Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Tab


Anbefalte innlegg

Det er ikke mer enn 1000kr ekstra for en telefon som kan dobble som en netbook!

Sånn sett så er prisen faktisk ikke så verst :)

 

Hadde jeg hatt lang reisetid til/fra skole eller jobb til daglig hadde jeg seriøst vurdert en Galaxy Tab istedet for telefon.

 

Og før iPad-folket hiver seg over tråden med den sedvanlige 'men man måååå jo ha en telefon i tillegg, så det er bare dust å lage en liten pad', så må jeg si at jeg glatt kunne brukt denne som telefon også og dermed droppet å drasse med meg to ting når man egentlig (hvis man ikke har iPad da...) kun trenger en.

 

Og neida; man trenger ikke å se dust ut hvis man ringer med den. Selv så har jeg knapt nok holdt en telefon opp mot øret de siste 4-5 årene - bruker alltid headset, og da gjør det liten forskjell om det er en pad eller telefon i den andre enden av ledningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer veldig sterkt å kjøpe en Galaxy Tab. Er bare litt usikker på abonnement da jeg skal ha et surfeabonnement på neste mobil som har Froyo, som da kan dele nettet med Taben. Og jeg kan ikke se meg selv ringe med Taben når jeg har mobil hmm.gif

 

Vil uansett prøve den i butikken først, har ikke hastverk med å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Det er ikke mer enn 1000kr ekstra for en telefon som kan dobble som en netbook!

Den kan på ingen måte doble som en netbook. Skal en tablet kunne det, må den komme med en "normal" linuxvariant. Android er ikke noe netbook-oS. Det holder til telefoner og simple tablets, og that's it.
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp bestilt en Samsung Galaxy Tab uten abonement og måtte ut med snaue 6500,-. Syns ikke det er all verden når jeg bytter telefon kun i år med partall...

 

Det jeg falt for med dingsen er jo at man kan kjøpe bøker til den. Og høres på musikk. Og surfe. Og se film. Uten å ødelegge synet.

 

Ja også kan jeg ringe med den;)

Lenke til kommentar

Det er mulig at jeg gikk noe langt da jeg sa at den kan dobble som en netbook, men det er jaggu ikke langt unna, for hva skal du egentlig kunne gjøre med en netbook? Surfe på nette, skrive en og annen mail og så har du kanskje en kabal eller to, taben kan dette og mer til, og for de som kanskje ikke liker tastaturet så har det allerede kommet doking til den med tastatur...

 

Jeg sier ikke at den passer for alle og enhver, men det er da heller ikke målet med noe produkt som er på markedet i dag. I butikken har jeg til vanlig en 30-40 modeller inne, men det er absolutt store forskjeller på telefonene (fysisk størrelse, specs osv) Men for de som er i markedet for en netbook og samtidig vurderer en ny telefon så absolutt samsung galaxy tab et produkt å merke seg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg testet Galaxy taben.... og kommer til å velge denne anyday over iPad.

Skjermen er langt bedre (selv om den er mindre), batterlilevetid på 8-10timer (4000mAh meg bekjent) ved bruk (film osv osv).

Prisen blir vel ca 6000,- her til lands på det billigste.

 

iPad må komme med ganske mye nytt for å kunne danke ut Galaxy`en.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Man skulle tro at eneste forskjellen mellom Ipad og Galaxy Tab er størrelsen og prisen... Vel... Der tar du mektig feil. :nei: Det er mange forskjeller på dem, men den aller største er vel det at med Galaxy Tab kan du ringe. :thumbup: Jeg og en venn testet hvor mye Galaxy Tab og Ipad tålte. En av oss kom til å miste en dyr mobil/data. Heldigvis tapte han og jeg vant. (Samsung Galaxy Tab tåler mer enn Ipad) Jeg er glad over at jeg kjøpte Galaxy Tab og angrer ikke. Kanskje den er 500 kroner dyrere, men den er verdt det!!

Lenke til kommentar

Da har jeg testet Galaxy taben.... og kommer til å velge denne anyday over iPad.

Skjermen er langt bedre (selv om den er mindre), batterlilevetid på 8-10timer (4000mAh meg bekjent) ved bruk (film osv osv).

Prisen blir vel ca 6000,- her til lands på det billigste.

 

iPad må komme med ganske mye nytt for å kunne danke ut Galaxy`en.

 

Den koster 4000 på Elkjøp ;-) :new_woot:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...