøpte meg et 32gb minnekort i samme slengen, og det er rimelig fantastisk.

 

Det eneste jeg har å utsette på telefonen er kamera og batteri. Jeg syntes den har litt svakt batteri, etter en dag med hyppig bruk av surfing, kamera og spill går det veldig fort tomt. Men, som jeg leser rundt om kring her, så må den lades opp og ut et par ganger for at batteriet skal oppnå sin optimale batteritid; og det håper jeg at det gjør.

 

Angående kamera så er det egentlig bare instillings-messig jeg er misfornøyd, HTC har tydeligvis fått for seg at folk flest er veldig stø på hånden, og kameraet velger som regel veldig lav lukkertid framfor å sette opp ISOen og sikre at bildet i det minste blir skarpt. Syntes det er ganske irriterende til tider, og har prøvd å sette ISOen til fixed på 800, men da blir det for mye støy i bildet for meg. Først i ordentlig ute-lys om dagen kan man på respektable lukkertider og skarpe bilder uten å måtte forsøke 3-4 ganger. Forhåpentligvis er dette noe de kommer til å rette opp i, men det har vært det samme problemet på de tidligere HTCene jeg har eid.

 

På en annen side er det masse jeg er utrolig fornøyd med, skjermen er fantastisk og den er utrolig rask. HTC Sense er deilig som vanlig, og at man endelig har kjøpe-market er på sin plass. Lyden i høyttalerene er ok, men ikke så bra som den burde være i forhold til all teknologien de skryter på seg. Det er uansett som en drøm å gå fra Hero til denne telefonen her!

Lenke til kommentar

har bestilt fra Telenor jeg nå.. Sto 8 på lager, men ser at det ikke endret seg umiddelbart, så håper de faktisk har den på lager. hadde egentlig bestilt fra chess, men avbestilte der. totalpris på telenor ble 4307 + 19 i frakt, da lar jeg simkortet ligge i skuffen som reserve..

 

det jeg er spent på er batteri og kamera. vet at kameraet ikke er state of the art, dog håper jeg å få en real forbedring fra 3GS. Håper også batteriet holder like lenge (kort) som 3GS. Denne holder akkurat en dag for meg.. Blir spennende å se, håper den er her på onsdag :)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte denne 3. november fra abbo.no, men avbestilte på grunn av at de ikke hadde noen bekreftet dato. Varierte fra 10. november til 28. januar. Så bestilte heller fra Elkjøp rundt 20. november for 6670 eller noe sånt, men da jeg så at de satt ned prisen til 3995 sendte jeg en e-post og da trakk de av ca 700 kr fra ordren :tease: Da jeg bestilte derfra stod det at varen ble sendt fra lageret deres 6. desember, men på fredag (3. des) fikk jeg faktura på e-post og varen var sendt :new_woot: Så satser på å få den i morgen eller på tirsdag. Gleder meg! :dribble: Og creds til Elkjøp for god kundeservice :thumbup:

Endret av Ewie
Lenke til kommentar

Hei!

Dersom noen har en iPhone 4 og absolutt vil ha en HTC Desire HD (8GB, ikke operatørlåst) så har jeg det. Har hatt iPhone i alle generasjoner, men lørdag fant jeg ut at jeg ville bytte. Har vel litt problemer med å få Android helt på plass i mitt "eple økosystem".

iPhonen kan gjerne være låst til Netcom da det er det jeg har i dag.

 

Kontakt meg dersom det er interessant.

 

På forhånd takk,

Tom

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Desire HD fra Amentio/Datakjeden for en stund siden, men der har forventet leveringsdato endret seg hele tiden, nå er den ubekreftet hos leverandør midtveis i desember.. sukk.

 

På lørdag var jeg en tur til byen og gikk forbi Telekiosken der dem faktisk hadde den inne, litt stivere pris da - 600kr mer enn hva jeg har bestilt den for.

 

Vel, siden min telefonen ble ødelagt forrige uke tenkte jeg at å betale litt ekstra for å få HTCen med en gang gjerne var verdt det, helt til selgeren spurte hvilken operatør jeg hadde. Det viste seg at Telekiosken sin telefon er låst til Telenor (jeg bruker Netcom), og han skulle ha 600kr ekstra for å låse den opp. Ulåst ville den dermed koste meg 1.200,- mer enn den jeg allerede har bestilt!

 

What?!?

 

Her selger de den for premium pris, og så er den i tillegg operatørslåst!? Dette var også det dyreste alternativet uten abonnement.. Ripoff!

 

Jeg takket selvsagt nei, og har nå funnet frem konas gamle rosa SE mens jeg venter på HTC'en.... :(

Endret av geirgp
Lenke til kommentar

Jeg bestilte Desire HD fra Amentio/Datakjeden for en stund siden, men der har forventet leveringsdato endret seg hele tiden, nå er den ubekreftet hos leverandør midtveis i desember.. sukk.

 

På lørdag var jeg en tur til byen og gikk forbi Telekiosken der dem faktisk hadde den inne, litt stivere pris da - 600kr mer enn hva jeg har bestilt den for.

 

Vel, siden min telefonen ble ødelagt forrige uke tenkte jeg at å betale litt ekstra for å få HTCen med en gang gjerne var verdt det, helt til selgeren spurte hvilken operatør jeg hadde. Det viste seg at Telekiosken sin telefon er låst til Telenor (jeg bruker Netcom), og han skulle ha 600kr ekstra for å låse den opp. Ulåst ville den dermed koste meg 1.200,- mer enn den jeg allerede har bestilt!

 

What?!?

 

Her selger de den for premium pris, og så er den i tillegg operatørslåst!? Dette var også det dyreste alternativet uten abonnement.. Ripoff!

 

Jeg takket selvsagt nei, og har nå funnet frem konas gamle rosa SE mens jeg venter på HTC'en.... :(

 

Du kunne jo bare kjøpt den låst til Telenor og så snart du hadde kommt hjem kunne du ringt å spurt etter Operatørlåskoden, for Telenor utleverer den med engang.

 

De tar ikke noe betalt for dette så lenge du har låst deg til Telenor i 12mnd

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Du kunne jo bare kjøpt den låst til Telenor og så snart du hadde kommt hjem kunne du ringt å spurt etter Operatørlåskoden, for Telenor utleverer den med engang.

 

De tar ikke noe betalt for dette så lenge du har låst deg til Telenor i 12mnd

 

Seriøst, gjør dem det? Han karen hos Telekiosken ringte til telenor for å sjekke, og det var de som sa til ham at det kostet 600,- (var iallfall det han sa til meg..). Jeg ringte nettopp til en annen filial av Telekiosken og spurte hva dem skal ha for en ulåst Desire HD. 5.699,- fikk jeg til svar der. Dette ser ut til å være 100,- mindre enn den andre Telekiosken jeg oppsøkte fysisk, men likevel vesentlig høyere enn den dyreste låste varianten dem har.

 

Hva er egentlig greia? Tar Telekiosken ~500,- for å trykk inn en kode som Telenor gir meg gratis hvis jeg bare spør?

 

Eller får kanskje Telekiosken 5-600,- av Telenor for hver låste telefon dem selger, og Telenor vil ha dette tilbake ved opplåsing? Den jeg så på (dyreste alternativ, 5.199,-)var forøvrig uten abonnement, bare kontantkort, så dersom Telenor har sponset telefonen skjønner jeg logikken i dette da et kontantkort ikke vil bringe inn kr når det ikke brukes.

Endret av geirgp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...