Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Newcastle


Latias

Anbefalte innlegg

Det scholes gjør på den siste gållen der er helt helt villt. Et hundredels sekund med blikk over hvor giggs er, og så slår du DEN pasningen? FY F...!!

 

Det verste er at han hadde en slik pasning til Berba også ca 10 min før den siste... Hvor Berba kke gjorde så mye med den. Han er utrolig.

 

64:36 possession. :)

 

Scholes har fått MOTM nå ja. De analyserer Paul Scholes i Sky studio nå! Andy Gray. SWEET! :D

 

Herregud så deilig å se slike analyser. Noen av pasningene de viser her... er helt forbanna utrolige. Den ene pasningen til Evra first time uten et touch før Evra begynner å løpe faktisk...

 

Og den pasningen til Giggs på slutten er ikke mulig en gang. Andy Gray sier at han var bedre enn forrige uke, og at "det sier litt".

 

Scholes-intervju som MOTM nå, yayyay.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten særlig ettertanke kan jeg gi karakterer.

 

VDS: 6. Trygg og god som alltid, stort sett ingenting å gjøre.

 

Evra: 6, Virker slapp, men er likevel med på flere overlapper og har gode løp.

Vidic: 6, Strålende i duellspillet, men glipper på marking ved 3 anledninger.

Evans: 6, Sammen med Vidic har han full kontroll bak. Er likevel ingen Rio når det kommer til å bryte fremover med ball.

O'Shea: 4, alle involveringer han har denne kampen går stort sett skeis. Hjelper Valencia forsvinnende lite.

 

Nani: 5, På sitt beste et uromoment for N'castle, på sitt verste et uromoment for oss. Likevel lovende for hva som kommer når ting setter seg

Scholes: 9, briliant. Man kan ikke gjøre annet enn å ronke til dette.

Fletcher: 8, gjør en flott ryddejobb. Skaper store rom for Scholes og gjør grovarbeidet med et smil. I tillegg er han hissig inn i feltet.

Valencia: 5, En kjip kamp for han. Det er lite bakrom å løpe i, i tillegg får han null hjelp bakfra. De gangene han får en skikkelige ball å løpe etter så gjør han det selv om innleggene enda ikke sitter.

 

Berbatov: 7, gode involveringer og er med i spillet hele tiden. Burde hatt flere mål. Likevel godt at han starter med en scoring.

 

Rooney: 5, gjør en slapp kamp. Virker ikke i form, likevel ser man på bevegelsene at det ikke er så veldig mye som mangler før han er potent igjen.

Lenke til kommentar

Sant Jørgen, han fortjener ikke kritikk fordi han spiller veldig bra for den spilleren han er selv. Jeg er heller mer skeptisk til at han skal spille fast ved siden av Rooney hvis du skjønner, fordi vi kan ikke ha en som tar 1 ut av 4 sjanser (hvor 3 av de er så og si "lette") ved siden av en spiller som Rooney som tidligere nevnt ikke er en goal machine type spiss. Berbatov gjør en veldig god jobb, men han er ikke perfekt for oss i den situasjonen vi finner oss i nå; men det er ingen tvil om at han er en gifted spiller. Det eneste jeg sier er at vi kanskje trenger en type Ruud ved siden av Rooney, og derfor er jeg veldig keen på å se hvordan Chicharito - Rooney kan fungere.

Lenke til kommentar

Faen så bra tv2 studio er! Elsker Schau og Langli. "Scholes er jo bare heeelt latterlig, for en mann"

 

Vi overkjører Newcastle fra a til å, men jeg har sett United langt bedre enn dette, noe som lover godt for sesongen som er igang. Bortekampen mot Fulham til Søndag vil gi oss en bedre pekepinn på hvor vi står. Litt som med Chelsea i går, det var rett å slett en for enkel match. misforstå meg rett, Magpies er mye bedre enn WBA.

 

Scholes på det nivået han er på i dag er det ingen spillere i PL som kan matche. Tror sjeldent ila mine 16-17år med engelsk fotball at jeg har sett noen dominere så voldsomt som rødtoppen gjorde i dag, spesielt i andre omgang. Ikke engang Cantona var så innflytelsesrik, selv om det var en annen spiller og en annen tid for klubben. "I cant think of a better PL midfielder" sier fyren i fanzone. Jeg er enig. Nå må da folk som ikke holder med United få opp øya og annerkjenne Scholes for den spilleren han er.

