Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idra er jo rimelig syk på micro da :p Avgjør games med 4-5 zerglings iblant.

Idra's Macro er også veldig god, mens strategien hans ofte er elendig. "Oh, jeg må ha en 200/200 army før jeg pusher, selv om jeg spiller mot Terran og det lønner seg å unngå et kritisk antall tanks".

Tror nok IdrA vet bedre enn deg når det lønner seg å angripe.

Lenke til kommentar

Jeg er dårlig fordi jeg spiller lite, sånn er det bare.

Det blir en litt dårlig unnskyldning. Man trenger ikke i praksis spille mer enn 100 ladder-kamper før man er på diamond/master-nivå, sett at man har analysert nok, og har tilstrekkelig intelligens og strategiforståelse.

 

Whatever, om du vil kan du kalle det manglende designet trening da. Jeg spiller for avveksling med irregulære intervaller, jeg orker ikke å sitte å analysere kamper og herje. Det koker ned til det samme, jo mindre arbeidsmengde og innsats man legger i det, jo dårligere er man.

 

AtW

 

 

Ja sånn er det nå med det meste :thumbup:

 

Så er det jo oss som spiller Sc2 som et avbrekk fra hverdagen og ikke føler hverdagen som et avbrekk fra spillinga :tease:

Lenke til kommentar

Idra er jo rimelig syk på micro da :p Avgjør games med 4-5 zerglings iblant.

Idra's Macro er også veldig god, mens strategien hans ofte er elendig. "Oh, jeg må ha en 200/200 army før jeg pusher, selv om jeg spiller mot Terran og det lønner seg å unngå et kritisk antall tanks".

Tror nok IdrA vet bedre enn deg når det lønner seg å angripe.

Han vet garantert bedre enn meg, men det ser ikke ut som han vet det bedre enn de han spiller med/mot.

 

Hvis du sammenligner strategiene til Idra (lav aggressjon) mot f.eks JulyZerg (sinnsyk aggressjon) så skjønner du hva det er jeg tenker på når jeg sier at Idra er for lite aggressiv.

 

Som noen nevnte, så er microen til idra veldig bra, og personlig synes jeg macroen hans er svært bra, så da står man vel kun igjen med at strategiene ikke kan være av de beste. (Jeg sammenligner fortsatt Idra med resten av topp-spillerene, ikke meg selv).

Lenke til kommentar

Tja, det er da ganske vanlig å spille zerg som en passiv, defensiv rase da. Er vel heller july som skiller seg ut sånn sett.

Tjah, Fruitdealer var også av den crazy, aggressive stilen. Husker ikke helt hvordan Nestea er, men mener å huske at han er noe midt i mellom. (Jeg drar fram disse, ettersom de har vunnet en GSL finale, eller som JulyZerg, kommet til en GSL semifinale).

 

Mao, de Zerg-spillerene som gjør det bedre enn Idra er mer aggressive, noe jeg tror Idra må være hvis han ønsker å være på topp.

Lenke til kommentar

Tja, det er da ganske vanlig å spille zerg som en passiv, defensiv rase da. Er vel heller july som skiller seg ut sånn sett.

Tjah, Fruitdealer var også av den crazy, aggressive stilen. Husker ikke helt hvordan Nestea er, men mener å huske at han er noe midt i mellom. (Jeg drar fram disse, ettersom de har vunnet en GSL finale, eller som JulyZerg, kommet til en GSL semifinale).

 

Mao, de Zerg-spillerene som gjør det bedre enn Idra er mer aggressive, noe jeg tror Idra må være hvis han ønsker å være på topp.

Vel så har du mange av den aggresive typen som gjør det mye dårligere enn idra også. IdrA gjør den stilen som passer han best. Folk er gode på forskjellige ting, og man må spille slik at man utnytter sine sterke sider. Hadde IdrA spilt en offensiv zerg hadde han bare vært en blant tusen som gjorde dette, mens når han spiller macro-zerg er han blant de beste.

Lenke til kommentar

Idra nerdrageren selv, sannsynligvis den mest usympatiske og dårligste taperen på hele Starcraft

usympatisk? kan du begrunne dette utsagnet...

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ayo-qfVWTwY

 

28:28

vel usympatisk er ikke ordet min venn

og vist du syntes slikt er så ille (som han gjør sånn 1/100 games men det blir hypa veldig opp) så er jeg fuckins hitler selv

 

pointet mitt er vel: jeg er dritt lei av at folk snakker om ting de ikke har peil på, og sier tull som at idra er usympatisk etc, alle rager iblant, og han rager faktisk gjerne sjeldent, men folk som husky liker bedre å caste games vor han faktisk rager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...