Gå til innhold

Areca 1880ix-24 Battleship! 2GB/s + 140k+ IOPS


Nizzen

Anbefalte innlegg

Sekvensielt ser det meget bra ut :)

 

Bruker du beta fw?

 

Jeg tror nok det kommer noen oppdateringer som fikser litt på random ytelsen utenfor cache etterhvert.

Knallgode tall er det uansett innenfor det området man normalt sett bruker kontrolleren til.

Husk at LSI'en ikke yter så bra ved lav QD, den trenger høy QD for å våkne. (= stor belastning i servere)

 

Jeg skal sette sammen noe litt senere i kveld så får vi sammenligne litt.

Ja det er beta jeg bruker. Må jo alltid bruke det nyeste :p

 

 

Nå må jeg teste Catalyst 10.9 + CAP 10.9  :thumbup:

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, egentlig helt perfekt. Tenkte på å kjøre dette kortet rett i backplane på et 24 disks Supermicro chassis, noe som da kan gjøres uten ekstra kostnad.

 

Mitt neste spørsmål:

Har dette kortet out of the box Linux kernel støtte eller må man benytte driverne fra Areca?

Endret av marsboer
Lenke til kommentar

om husker rett så er det onboard expander chip.

 

Med andre ord oppnår man bare tilsvarende båndbredde med 24-porteren som 8-porteren tilkoblet med en av portene til en hvilken som helst 6 gbit/s expander?

 

Dvs 6 gbit/s x 4 = 24 gbit/s = 3 GByte/s totalt sett for SFF 8087-linken mot expanderen, gitt at kontrolleren henger med hastighetsmessig.

 

Med andre ord vil det bli like bra å gå for 8-porteren og Supermicro-chassis med intern 6 gbit/s expander (24 disker) i stedet for 24-porteren og Supermicrochassis uten expander.

Endret av marsboer
Lenke til kommentar

Jeg tror bare Expander blir brukt til SFF-8088 porten virket hverfall sånn på Areca 1680. Men skall ikke si dette for sikkert.

 

Nå er 3 GByte/s uansett såpass at man bare så vidt kan take denne med 24 stk hissige lagringsdisker i RAID0, noe som er urealistisk all den tid jeg har planer om å kjøre med et par RAID6 array (kanskje til og med via Linux software RAID)

Endret av marsboer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...