Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Hah, jeg har rykket opp til Segunda Division nå, og er i samme avdeling som blant annet Getafes B-lag. Jeg møtte de nettopp, og har rett og slett ikke tenkt over hvor de lå på tabellen. Jeg kjørte i gang med kampen, og målene rant inn. Vant tilslutt 10-0, og måtte se på tabellen og terminlisten deres etter kampen:

 

91508624ccb47389e86ee5e8e3f2c28f.png

0d860cdcbfdb37eb3bfecec2d27237b1.png

 

Treneren fikk sparken nå. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

 

Hehe you are not alone, det der skjer altfor ofte.

 

Men faen så kjipt at min 19 år gamle danske stjerne som jeg har bygget opp de to siste årene plutselig ble solgt pga det jævla styret gikk inn og aksepterte budet på 65+ mill :cry:

Det er spesielt kjedelig siden det er så vanskelig å få tak i skikkelig gode spillere som vil til klubben min, selvom jeg har masse penger (en del over 100 mill) og er ca en top 50 klubb.

 

By the way så er det utrolig hvor mange gode dansker og argentinere som blir generert i spillet. Men stakkars norge får bare elendige spillere, noe som gjør det vanskelig å være en norsk klubb...

Lenke til kommentar

Er ikke det ganske normalt da? :p

 

Hehe sant nok men jeg synes det fortsatt er for stor forskjell. Gjør det nesten umulig å hente norske spillere for fremtiden når jeg vil kjempe med de store lagene.

 

Forøvrig hvor mye bedre er det å ha en 4.5/5stjerners trener vs en 3,5 eller 4 stjerners trener?

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Mener jeg har lest følgende hva gjelder trening: En spiller med 5 stjerner i potensiale kan ikke bli så god med mindre trenerne på laget har bortimot det samme. Det gjelder da spesielt de trenerne som er viktig for den enkelte spillerens utvikling.

 

Eks.: En spiss som har 5 stjerner i potensiale, har muligheter til å nå dette hvis angrepstreneren din har 4-5 stjerner, selv om treneren din i forsvar kun har 1-2 stjerner.

 

Dårlig forklart, og jeg er ikke sikker på om jeg husker det helt korrekt, men det virker jo egentlig ganske logisk.

Lenke til kommentar

Hmm men potensialet som speiderne finner er jo i forhold til spillerne dine ikkesant? Før så var "gode" spillere rata til ca 4 og 4,5. Men nå når jeg har mye bedre spillere så blir samme type spillere rata til 3 og kanskje 3.5.

 

Så er det meningen da at når man har flere bedre spillere så blir de også lettere å trene?

 

Får prøve å søke litt rundt og finne ut av dette. Akkurat nå har jeg 4 stjerner i snitt på treningskategoriene.

 

Men et spørsmål til: Hjelper det å ha flere trenere på en kategori? Eller er det bare vits å ha den høyest rata treneren til den kategorien?

Lenke til kommentar

Hm da anbefaler jeg deg å bruke denne: http://bonzollm.net.tc/ Utrolig nyttig verktøy.

Med den så finner jeg en del med 5*. (f.eks. Massimo Neri) Men problemet mitt er at disse ikke vil komme til meg... Enda ;)

 

Uansett så ble det enda en TL seier, Cup seier og CL gruppespill dette året. Men i tillegg så kom jeg meg for første gang videre fra gruppespillet:

post-89714-0-22060900-1292984470_thumb.png

:w00t:

 

Krysser fingrene for en god trekning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...