Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan det hende du slipper å kjøpe deg noe utstyr for å utføre hack.

De har allerede klart å porte Nokia N900. Så ser ikke bort fra at flere nokia telefoner vil følge etter.

 

No er N900 ganske ulik andre Nokia-telefonar, sidan den køyrer Maemo, og ikkje Symbian. Ut frå det eg har lest meg til krev PSFreedom (PSGroove på mobiltelefonar, kalkulatorar og diverse) at kernelen vert patcha for å kunne bruke USB-kontrolleren, og kernelen i Maemo kan på ingen måte samanliknast med kernelen i SymbianOS.

 

Eg var heldig, og har eit Teensy-kort på veg i posten no. Ikkje like heldig som dei som har HTC Desire, men heldigare enn dei som må vente på kortet til november, eller kjøpe det til blodpris på Ebay. :D

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Nytt homebrew ute. FTP server for PS3en.

I følge han som mekka det så er det en smule ustødigt. Men det fungerer.

Can not write to dev_flash

• Can not rename files

• Buggy as hell (randomly crashes, blame Sony!)

• Files > 4GB increments show as the difference, for example a 6GB file shows as "2gb", or a 11gb file shows as 3gb - It will download, well past 100% , just let it keep going!

 

Finally, this app was coded quickly, by someone who can't code for the life of him. It mostly uses provided API's, and the GUI is based off of a sample - but, it gets the job done.

 

 

"a team is working on getting the hex onto a ps3 controller? I find that very interesting, if possible. I've got 4 ps3 controllers, wouldn't mind sacrificing one I don't think."

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Den der ftp greia fungerer fint for folk som ikke har orgninal spillet (selvom det er ulovllig)

 

mange spill går ikke ann å backe upp til ekstern harddisk pga FAT32, men med dette programmet kan du i teorien laste ned et spill fra fks usenet til pcen, som ikke fungerer på ekstern hdd på ps3n, men da bruker du bare ftp å overfører det fra pcen til ps3'ens interne hdd. så vil det fungere. det har ikke vært mulig før å overføre spill fra ekstern hd & pc til sony's interne hd før nå.

 

tar lang tid though, fordi går bare ann med 1 connection.

 

 

 

Nå har også toolkit blitt offentligjort, så blir det masse bra homebrew framover, mkv, xbmc, og slikt, ja takk ;D

 

OG for de som er på "lav" firmware, fks 3.2X eller noe sånt, kan bare oppdatere til 3.41 ved å bruke usb penn, firmwaren ligger ute på nettet, bare ikke oppdater ved bruk av nettet ,da blir det 3.42 ;P

 

Eneste jeg er redd for om PSjailbreak folka, ikke gidder mer, siden salget dems ble omtrent stoppet, de er de eneste som har source på backup manager, og sånn som det er nå, så fungerer ikke backup manager optimalt.

 

Vi trenger og, sårt støtte for NTFS. Men det er bare de opprinnelig PSjailbreak folka som kan hjelpe med det

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Har vært veldig mye rykter fram og tilbake, og alt er litt "kaos" i scenen for tida. Det kommer 9 millioner porter ut, og ja. Snart kan jeg Jailbreka med brødristeren min, tviler ikke ihvertfall.

 

Som sagt, jeg ekke så fan, av folk som tar koder til folk som har jobbet med det over lengre tid. Så ekke huge fan av PSgroove, men føler det er PSjailbreak sin egen feil, når de forlanger 150 dollar for noe som koster 5dollar. Det blir for drøyt.

 

Er ikke noe håndfast, om når/om det i hele tatt kommer. Er like mange "bevis" på at NTFS støtte aldri vil komme osv osv.

 

Har selv testet PSP og TI84 porten, og fungerer smertefritt. Blir spennende uker fremover, tror det vi har sett så langt bare er en brøkdel av hva som kommer.

Lenke til kommentar

Offisiel statement hentet fra psjailbreak.com

 

The PS Jailbreak Team have announced that their product is now shipping to resellers. They have also promised to release Backup Manager v.1.1 on or before September 15th and confirmed that future updates will be blocked from working on clones and homebrew solutions.

 

Litt nervøs for hva det i kursiv betyr, at ny BM 1.1 vil ikke fungere med PSgroove og slike ting? Dunno, blir spennende å se

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Toolchain er ute, men det er framleis ingen SDK som kan brukast lovleg (frå utviklaren si side), og mange utviklarar vil nok helst ikkje bruke Sonys SDK.

 

Og eg har tru på at det med tida vil kome opne alternativ til Backup Manager, når utviklinga får litt fart på seg.

Sant, tenkte ikke på det med SDK, og tror du har helt rett angående BM, føler det blir som med Wii'en og usb loader gx. Men på Wii'en har man jo mange alternativer til usb loader gx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...