 

VDS 6

 

O'shea 6

Evans 5 (gjør mye rart med ballen i dag. Altfor mange balltap)

Vidic 7

Evra 6 (ute av form, men bidrar likevel)

Rafael n/a

 

Nani 7- (Dårlig til tider, men strålende i perioder. klassisk Nani mao.)

Valencia 4 (Dette kommer til å bli hans svakeste kamp denne sesongen, book it. Så regelrett sliten ut)

Fletcher 7

Scholes 10...0

Giggs n/a (Nydelig kæsse.)

 

Rooney 4+ (Ettersom han er så god får han til endel, men over fjøla var han bedriten. Helt ute av form, men Rooney kommer)

Berbatov 7 (Hadde fått 8 om han hadde scoret et til. Veldig inneffektiv, men også svært skapende og bevegelig (!). Hunsjen min fra preseason ser ut til å stemme. Berba har tatt noen steg i riktig rettning og jeg tror han vil score 20+ mål denne sesongen. Det hadde jeg ikke trodd i vår da han var forferdelig.

Hernandez 5 (gjør absolutt ingenting ut av seg og var tydelig litt nervøs. Viser frem et par gode løp og kom i et par fine posisjoner, men det var også alt. More to come.

 

Fin kamp, men jeg er ikke over the moon enda. Svært skeptisk til en tøff bortekamp mot Fulham allerede om ei uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sant Jørgen, han fortjener ikke kritikk fordi han spiller veldig bra for den spilleren han er selv. Jeg er heller mer skeptisk til at han skal spille fast ved siden av Rooney hvis du skjønner, fordi vi kan ikke ha en som tar 1 ut av 4 sjanser (hvor 3 av de er så og si "lette") ved siden av en spiller som Rooney som tidligere nevnt ikke er en goal machine type spiss. Berbatov gjør en veldig god jobb, men han er ikke perfekt for oss i den situasjonen vi finner oss i nå; men det er ingen tvil om at han er en gifted spiller. Det eneste jeg sier er at vi kanskje trenger en type Ruud ved siden av Rooney, og derfor er jeg veldig keen på å se hvordan Chicharito - Rooney kan fungere.

 

De aller, aller fleste gode spissene brenner flere sjanser enn de scorer mål. Dette er helt naturlig og ikke noe som er unikt for Berbatov, spesielt tidlig i sesongen. Slik er det for Rooney, slik var det for Ruud og slik er det faktisk tro det eller ei for C. Ronaldo og. Om man skal bruke tankegangen din "burde" både Rooney, Ronaldo og Messi scoret 60 mål hver forrige sesong.

 

For øvrig, gratulerer med seieren og en fantastisk start på sesongen :D Opp igjen klokka fem så good night.

Lenke til kommentar

Så var også United for alvor i gang med sesongen 2010/11, og vi kan bekrefte at ting er omtrent som normalt på Old Trafford.

 

Etter å ha sett sjansebonanzaen til Tottenham og overlegne Chelsea var det på tide å bevise at United kommer til å være med helt i toppen også denne sesongen. Akkurat det burde det ikke være så mye tvil om etter denne kampen. Som vanlig (bortsett fra Fulham i 06/07) var det en litt tilbakeholden og avventende åpning av sesongen. Likevel inneholdt den mer enn nok klasse til å kassere inn alle tre poengene. Det er nettopp dette som veldig ofte har kjennetegnet United. God kontroll på kamper, uten å stresse for å få hundre mål før pause. Har man ballen så mye som vi hadde i dag vil målene komme før eller siden.

 

I dag var det først og fremst sentrallinjen som dominerte. Ryggraden var på plass. VDS hadde lite å gjøre i mål, Vidic kontrollerte duellene, Fletch var der han skulle, Scholes fortsetter å drikke ungdomseliksiren, mens Berba hadde en av sine bedre kamper i United. Når man har en sentrallinje med den roen gjør det ikke så mye at backene er litt ute av form, at vingene ikke klarer å involvere seg helt, at Rooney fortsatt er preget etter VM. Når sentrallinjen vår fungerer blir det seier. Resten er der strengt tatt bare for å spe på med fart og teknikk. Hvis midtforsvaret eller sentral midtbane har en dårlig dag blir det vanskelig å vinne uansett om vi har Ronaldo eller Kieran Richardson på vingen.

