Gå til innhold

Areca 1880ix-24 Battleship! 2GB/s + 140k+ IOPS


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehhhh. Var de tallene fra RAID-6? dO_ob

Fikk akkurat en massiv frysning ned ryggraden :p

EDIT: ser nå at de ikke kan ha vært det, med 32TiB totalt volum. Uansett, grei fart med snurredisker.

 

Er du sikker på at du vil sende HDDene og SSDene tilbake? Tenk å ha så vill ytelse og kapasitet i hverdagen, og med en 100Mbit linje... :dribble: Ikke at 1680ix med 8R0 Vertex var slapt da men :p

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Med så mange TB det er snakk om, er det vel gjerne snakk om filserver funksjonalitet. Og til privatbruk sitter man kanskje ikke med med enn 1Gbit LAN og maks 2-3 brukere pålogget samtidig. 1 Gbit gir som kjent under 0.1GB les/skriv ytelse, så da blir vel les/skriv hastigheter på 1-3GB mest av teoretisk interesse for hjemmebrukere?

 

Og 32TB i RAID 6 virker ikke akkurat veldig trygt med desktop drives etter å ha leste dette. http://www.zdnet.com...ing-in-2009/162

 

Er det slik at dere faktisk bruker denne hastigheten til noe fornuftig, eller er det mest fordi det er morro å benchmarke?

Endret av HåkonN
Lenke til kommentar

    16xHitachi Raid-    Complete Init    006:03:59

Litt over 6 timer for å bygge et raid-6 med 16 x 2tb disker er jo ikkje så galt :)

 

6 timer hørtes meget bra ut.

 

Har du testet en single disk for max/min throughput og hvordan er støynivået :)

 

Støynivået er stille, hører dem ikkje på mitt rom. Men ikkje at det er noe god referanse :p

 

 

 

 

 

Legger ut en liten raid-0 skalering  test i 1 post om 10 minutter. 

 

 

 

 

 

 

Du burde prøve alle SATA diskene i eit ZFS oppsett der du bruker 1(eller fleire) SSD disk som l2arc cache og 2 SSD disker til speiling av ZIL log. Då burde du greie oppimot 2000 til 3000 MB/s skriveytelse.

 

Kommer du opp til meg å hjelper meg med dette, så tester jeg det gjerne  :thumbup:

Lenke til kommentar

Beta?

Det ligger en rykende fersk "ikke beta" på nettsidene til Areca laugh.gif

 

Jeg la inn ny fw i dag tidlig men har ikke fått tid til å prøve noe.

 

Så at iops ser bedre ut.

LoL

 

 

 

 

 

Pleier alltid å gå inn på beta først, så glemmer jeg å sjekke offisielle   :blush: Jaja, kjører den betaen nå, og iops virker ganske bra. 110k iops på den 4k iometer testen på 10 sekunder.

 

 

 

 

 

 

Beta er build 100902

 

Den offisielle er build 100729

 

Så beta virker nyere. Men får teste den offisielle også da   :p

 

 

 

 

ftp://ftp.areca.com.tw/RaidCards/BIOS_Firmware/ARC1880/

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

16K stripen av C300 64GB så bra ut, må få testet litt større stripes.

Jeg har holdt meg mellom 4-32K.

 

4GB brikken min er på vei men blir sendt sammen med FP key til LSIen, kanskje neste uke?

Når jeg først fikk tak i FP Key så fikk jeg selvsagt en til og den er sendt i dag :)

 

Jaja, da blir det en til hver kontroller, hadde vel endt opp med det uansett.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Du er litt gal du  :cool:

 

 

 

 

Tenk alle lsi kontrollerene med FP og arecakontrolleren i software raid med alle dine ssd. Kunne jo blitt et par IOPS det  :hmm:

 

 

 

 

Nå har jeg ventet nesten for lenge på den 4gb brikken. Planen var jo liksom å ha den nesten samtidig med arc 1880, men den gang ei. Heldigvis er Digital Impuls kjempegreie å lar meg låne ssdene litt ekstra  :thumbup:

 

 

 

 

De 4 64gb c300 tenkte jeg å bruke til os. Ganske bra hastighet for en ganske billig penge! Da tenker jeg ikkje på Arc 1880 inne i regnestykket da :p

 

Jeg får bbu (batteri) samtidig med 4gb brikken. Så da får jeg iallefall testet om det er noe som helst ytelses forskjell med batteri. Noen rykter svirrer om at det kanskje hjelper litt :)

 

2x1880 i software raid blir det også ganske sikkert. Blir en travel uke neste uke gitt 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...