Gå til innhold

PS3-hack som åpen kildekode


Anbefalte innlegg

Håper dette fører til at de latterlige prisene på nye spill til PS3 blir redusert.

De høye spillprisene er nok for å subsidiere prisen på konsollen. Omtrent som mobiltelefoner med abonnement har månedsavgifter for å subsidiere prisen på telefonen. Sagt på en annen måte kjøper man et produkt med forbrukslån og nedbetalingordning. Jeg ønsker at kjøperen bør stå fritt til å velge bort slike nedbetalingsordninger hvis man vil. For PS3-kjøpere betyr de høye spillprisene at de som kjøper mange spill sponser de som kjøper få spill med billige konsoller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokon som veit om andre sider enn PJRC som sel ferdige kort med kontrollerbrikke og USB-port på? PJRC ser ut til å ha fått fleire bestillingar enn dei har lager til å handtere. :)

 

Hvis du skal ha en sånn som dette så er det nok bare å vente en uke eller to så vil det KRY av disse på ebay og alle mulige webshopper til spottpris - garantert. Spørs om det i det hele tatt ernoe poeng med å mekke en løsnng på det selv altså.

 

Dessuten så tror jeg at det vil være lurt å se litt på hvordan sony svarer i forhold til oppdateringer som blokkerer dette. Det er fremdeles litt uklart om dette kna blokkeres eller ikke - og om de KAN blokkere det, så er det fremdeles usikkert om det vil bli mulig å gå rundt oppdateringsproblemet og liekvel få tilgang til nye spill/features via f.eks. custom firmware. Avhengig av hva som skjer i forhold til disse tingene så vil det påvirke veldig mye hvor nyttig denne greien faktisk blir i praksis.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
samtidig som Sony fortvilt har prøvd å gå rettens vei for å stoppe originalen.

 

Åhh, de er så SØTE :love:

 

Heh, rimelig nyttesløst ja. Når noe sånt først lekker ut så må de vel innse at det vil være totalt umulig å stoppe det. Det blir på samme vanskelighetsgrad som å stoppe spredning av informasjon på internett.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det som var litt kjipt at med forrige update så tok de vekk OtherOS funksjonen. PS3 softwaren i seg selv støtter ikke så mange film formater heller. Er litt kjedeligt at de ikke kan gjøre noe med det. De kunne f.eks også lansert et skikkelig musikk system også. Jeg kan for all del drite i OtherOS funksjonen, men da hadde det vært litt fint om jeg kunne sett de filmene jeg ville og høre den musikken jeg ville med PS3en uten å tenke på bestemte lyd og film formater.

Lenke til kommentar

Det som var litt kjipt at med forrige update så tok de vekk OtherOS funksjonen. PS3 softwaren i seg selv støtter ikke så mange film formater heller. Er litt kjedeligt at de ikke kan gjøre noe med det. De kunne f.eks også lansert et skikkelig musikk system også. Jeg kan for all del drite i OtherOS funksjonen, men da hadde det vært litt fint om jeg kunne sett de filmene jeg ville og høre den musikken jeg ville med PS3en uten å tenke på bestemte lyd og film formater.

 

Nå som det er mulig å kjøre unsigned code så er det egentlig ingenting som stopper PS3en fra å kjøre alle mulige formater. Jeg hadde ikke blitt overrasket om vi fort så en tilpassning av VLC og mange andre medieavspillere blandt homebrewet. Det er nok mange andre som ønsker nettop det samme som deg nemlig.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Til alle dere som vil ha spotify og annen musikk fra pcn på PS3 eller XBOX360.

 

Anbefaler å prøve ut JAMCAST.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1161152

 

Dette fungerer, men eg ser ikkje heilt poenget med å sende musikk frå ein PC til konsollen.

 

Når eg tenker på å bruke min Playstation som mediasenter så tenker eg at eg vil ha tilgang til å styre alt, kun ved hjelp av konsollen. Kvifor skal eg være nødt til å ha ein eigen PC når eg har ein liten datamaskin i konsolen?

 

Men det skal bli spennande å sjå om denne hacken åpner for meir muligheiter på Playstation eller om Sony kjem til å gjere alt dei kan for å strupe ned slike ekstra muligheiter (som dei gjorde når dei tok vekk linux støtta).

Lenke til kommentar

 

 

Dette fungerer, men eg ser ikkje heilt poenget med å sende musikk frå ein PC til konsollen.

 

Når eg tenker på å bruke min Playstation som mediasenter så tenker eg at eg vil ha tilgang til å styre alt, kun ved hjelp av konsollen. Kvifor skal eg være nødt til å ha ein eigen PC når eg har ein liten datamaskin i konsolen?

 

Men det skal bli spennande å sjå om denne hacken åpner for meir muligheiter på Playstation eller om Sony kjem til å gjere alt dei kan for å strupe ned slike ekstra muligheiter (som dei gjorde når dei tok vekk linux støtta).

 

For min del var dette eneste muligheten for å få spilt av spotify på konsollen. (Noe jeg var ute etter :p)

 

Men jeg ser hva du mener. Liker dårlig disse begrensningene.

Lenke til kommentar

For PS3-kjøpere betyr de høye spillprisene at de som kjøper mange spill sponser de som kjøper få spill med billige konsoller.

A subsidierer B, og C subsidierer D, og slik går hjulet rundt, og.. Nei, jeg har ikke helt med på den måten å tenke samfunnsøkonomi (eller mer spesifikt konsumerøkonomi i dette tilfellet). Det er en vakker tanke, men det blir litt for enkelt. Folk kjøper kun for den pris de er villige å betale, la det være spill, tilbehør, konsoll, digital media, etc. Hvordan Sony Entertainment holder tallene grønne angår stort sett kun investorene. Sant nok er det en pakke hver av konsollgigantene tilbyr, med alt det innebærer; det som er opp til endekonsumer er hvorvidt vedkommende godtar tilhørende premisser.

 

For eksempel har jeg i senere tid ikke latt meg til å godta helt fundamentale premisser angående bl.a. måten jeg skal spille spill på, hvor den ene markedsgimmicken etter den andre skal føre en livstilsendring med kronisk klaustrofobi som første konsekvens. Hvem har subsidiert meg og min støvsamlende (m.a.o. tilnærmet verdiløse - i personlig perspektiv) minigrill? Var det kanskje jeg som subsidierte alle som var fornøyd med sin PS3? Tenk om jeg kjøpte en PS3 på juletilbud, har alle tidligere kjøpere som kjøpte sitt produkt til originalpris subsidiert dette tilbudet? Slik kan vi fortsette i det evige; idéen om indirekte subsidiering er fryktelig morsom.

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...