Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen råd om å slå MM+ghost når en spiller protoss? Prøvde å splitte hæren min, men han angrep meg før jeg var klar :o

Collesus?

Spre unitsene dine godt, så han ikke får alle med en EMP. Hvis det er du som angriper, og han klarer å få inn en god EMP, er det greit å bare trekke tilbake til shields er tilbake.

 

til et ant topic: 7pool slackter protosser for tiden, alle spiller så grådig -_-

Grådig fordi man taper mot 7 pool? Skal man 10-gate hver kamp for å være trygg mot sånne cheeses, da?

Lenke til kommentar

Ligger det ikke i navnet?

 

(Protip: WC betyr verdenscup.)

Så alle disse vestingene er flydd inn kun for å delta på en showmatch, eller kommer de til å bo der? Er det disse som kommer til å bo i det foreigner house der nede?

 

Det jeg tenkte på var at det har jo blitt spilt noen kamper (15?) mellom diverse koreanere og vestinger i form av BO1 på samme måte som GSTL? (idag og igår), mens i morgen så spilles det noe RO16 av noe slag? Er det samme turnering eller er det noe annet eller?

 

Post om [GSL WC] Korea vs World Day 2, er dette samme turnering som spilles i morgen? Siden HuK spilte mot

July

i en BO1, mens i morgen skal han spille mot MvP..?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

vel både team gamen og individuell turneringen er egentlig en verdensturnering/pengeinnsamlig for ofrene i japan, derfor er det gratis å se på, og de samler inn donasjoner som går direkte til japan, jeg vet ikke hva som er premiene for vinnerne av turneringen tho, hadde vært litt bias hvis det var masse penger, men regner med det er litt uanz

 

 

edit: og det laget er ikke no offisielt verdenslag, men de ble valgt via en kontinental turnering

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

til et ant topic: 7pool slackter protosser for tiden, alle spiller så grådig -_-

Grådig fordi man taper mot 7 pool? Skal man 10-gate hver kamp for å være trygg mot sånne cheeses, da?

vel du trenger ikke å 10gate for å overleve 10pool på en normal map...

12gate holder fint, og jeg elsker 7pool for tiden <3 er så fin transistion inntil en overdrevent god macro game

Lenke til kommentar

Starta nettopp med SCII denne helga i samanheng med eit lan. :p

Har bare spelt litt singeplayer på originalen, men syns det var mykje det same. Her har eg bare spelt saman med kompisar mot gradvis vanskelegare bots. :p Var overraskande vanskeleg til å begynne med, men har starta med Zerg nå og begynner å få tak på det. :wee:

Kva spele folk her helst?

Lenke til kommentar

Så du mener man spiller grådig hvis man 13 gater mot zerg?

vel jeg tenkte mer på 14gate, men om du forandrer det til 14gate så ja, om man 14gater på 2player maps så ville jeg pylonscouta, men jeg taper selv mot 6pool av og til (note: 6pool er mye mer all-inn enn 7-pool) og jeg blir veldig sur og whinete av det selv så :p

Lenke til kommentar

Spilles en turnering i morgen, ja. De samme spillerne i en individuell turnering.

Aha, men dette er urelatert til Code A og Code S?

 

Og spilles alle rundene fra Seoul og alle disse vestingene (Dimaga, Painuser, Morrow, White-RA osv) flydd inn?

 

Er VODsene gratis også? Og blir rundene kommentert av Tastosis?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Spilles en turnering i morgen, ja. De samme spillerne i en individuell turnering.

Aha, men dette er urelatert til Code A og Code S?

 

Er VODsene gratis også? Og blir rundene kommentert av Tastosis?

Har ingen sammenheng med Code A eller Code S. Tror det ikke er noen spots som gis ut for de som gjør det bra, men mulig jeg tar feil.

 

Som Gnurk sa er det for å støtte Japan, så alle VoDs er gratis. Tastosis kommenterer.

Lenke til kommentar

Jeg pylonscouter alltid mot zerg for å få blokka hatch first :p

 

7-pool kan være fæle å ha med å gjøre. Hva er den beste responsen fra toss du har sett, som har prøvd det ut en del?

vel det verste som har skjedd meg var en som hadde en slit struktur at han kunne blocke med å putte ned 1 xtra pylon (han hadde åpning på sia) så pulla han 5 probes og holdt lingsene med d+zealoten som spawna tror han 14gw'a så det kan vist gå med timings, men probe kontrollen må være rett

 

edit: altså probesene kom i spill da det var slik at jeg slo meg gjennom på pylon #1

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Jeg pleier å gå forge så fort som mulig når jeg scouter 6 eller 7 pool, for så å blokke av hele rampen. Er det noe som fungerer tror du?

møtte det i dag faktisk det fungert ikke for han som gjorde det, forge en veldig fin løsning mot 6pool, men problemet er vel at med 7pool så kommer det 6lings og det er alt som kommer, da vil ikke du overinvesterte i forsvar du vil gå til motangrep ganske snart heller, og du får tross alt ikke canons opp før han kommer seg inn uansett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...