Gå til innhold

Areca 1880ix-24 Battleship! 2GB/s + 140k+ IOPS


Nizzen

Anbefalte innlegg

Hva med noen tester for max 4k random r/w?

 

Slik jeg fortstår de testene dere gjør no så kjører dere på max seq read og write?

 

Kim

Jeg legger ut noen 4k resultater i kveld. Har kjørt veldig mange tester på dette, men ikkje fått lagt ut enda. Informasjonen som kommer fra full readtester er enorm, og tar minst 20 minutter å sortere ut.

 

 

 

 

 

Random write skal jeg kjøre litt mere av :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra, HDD testing er greit det også.

 

Jeg ser at det tar tid å komme frem til de gode innstillingene, vi får dele på dem litt senere, kanskje i kveld eller i morgen.

 

Skal jeg legge ut noen tester her eller skal jeg ta det i benchmark tråden?

 

Legg gjerne ut tester her :)

 

 

 

 

 

Ja det tar tid å finne ut av gode instillinger. Heldigvis låner jeg ikkje selve kontrolleren   :p

 

 

 

 

65k IOPS 4kwrite @ 8QD er jo ganske bra vil jeg si. Ca 256MB/s 4k write 

 

 

Anvil: random write 1-64qd 12w 8x c300 4k stripe.rar

 

 

 

 

 

Det er et eller annet med qd 8. Alt får en god boost på qd 8 for  så å dale nedover etter qd 8.  :hmm:

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Oppdatering!

Jeg mottok 16stk Hitachi 2TB harddisker som jeg kan teste kontrolleren med new_woot.gif

 

Første test blir nok 16stk i raid-0. 32TB på ett volum blir morro new_yes.gif

Tusen takk igjen post-42975-1283276929,4856_thumb.png wub.gif

 

Så bra av Digital Impuls. Vurderer å kjøpe en del slike Hitachi disker av de til akkurat dette bruket, så det er perfekt at du får testet de med Areca. :)

Lenke til kommentar

OMGWTFBBQ?

Anvil, du må få lånt noen x25-E til ;)

Nizzen, det er helt ville tall du har der. Hvordan føles det å bruke?

 

Selv har jeg nedgradert og oppgradert på min stasjonære samtidig nå. Byttet til 890FX HK og 1090T CPU, men går fra 2R0 Mtron 7025 til singel pga feil på den ene, den gir SMART feil, så det blir nokk en RMA. Uansett, det blir nokk enten et par C300 eller Intel G3 på meg senere i høst, men jeg vil ikke kjøpe før jeg har sett ytelsen på intel.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ha hatt noen til ja :) men jeg har andre å ta av.

 

Resultatet vil nok stige med 4GB brikken installert, vanskelig å si hvor mye.

Det er bare Computurd som har 4GB brikken installert men han har Vertex G1 og de begynner å bli utdatert i benchmarksammenheng.

 

Er ikke mtron konkurs?

Syntes jeg leste noe om det for en stund siden...

 

1880 kontrolleren er et beist men endelig har man noe som kan måle seg med ICH, iops messig stopper det på ca 100.000+

Regner med det kommer nye firmwares og kanksje tilleggsprodukter ala FastPath.

Lenke til kommentar

OMGWTFBBQ?

Anvil, du må få lånt noen x25-E til ;)

Nizzen, det er helt ville tall du har der. Hvordan føles det å bruke?

 

Selv har jeg nedgradert og oppgradert på min stasjonære samtidig nå. Byttet til 890FX HK og 1090T CPU, men går fra 2R0 Mtron 7025 til singel pga feil på den ene, den gir SMART feil, så det blir nokk en RMA. Uansett, det blir nokk enten et par C300 eller Intel G3 på meg senere i høst, men jeg vil ikke kjøpe før jeg har sett ytelsen på intel.

 

Når jeg bruker kontrolleren med 1 eller flere ssd, så er følelsen veldig snappig!

 

 

 

 

 

1 c300 er faktisk nesten nok, men kjekt å ha litt ekstra sekvensiell ytelse på lager   :D

 

Det er ganske villt at jeg målte 1 stk c300 til lesehastighet på 375 MB/s   :w00t:

 

 

 

Cache på kontrolleren gjør underverker på loading på spill og alt mulig annet. Jeg kunne faktisk ikkje tenke meg en kontroller uten cache. 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Vente :)

Hvis du vil vente er det vel bare å sette igang raid-6 med alle HDDene :!:

 

Har du sjekket ytelse på storport vs scsiport?

 

Mine første tester var med scsiport, driver nå og tester stripes med storport.

 

storport skal visstnok være mer moderne men gir nødvendigvis ikke best resultat, TTT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...