Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis han scouter deg og expander istede, så sitter du med opp til 600-700 minerals i ubrukelig static defense, mens protossen har colossus tech og thermal lance.

Builden er designet for å drepe protoss som expander … Det er det som er greia. Hvordan blir statics defence ubrukeig når det er utenfor basen til fienden? Og colossus tech er langt vekk. Robotics ville ikke en gang vært startet.

 

 

vil du virkeli bruke lang tid på å lære deg en cheese, som blir stoppet lett uansett, så lenge motstanderen scouter/reagerer rett?

Hvilke tells gir opp builden når man åpner med 15 hatch, annet enn tidlig lair? Overlords vil ikke være synlige før rundt 6:30. Og da har ikke toss annet enn canons og sentries, noe som ikke stopper spines fra å bygge, ettersom man også har speedlings til å defende byggingen. Map control er sikret før lair starter.

Lenke til kommentar

Hvilke tells gir opp builden når man åpner med 15 hatch, annet enn tidlig lair? Overlords vil ikke være synlige før rundt 6:30. Og da har ikke toss annet enn canons og sentries, noe som ikke stopper spines fra å bygge, ettersom man også har speedlings til å defende byggingen. Map control er sikret før lair starter.

den har ikke noen direkte tells, men du MÅ nesten enten oppgradere speed, eller putte ned en "reactionary roach-warren" for å være safe mot en eventuell 6gate all-inn followup

i tillegg så er den mest "standard" followupen på en forge-FE å gå minst 1stargate, da blir mitt spørsmål naturligvis, når hitten din eventuelle timing, gitt at du i tillegg har gått 15hatch?

(med d så er min bekymring om 1-2 voidrays+pheonixes kan ødelegge alt.?)

 

vil bare si: jeg har ikke et fasittsvar, jeg mener ikke å være skikkeli negativt innstilt, om dette buildet du jobber med, både fungerer fint mot en stargate followup og 6gate all-inn, så skal du virkeli ha ros (for da har jeg endeli en grei ting å gjør mot protosser som forge-fe'r I PvZ)

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

den har ikke noen direkte tells, men du MÅ nesten enten oppgradere speed, eller putte ned en "reactionary roach-warren" for å være safe mot en eventuell 6gate all-inn followup

Han vil ikke se at ling speed starter, ettersom første 100 gas går til lair, og map control er sikret før det igjen. 6 gate har mye seinere timing – angrepet kommer ca 6:30 (dvs mot ca 1 zealot 2 sentries + 2 canons).

 

i tillegg så er den mest "standard" followupen på en forge-FE å gå minst 1stargate, da blir mitt spørsmål naturligvis, når hitten din eventuelle timing, gitt at du i tillegg har gått 15hatch?

(med d så er min bekymring om 1-2 voidrays+pheonixes kan ødelegge alt.?)

Den vanligste followup til forge-fe er strengt tatt gateway push, der første to cycles er sentries. Scouter man og ser tidlige sentries vet man at han ikke går stargate. Ser man gateway unit-combo som hinter til stargate er det ikke verre enn å starte en 3rd queen. Angrepet kommer uansett før en stargate er oppe.

 

Har fortsatt ikke tapt med det. Skal si ifra hva som eventuelt slår det.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

den har ikke noen direkte tells, men du MÅ nesten enten oppgradere speed, eller putte ned en "reactionary roach-warren" for å være safe mot en eventuell 6gate all-inn followup

Han vil ikke se at ling speed starter, ettersom første 100 gas går til lair, og map control er sikret før det igjen. 6 gate har mye seinere timing – angrepet kommer ca 6:30 (dvs mot ca 1 zealot 2 sentries + 2 canons).

 

i tillegg så er den mest "standard" followupen på en forge-FE å gå minst 1stargate, da blir mitt spørsmål naturligvis, når hitten din eventuelle timing, gitt at du i tillegg har gått 15hatch?

(med d så er min bekymring om 1-2 voidrays+pheonixes kan ødelegge alt.?)

Den vanligste followup til forge-fe er strengt tatt gateway push, der første to cycles er sentries. Scouter man og ser tidlige sentries vet man at han ikke går stargate. Ser man gateway unit-combo som hinter til stargate er det ikke verre enn å starte en 3rd queen. Angrepet kommer uansett før en stargate er oppe.

 

Har fortsatt ikke tapt med det. Skal si ifra hva som eventuelt slår det.

gateway rush?, oi da har vi forskjellie gaming-experiences :p

 

speedling gikk mer på å deny-e probe scouting, ettersom om han ser de rushe lair kommer han til å tro at du gjør: hydra-rush/nydus+hydra/mutarush/det buildet du nevnte

vil jo helst stoppe han fra å gjette d :p

 

men du får teste det litt, og heller på resultatene, men jeg kan ikke annet enn å tro at det er en grunn til at dette buildet ikke er så altfor mye i lyset, men om du får perfeksjonert det, så vil jeg gjerne at du gjør d mot meg så jeg får sett d i action :p (ikke i dag tho, eksamen i morra ^^)

Lenke til kommentar

Trenger ikke speed for å deny probe scout. Et par lings + queen (som står ved natural) stopper det lett. De 100 første gas går til lair – speed kommer seinere.

 

Oppdatering: Det fungerer ikke mot vanlig 1 base 4 gate. :p Men har fortsatt til gode å feile mot forge-fe.

jeg ser ikke hvordan du stopper probe scout med dine lingz+queen? (jeg ANTAR at du ikke har råd til creep tumor, gitt situasjonen?) uten creep tumor så kan han lett scoute med en probe

 

edit: men vist d du har sagt tidligere er rikti, så har d muligens ikke så mye å si om han scouter d.

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...