Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Du er dårlig, og det er ikke noe galt med det. Teori er fint og flott, men det eneste som gjør deg bedre er å spille spille spiller. Man blir ikke fotballproff av å se mye på Canal+ Fotball.

 

Vel, nå slår jeg ofte gull og diamond spillere, så om du bare ville minne meg på at jeg var dårlig, så syns jeg det var unødvendig. Jeg forstår poenget i posten, men om du bare ble irritert over at jeg syns jeg ufortjent var i bronze league så vet du strengt tatt ikke om jeg burde være der eller ikke, når jeg sier at jeg rett og slett ikke har nok tid til å spille nok. Men om du bare mente generelt, er jeg helt enig med deg, og da kan du ignorere førstnevnte.

 

Om du slår de så ofte, så vil du rykke opp.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er dårlig, og det er ikke noe galt med det. Teori er fint og flott, men det eneste som gjør deg bedre er å spille spille spiller. Man blir ikke fotballproff av å se mye på Canal+ Fotball.

 

Vel, nå slår jeg ofte gull og diamond spillere, så om du bare ville minne meg på at jeg var dårlig, så syns jeg det var unødvendig. Jeg forstår poenget i posten, men om du bare ble irritert over at jeg syns jeg ufortjent var i bronze league så vet du strengt tatt ikke om jeg burde være der eller ikke, når jeg sier at jeg rett og slett ikke har nok tid til å spille nok. Men om du bare mente generelt, er jeg helt enig med deg, og da kan du ignorere førstnevnte.

 

Om du slår de så ofte, så vil du rykke opp.

 

AtW

 

 

Jo, takk, men så var spørsmålet mitt hvor mange wins som trengs. Jeg vet at jeg kan rykke opp.

Lenke til kommentar

Du kan ikke vite om jeg egentlig burde klare 250 kg i benkpress, når jeg sier at jeg rett og slett ikke har tid til å trene nok.

 

At du en gang kanskje kan klare 250 kg i benkpress betyr ikke at du klarer 250kg i benkpress, og det er poenget her.

 

"Hvis jeg hadde spilt masse hadde jeg vært i master league". Meget mulig, men du er i bronze, og inntil du får spilt mer så er du på bronze-nivå.

 

Jo, takk, men så var spørsmålet mitt hvor mange wins som trengs. Jeg vet at jeg kan rykke opp.

 

Det finnes ingen fasit på dette. Varierer etter hvor høyt innenfor din league du er samt hvor gode de du møter er. Hvis du vinner mot gode spillere og taper mot dårlige spillere så blir du stående osv.

 

I tillegg er leagues låst frem til reset nå, og du kan ikke rykke opp før den tid.

Lenke til kommentar

Du er dårlig, og det er ikke noe galt med det. Teori er fint og flott, men det eneste som gjør deg bedre er å spille spille spiller. Man blir ikke fotballproff av å se mye på Canal+ Fotball.

 

Vel, nå slår jeg ofte gull og diamond spillere, så om du bare ville minne meg på at jeg var dårlig, så syns jeg det var unødvendig. Jeg forstår poenget i posten, men om du bare ble irritert over at jeg syns jeg ufortjent var i bronze league så vet du strengt tatt ikke om jeg burde være der eller ikke, når jeg sier at jeg rett og slett ikke har nok tid til å spille nok. Men om du bare mente generelt, er jeg helt enig med deg, og da kan du ignorere førstnevnte.

 

Om du slår de så ofte, så vil du rykke opp.

 

AtW

 

 

Jo, takk, men så var spørsmålet mitt hvor mange wins som trengs. Jeg vet at jeg kan rykke opp.

 

Om du virkelig er på diamond nivå, så vil du rykke opp raskt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du er dårlig, og det er ikke noe galt med det. Teori er fint og flott, men det eneste som gjør deg bedre er å spille spille spiller. Man blir ikke fotballproff av å se mye på Canal+ Fotball.

 

Vel, nå slår jeg ofte gull og diamond spillere, så om du bare ville minne meg på at jeg var dårlig, så syns jeg det var unødvendig. Jeg forstår poenget i posten, men om du bare ble irritert over at jeg syns jeg ufortjent var i bronze league så vet du strengt tatt ikke om jeg burde være der eller ikke, når jeg sier at jeg rett og slett ikke har nok tid til å spille nok. Men om du bare mente generelt, er jeg helt enig med deg, og da kan du ignorere førstnevnte.

Jeg ser på det som usannsynlig at du ofte slår gull/diamond spillere, ellers ville du ha rykket opp.

 

Systemet er forresten ikke lagt opp slik at etter x win mot gold spillere så rykker du opp. Det ser på både vinn og tap, og du vil typisk rykke opp når du konsekvent slår spillere som er rangert høyere enn den leaguen du er i.

 

Et hint om hvordan systemet er kan du se ut fra rangeringsmatchene. Der spiller du 5 kamper og kan bli plassert i alt fra bronze til diamond. (Det kan vel faktisk hende at max er i platinium).

 

Jeg spiller litt slik som du beskriver, med først 3 kamper, så et par måneders pause før jeg spilte 2 kamper til, så en ukes pause så spilte jeg 3 kamper til.