 

Men i dag fungerte det. Newcastle var latterlig forutsigbare i angrep, og bortsett fra den ene corneren Carroll burde headet inn var vi sjelden truet. Man har ikke råd til å gi United 70% ballinnehav i åpningskampen av Premier League. Spesielt ikke når man møter en spiller som Paul Scholes. Det blir nærmest en klisjé å skrive det hvert eneste år, men på dager som i dag ser Scholes og Giggs fortsatt ut som om de er i slutten av 20-årene. Komplimentene blir overflødige. La oss håpe at formen fortsetter i lang tid fremover. Da skal Chelsea arbeide hardt å henge med i toppen.

 

Så kan vi flytte fokuset over til en viss bulgarer. Jeg har sagt i lengre tid at Berbatov kommer til å slå skikkelig til på United. Strengt tatt er jeg en av dem som mener at han er undervurdert de siste to sesongene. Det er selvsagt tidlig å ta dette som et tegn for hvordan hele sesongen vil utarte seg, men det er i alle fall lovende. I starten av kampen var jeg lettere bekymret for at dette kom til å bli enda en kamp hvor Berbatov skulle bli anonym. Han har fortsatt en tendens til å havne litt for dypt nede i den sentrale midtbanen når vi ikke presser motstander helt. Problemet med at Berbatov faller dypt er at han ofte bare slår en støttepasning til Scholes. Når Scholes så slår en millimeterspasning til Nani/Valencia er plutselig Berba 20-30 meter bak angrepet. Rooney hadde kanskje satt på turboen og rukket opp igjen, men denne driven har rett å slett ikke Berbatov. Derfor har han en tendens til å ikke involvere seg i avslutningen av et angrep som han selv har vært med å bygge opp.

Men når han faktisk klarer å ligge høyt nok i banen, så er det ingen spiller i verden jeg heller ville hatt sammen med en spissmakker inne i boksen. Hvis Rooney blir litt mindre egoistisk, eller Berba får noen kamper fra start med Chicharito/Owen, passerer han enkelt 15 PL-mål i år. GBD guaranteed.

 

Det mest skuffende i dag var sidene våre. O'Shea forventer jeg ikke mye av, men i det minste skal han være sikker bakover. Evra var helt grei defensivt, men veldig skuffende offensivt. Nani var som en boks med blandede drops, mens Valencia var som en boks med kamferdrops (anonym smak). Det positive er jo at dette er spillere som helt sikkert kommer til å heve seg. Og når de hever seg vil de spe med med ekstra turbo til et allerede knirkefritt maskineri.

 

For dere som lurte. Hvis denne kampen er symptomatisk for hvordan sesongen vil utvikle seg, så er vi med helt inn i år også.

 

EDIT: Skrevet med x antall halvlitere innabords. Ta hensyn til eventuelle skrivefeil.

Endret av GBD
  • Liker 3
Lenke til kommentar

PAUL SCHOLES!!! Har lyst til å dope han med noe voldtekstdop og putte han i Fritzelrommet når han legger opp, så jeg kan leke med han hver dag. Hittil i år (..) har han vært utenomjordisk. Pisser på Xavi en lang gang faktisk. Ikke mange som tenkte i typ 2001/2002 at Paul Scholes skulle være verdens beste sentrale midtbanespiller i 2010. Det er faktisk ingen som slår pasninger som han punktum finale last word said end of discussion. Det ville vært interresant å sett en ordentlig forskning på hvem som spotter en reaksjon i terrenget fortest av en hauk eller Paul Scholes. Noen ganger kan han se frem i tid tror jeg. Reaksjonstiden hans er på umenneskelig nivå og presisjonen i passningene er lige så. FUCK ME HARD! Deilig å se Giggs goalle i ÅR IGJEN! Er bare et stort smil disse gutta.

