Gå til innhold

Hva kjøper dere på Tax-free?


Anbefalte innlegg

Ja, som emnetittelen sier er jeg interessert i hva Ola Dunk kjøper når han er i utlandet eller på Gardermoen?

 

Jeg kan starte, jeg kjøper vanligvis litt lokalt godteri der jeg kommer fra (til enten en litt for lang flyreise eller når jeg kommer hjem).

 

Det hender også at man kjøper seg spiritus og sist kjøpte jeg en flaske Fernet Branca.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg kjøper på norsk tax-free er Tidemanns. Enten tobakk eller sigaretter. Alkoholen kjøper jeg i landet jeg kommer fra, siden det som regel er billigere.

 

Godteri og slikt er blitt så dyrt på norske tax-freebutikker at det lønner seg ikke. Sist jeg reiste over Rygge, sjekket jeg kiloprisene på en del varer, og de ligger på akkurat det samme nivået (om ikke dyrere) som i dagligvaren. At det er større poser er bare et meget dårlig salgstriks!

 

 

Kjøper heller noe spennende godteri i det landet jeg besøker. Smaker på forskjellige matsorter, middagsretter og slikt. Det er halve vitsen for meg med å besøke et annet land.

Endret av Blodsbaronen
Lenke til kommentar

Blir vel mest sprit og vin, evnt røyk hvis noen jeg kjenner spør.

Ellers kikker jeg ofte etter figurpasta når jeg er i utlandet. Det er en stor favoritt hos ungene. Ulike typer te plukker jeg også med meg til meg og kona.

Men jeg reiser ganske mye med jobben, så det er ikke alltid jeg gidder ta med meg noe heller ;)

Lenke til kommentar

Nå er EU reglene jævelig kjipe om man skal bytte fly fra et ikke EU land og har kjøpt noe flytende på tax freen der. Nå visste jeg jo om disse reglene, men tipper det var noen som fikk seg en og annen overraskelse i sikkerhetskontrollen i Riga på vei tilbake fra Istanbul (ja og før dere spør jeg vet det går direkte fra OSL til IST med Turkish, men Air Baltic var billigere) som trodde at det gikk fint bare den var forsegla. USA, Canada, Malaysia (Kuala Lumpur) og Singapore er unntatt så der er det fritt frem selv om du skal bytte fly i Europa. Kjøper forøvrig stort sett 3 L vin til mine foreldre og litt godteri.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke snubler over spesielt gode tilbud der jeg er, da gjerne med mer vekt på spesielt enn tilbud, handler jeg på flyplassen jeg kommer til i Norge. Min erfaring er at det i snitt er billigere enn de fleste ander såkalte "Tax-Free" sjapper og ikke minst er det enklere.

 

Det blir stort sett enn Whisky og et par flasker Rioja.

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...