Gå til innhold

Spotify + PS3 = Jamcast?


geir_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette fungerer jo utmerket! GLIMRENDE! :)

 

Funker fint, men virker ikke som om jeg kan mute datamaskinen(bærbar) mens den spiller på PS3.

 

Q: Can I silence the audio on my PC while streaming to the device?

A: Some soundcards will allow you to adjust the master volume on the PC without affecting the device stream. If this doesn't work, you can adjust the volume on your PC speakers themselves, or as a last resort unplug the speakers entirely.

 

edit: selv løste jeg det ved å plugge inn en ledning i hodetelefon-inngangen på laptopen.

 

noenm som kan gi en kort forklaringen på hvordan jeg får den til og streame fra spotify

 

Installer PS3 mediaserver

Installer Jamcast

Start ps3'n, begge programmene og spotify.

 

Q: How do I access the virtual PC audio stream?

A: Jamcast exposes the virtual PC audio stream from within a built-in system playlist. From the device, browse to Playlists and select the "Virtual Soundcard" playlist. Next, select the "Virtual Soundcard" track to begin playback. You are now listening to the virtual PC audio stream.

 

---------------------------

 

Forøvrig fant jeg ut at det er lurt å prøve seg frem med lydnivået på master volume, og Stereo Mix i recording-menyen. Det finner man ved å høyreklikke på volumikonet og velge adjust audio-properties. For å finne riktige innstillinger derifra er avhengig av lydkort, men hvis det hjelper noen så valgte jeg: advanced -> options -> properties -> recording (ok)

 

Jeg anbefaler også at man skrur ned lyden på stereoanlegget før man prøver dette. Holdt på å sprenge høyttalerne ved første forsøk. Hverken kattene eller dama ble spesielt fornøyde med det gitt. :)

 

For mer info, les denne tråden på community-forumet: Virtual PC Audio Streaming FAQ

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
noenm som kan gi en kort forklaringen på hvordan jeg får den til og streame fra spotify

 

Installer PS3 mediaserver

Installer Jamcast

Start ps3'n, begge programmene og spotify.

 

 

Det er vel ikke noe krav at PMS er oppe å går, Jamcast dukker opp som egen server på PS3 gjør den ikke ?

Og er det mulig å styre Spotify ifra PS3'en ?

Lenke til kommentar
noenm som kan gi en kort forklaringen på hvordan jeg får den til og streame fra spotify

 

Installer PS3 mediaserver

Installer Jamcast

Start ps3'n, begge programmene og spotify.

 

 

Det er vel ikke noe krav at PMS er oppe å går, Jamcast dukker opp som egen server på PS3 gjør den ikke ?

Og er det mulig å styre Spotify ifra PS3'en ?

 

Jeg og trodde det, men hos meg fungerte det bare når PS3 mediaserver også kjørte, ulogisk nok. Men det var jo i natt og jeg var trøtt etter mange timers lesing så det er mulig jeg ikke gjorde alt helt riktig ;)

 

Det er ikke mulig å styre Spotify fra ps3'en, foreløpig :)

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Jeg har koblet ps3'n min gjennom et trådløst nettverk og bruker vanligvis å streame musikken min gjennom ps3 media server. Tenkte jeg ville begynne å bruke jamcast også slik at jeg fikk streamet live musikk. Inne i xmb'n finner jeg jamcast logoen, men bare to under grupper - my music collection og podcast. Hvis jeg leter inne i music mappa finner jeg tilslutt virtual soundcard, men hører ikke en lyd...

 

hva gjør jeg for å høre "live" musikk?

 

upnp er på i routeren min

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...