 

Det eneste jeg sier er at vi kanskje trenger en type Ruud ved siden av Rooney,

 

Good luck. Det er klart at man alltid vil trenge en spiller som scorer 20+. Jeg tror en rullerende greie med Berba/Rooney/Hernandez kan funke svært bra. At Berbatov får noe som helst annet enn ros i dag er hårreisende. Topp 3 på banen i dag og det syns jeg før scoringa også. Ingen spiss goaler på 100% av sjangsene sine. Han kunne hatt 3 i dag, men han er ikke matchform og uansett er det uhyre sjeldent at man setter alle. Løpene hans i dag var klasseforskjell fra foregående sesonger. Syns Berba var frisk i dag. Rooney sliter fordi han mangler gode prestasjoner og det blir en evig ond sirkel frem til det løsner. Synd at neste kamp er Craven Cottage for det Rooney trenger er maltraktering av ett bunnlag som legger seg på magan fra start og gir opp.

 

PL ER I GANG! Fuck så deilig. Jeg reiv av den ene skapdøra og kyssa TV-en da Berba goalla sesongens første :love: Fantastisk å ha på drakta igjen på matchday. Og nok en gang, skryt i bøtter til TV2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En rask liten poengliste til laget.

 

Van der Sar: 6. Lite å gjøre, god når det trengs

O'shea: 4, virker ute av form, ikke med framover, mye feilpasninger

Vidic: 6.5, god i duelspillet, glipper etter 10min på Carrols gigantsjanse.

Evans: 6, Stabil.

Evra:6, mye med fram, fint på 2-0 målet.

Valencia: 5, rimelig usynlig etter min mening, men har noen bra involveringer. Blir for enkelt når han ikke er i fart.

Scholes: 10, Nuff said. Gud!

Fletcher:8, nydelig ryddejobb idag, goaler, og har en del bra pasninger i lengderetning.

Nani: 7, Leker mye, og er veldig god til tider. Nå må vi bare få det på plass i 90min.

Berbatov: 8, bevegelig, smart både med og uten ball, fin scoring. Lover godt.

Rooney: 5, virker ikke helt i form enda, men det var litt nesten hele veien, det kommer nok.

 

Subs:

Giggs: 7, har 1 supergenial stikker+mål.

Hernandez:5, gjør ikke så mye ut av seg, men det kommer nok

Rafael: sikkert greit, la ikke merke til han.

Lenke til kommentar

Pisser på Xavi en lang gang faktisk. Ikke mange som tenkte i typ 2001/2002 at Paul Scholes skulle være verdens beste sentrale midtbanespiller i 2010. Det er faktisk ingen som slår pasninger som han punktum finale last word said end of discussion.

 

Paul Scholes er pr dags dato verdens beste sentrale midtbanespiller?

Forsto jeg deg riktig at du mener dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om han er verdens beste midtbanespiller vil han nesten være verdens beste spiller. Sneijder er jo odds-on favoritt til å vinne årets spiller-prisen.

 

Scholes er fantastisk, men alderen hindrer han i å spille på dette nivået året gjennom. Han hadde en ganske anonym sesong før på slutten ifjor må man huske.

 

Still. På sitt beste er Scholes herlig å se på, ingen kan plukke pasninger som han, ikke engang Xavi.

Lenke til kommentar

Absolutt godkjent av United dette, ser bedre ut i åpningskampen enn dere har gjort på flere år. Scholes briljerer, strøingen hans er en nytelse for øyet og han spiller til en solid 9'er på børsen. Ropene om verdens beste midtbanespiller setter jeg på kontoen for lite gjennomtenkt utsagn i et øyeblikk av gledesrus og heltedyrking, men det er ingen tvil om at Scholes fremdeles er fremragende når han har dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pisser på Xavi en lang gang faktisk. Ikke mange som tenkte i typ 2001/2002 at Paul Scholes skulle være verdens beste sentrale midtbanespiller i 2010. Det er faktisk ingen som slår pasninger som han punktum finale last word said end of discussion.

 

Paul Scholes er pr dags dato verdens beste sentrale midtbanespiller?

Forsto jeg deg riktig at du mener dette?

Som ren ball/pasningsfordeler. Uten tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...