Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Tab


Anbefalte innlegg

Latterlig pris, selv om den har en del funksjoner ut over hva iPad'en min har. 

Episk at DU gidder å  kjøpe en iPad til samme pris.

3000 kr gav jeg for min. En kompis som ringte fra applestore på flyplassen i singapore på tur hjem. Hadde aldri kjøpt den om det ikke hadde vært for den lave prisen. Men for 3000 kr så har den absolutt vært verd pengene.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser absolutt nytten i en slik. Har galaxy S nå, og ser at jeg oftere og oftere bruker den til surfing i soffakroken. Kunne derfor godt tenkt meg en enhet med større skjerm, men til denne prisen blir det nok ikke noen handel. Så for meg at denne kom til å bli meget prisgunstig, men så feil tok jeg.....

Lenke til kommentar

Leifen18: Ja, i en butikk vil denne kunne gå som mobiltelefon med binding og abonnement. Det samme gjelder Huaweis billigere alternativ.

 

Teknisk sett er det mulig å selge et abonnement med binding og hva som helst. I en butikk kan du, om du føler for det, selge en vaskemaskin med binding mot mobilabonnement. Grunnen er at operatøren gir butikken penger for alle abonnement med 12 måneders binding. Kunden må skrive under på kontrakten, og eventuelt siden betale seg ut av den om abonnementet ikke behøves mer.

 

Operatøren legger seg derimot ofte ikke så mye opp i HVA man binder et abonnement til. Om det er en PC med SIM-plass går det helt utmerket, det naturlige er da å kjøre mobilt bredbånd. Om det er en pad går det også fint. Butikken får kroner fra operatøren - og avhengig av hva selger og kunde er enige om får kunde som regel igjen deler av beløpet i form av avslag på vanlig utsalgspris.

 

(edit)

De mest gunstige kjøpene gjør man dog der operatøren også tilbyr gjenstanden man skal kjøpe. Da er ofte den utstyrt med en operatørlås (som i mange tilfeller kan fjernes kostnadsfritt), men viktigere - den er forhåndssubsidiert. Dermed kan man fra tid til annen tjene penger på å kjøpe telefoner med binding. Det er likevel ikke alltid det er tilfelle, så her er det lurt å ha øynene med seg :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Litt av en stiv pris på denne her. Alt-i-ett maskiner med touch kan man få billigere, det samme går for en rimelig kraftig bærbar.

 

Samsung har heller ikke det massive markedsføringsapparatet til Apple (som etterhvert inkluderer endel journalister).

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal med et slikt nettbrett. Den faller mellom en god del stoler. Kanskje når den kommer i versjonen man ser i Caprica kan det blir gøy ^^

Lenke til kommentar

Det kan godt være at den har kjappere maskinvare enn iPad, men jeg har lite tro på at det reflekteres i brukeropplevelsen. iPad'en er jo 100% smooth og responsiv, mens videoen det linkes til i starten av kommentarene vitner om noe heelt annet for Galaxy's del :thumbdown: Prisen er jo også et kapittel for seg selv!

Lenke til kommentar

Synd da har "tatt en Apple" her, og glemt at tilkoblinger skal sitte på selve enheten. Dette er en dings man tar med seg, og hadde det ikke vært kjekt å se siste episode av True Blood/Breaking Bad/whatnot hos en kompis om du stakk innom? Jo. Tror du han har en dockingstasjon til GT med HDMI? Nei. Utviklere av slike enheter bure virkelig bli tvunget til å bruke dem en uke.

Lenke til kommentar

Dette virker mest som en skamløs kopi av iPad, ja.

Det er sikkert letteste å kopiere et eksisterende produkt så mye som mulig fremfor å utvikle noe eget fra grunnen av.

Jeg hadde ærlig talt trodd bedre om Samsung ;)

 

Iterativ prosess og utvikling. Innovasjon baseres som regel på eksisterende oppfinnelser (som alt av hva Apple har å vise til eksempelvis er)

 

Evt kan vi følge logikken du presenterer og den eneste musen som burde eksistert er da:

 

mouse2s.gif

 

Alle andre burde heller fokusert på å lage noe "fra grunnen av" :p

Lenke til kommentar

Du forstår sikkert hva jeg mente hvis du legger godviljen til ;)

 

Andre produsenter stod helt fritt til å lage tablets i mange år før Apple kom med sin.

Hva skjedde? Så godt som ingenting.

Det kom noen halvhjertede forsøk, men ingen av de ble noen suksess. Hvorfor det?

 

Hvorfor ble iPad en suksess? Kan det være for at Apple faktisk klarte å lese markedet i motsetning til andre produsenter?

Lenke til kommentar

Synd da har "tatt en Apple" her, og glemt at tilkoblinger skal sitte på selve enheten.

