Gå til innhold

PS3-hack som åpen kildekode


Anbefalte innlegg

Nokon som veit om ein med denne hacken kan få fjerna sone avgrensinga på blue-raye plater?

Er jevla irriterande at eg ikkje kan spele av filmar kjøpt her heime.

 

Akkurat det plager meg ikke stort, det som plager meg mer er at PS3en min bare tar kinesiske PS2-spill  :nei:

 

Håper det ordner seg nå, som PS3en er hacket. Er ikke store vitsen med PS2-prosessoren som står i PS3en min når sonebegrensningene ødelegger  :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne hacken baserar seg på å emulere fleire ulike USB-enhetar, og utnytte eit hol som gjer at PS3-en går i debug-modus. For å kunne gjere dette må USB-enheten vere ein slave-enhet. Alle USB-kontrollerar i PC-ar er host-kontrollerar, og kan ikkje brukast til formålet.

 

Og nei, du kan ikkje bare "fikse" dette på PC-en, dette er ei fysisk avgrensing. Akkurat som at du ikkje kan gjere ein CD-ROM-stasjon om til ein CD-brennar ved å installere Nero...

Lenke til kommentar

De har forresten kommet med Android appen som fungerer på de fleste HTC telefonene (inkl. Magic, Hero, Desire, Evo, Nexus og Wildfire + noen til). Telefonene må rootes for at det skal funke. Fleste har brukt Cyanogenmod 6.0 (froyo custom rom), mens Desire må bruke Open Desire 4.0.4.

 

Eneste kjipe med dette er jo at en må bytte ROM på telefonen og ha den tilkoblet PS3en hver gang man vil spille en backup.

 

Har også lest noe rykter om en fungerende jailbreak som ikke krever usb kontroller, men kan brukes med minnepinne/ekstern HD, men har ikke funnet noe håndfast.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...