Ikke alle er like glade i at "ørten" tilkoblinger spres langs f.eks. siden av enheten, både fordi det gjerne ser rotete/stygt ut og fordi det gjerne medfører at enheten blir noe større rent fysisk.

 

En annen fordel med en dock-plugg som på iPad er at det gjør det lettere å koble til diverse former for tilleggsutstyr på en enkel og elegant måte, med én kompakt plugg. Blir vel mye av det samme på Galaxy Tab vil jeg anta.

Lenke til kommentar

Det er *ikke* elegant å måtte koble til n ekstradings bare for å få koblet til en ekstradings. Og sjansen for at dockingutstyret alltid er der når du trenger det er svæt liten, med mindre du alltid drasser den med deg - noe som hverken er en enkel eller elegant løsning

 

Det er mer en nok plass i en slik tablet til ekstra enheter uten at den blir noe større (og akkurat iPad har jo allerede en giganisk bezel som gjør den langt større enn det trengs, så der er det i hvert fall ikke noe problem). Ikke er det spesiel vanskelig å skjule dem med et pent deksel heller.

 

Svakjeten er imidlertid mer unnkyldelig på iPad - den har vel alri blitt markedsført som noe man tar med seg over alt - det blir Glaxy Tab. Og når man tar den meg seg i en stor lomme, skal man slippe tenke på å drasse på en doclingstasjon og. Fullstendig idiotisk løsning på en ta-med-enhet.

Lenke til kommentar

Nå når det ser ut som om 10" TABs fra andre produsenter legger seg på en pris på ca. 4000.-, hva er det denne 7" Galaxy har som forsvarer den høye prisen, som de andre ikke har?

I tillegg til en del features så er det jo portabiliteten som er noe av det viktige her, noe som en del mennesker nok er villige til å betale for. Oppløsningen er marginalt mindre enn iPad men til gjengjeld så er dingsen virkelig portabel og har en skjerm som er langt mer tilpasset filmbruk (høyde/breddeformatet) enn iPad.

 

Som det skrives; den går ned i en jakkelomme, og det er et viktig argument. Skal man ha med seg en iPad må man ha den i sekk/veske o.l og det er i mitt tilfelle helt uaktuelt å dra med seg noe ekstra oppbevaring for å ha med seg en portabel skjerm - da kan jeg like gjerne ta med en bærbar som ikke er såå mye mer klumpete å ha med enn en iPad. iPad er en hjemmedings (og der har man jo uansett en pc eller tre tilgjengelig alikevel) mens en 7" pad faktisk er en reell mobil enhet.

 

Men det er klart at prisen er for stiv; hadde den kostet 4995,- hadde jeg kjøpt en på dagen :)

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Latterlig pris, selv om den har en del funksjoner ut over hva iPad'en min har. 

Episk at DU gidder å  kjøpe en iPad til samme pris.

3000 kr gav jeg for min. En kompis som ringte fra applestore på flyplassen i singapore på tur hjem. Hadde aldri kjøpt den om det ikke hadde vært for den lave prisen. Men for 3000 kr så har den absolutt vært verd pengene.

 

 

 

Og hva koster Denne i Singapore da? Kan no ikke sammenligne prisen på Ipad i singapore med Samsung galaxy tab i norge... 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Hvorfor ble iPad en suksess? Kan det være for at Apple faktisk klarte å lese markedet i motsetning til andre produsenter?

 

Apple er ledende innen markedsføring, hvor flink de er til å lese markedet er ikke noe jeg skal uttale meg om. Apples suksess tilskriver jeg minst like mye til markedsføringsfolkene deres.

 

Apple i seg selv er et godt eksempel på dette. Det var først når de fikk orden på markedsføringen sin, med reklamer, product-placements i popkulturen og annet at de slo til. Media opplever at det er mange klikk på det som har Apple i tittelen og skriver derfor ofte om det (flest-klikk hysteriet). Det var ikke som om produktene de laget de siste årene var bedre enn de som ble laget før (relatert til sin tid).

 

Men å hylle Apple som forkjemper for innovasjon og utvikling er kunnskapsløst. Selskapet bekjemper utvikling like mye som de står for den (de er kun for den når de selv gjør det). Det samme går for ordens skyld for selskaper som Microsoft og Adobe.

 

Problemet er den logiske kortslutningen til de som kjøper produktet. Fordi man liker et produkt er det automatisk grunnlag for å forsvare selskapet bak produktet.

 

Om historien har lært oss noe så er det at vi ville hatt langt bedre pads (og annen teknologi i dag) om ikke Microsoft, Apple osv aktivt gikk inn for profittmaksimering fremfor å konsentrere seg om å skape best mulige produkter.

 

Dette er kokkene som ikke vil dele sine retter med andre, og som saksøker de som lager retter som kan ligne på deres egen. Du kan like retten deres, men ikke la deg lure til å tro de er for at du skal få den beste retten som er mulig. For da ville de invitert andre til å utvikle sin egen oppskrift ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...