 

Jeg endte på bronze etter de 5 første, så spilte jeg en kamp mot bronze (win), en mot silver (win), og så en mot en gold-spiller (loss). Utfra slik systemet er lagt opp så har jeg spilt såpass inkonsekvent at det ikke vet hvor jeg hører hjemme.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Du er dårlig, og det er ikke noe galt med det. Teori er fint og flott, men det eneste som gjør deg bedre er å spille spille spiller. Man blir ikke fotballproff av å se mye på Canal+ Fotball.

 

Vel, nå slår jeg ofte gull og diamond spillere, så om du bare ville minne meg på at jeg var dårlig, så syns jeg det var unødvendig. Jeg forstår poenget i posten, men om du bare ble irritert over at jeg syns jeg ufortjent var i bronze league så vet du strengt tatt ikke om jeg burde være der eller ikke, når jeg sier at jeg rett og slett ikke har nok tid til å spille nok. Men om du bare mente generelt, er jeg helt enig med deg, og da kan du ignorere førstnevnte.

 

man rykker ikke ned ved å ikke spille, ikke etter min erfaring i hvertfall? jeg spiller 1-3 ganger i måneden maks og ligger godt plassert blandt topp 5 i bronze league :p dessuten viss du vinner mot folk i gold/ diamond league havner du som regel i ligaen over eller opp på topp i bronze =)

Lenke til kommentar

Du er dårlig, og det er ikke noe galt med det. Teori er fint og flott, men det eneste som gjør deg bedre er å spille spille spiller. Man blir ikke fotballproff av å se mye på Canal+ Fotball.

 

Vel, nå slår jeg ofte gull og diamond spillere, så om du bare ville minne meg på at jeg var dårlig, så syns jeg det var unødvendig. Jeg forstår poenget i posten, men om du bare ble irritert over at jeg syns jeg ufortjent var i bronze league så vet du strengt tatt ikke om jeg burde være der eller ikke, når jeg sier at jeg rett og slett ikke har nok tid til å spille nok. Men om du bare mente generelt, er jeg helt enig med deg, og da kan du ignorere førstnevnte.

Jeg ser på det som usannsynlig at du ofte slår gull/diamond spillere, ellers ville du ha rykket opp.

 

Systemet er forresten ikke lagt opp slik at etter x win mot gold spillere så rykker du opp. Det ser på både vinn og tap, og du vil typisk rykke opp når du konsekvent slår spillere som er rangert høyere enn den leaguen du er i.

 

Et hint om hvordan systemet er kan du se ut fra rangeringsmatchene. Der spiller du 5 kamper og kan bli plassert i alt fra bronze til diamond. (Det kan vel faktisk hende at max er i platinium).

 

Jeg spiller litt slik som du beskriver, med først 3 kamper, så et par måneders pause før jeg spilte 2 kamper til, så en ukes pause så spilte jeg 3 kamper til.

 

Jeg endte på bronze etter de 5 første, så spilte jeg en kamp mot bronze (win), en mot silver (win), og så en mot en gold-spiller (loss). Utfra slik systemet er lagt opp så har jeg spilt såpass inkonsekvent at det ikke vet hvor jeg hører hjemme.

 

Vel, som jeg har sagt flere ganger nå, jeg spurte et enkelt spørsmål, det var dere som valgte å kommentere på hvorvidt jeg hører hjemme der eller ikke. Jeg gir, med all respekt, rent faen i hva du eller noen andre tror på av hva jeg sier, når jeg ettertrykkelig prøver å få frem et poeng og ha meg frabedt kommentarer på min evne til å spille, når spørsmålet var sentrert rundt min mulighet for å spille.

 

Jeg la til noen få enkle fakta, som er at jeg har regelmessig slått gold og diamond spillere. Forøvrig, takker jeg for svarene deres!

Lenke til kommentar

Jeg er dårlig fordi jeg spiller lite, sånn er det bare.

Det blir en litt dårlig unnskyldning. Man trenger ikke i praksis spille mer enn 100 ladder-kamper før man er på diamond/master-nivå, sett at man har analysert nok, og har tilstrekkelig intelligens og strategiforståelse.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Jeg er dårlig fordi jeg spiller lite, sånn er det bare.

Det blir en litt dårlig unnskyldning. Man trenger ikke i praksis spille mer enn 100 ladder-kamper før man er på diamond/master-nivå, sett at man har analysert nok, og har tilstrekkelig intelligens og strategiforståelse.

 

Whatever, om du vil kan du kalle det manglende designet trening da. Jeg spiller for avveksling med irregulære intervaller, jeg orker ikke å sitte å analysere kamper og herje. Det koker ned til det samme, jo mindre arbeidsmengde og innsats man legger i det, jo dårligere er man.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jepp, det er sludder og pølsevev at man kan nå masternivå på hundre kamper.

Ikke korrekt, dessuten inkluderte jeg diamond, som er ti ganger større enn master:

 

Det er fullt mulig å oppnå dette nivået etter 100 ladder-kamper. Om du kan teorien, om du kan strategien, og om du har god trening med mus/tastatur, er alt som gjenstår spesifikk mekanikk. Ikke generell håndfart, men bevegelsesmønstre direkte knyttet til starcraft, noe 100 kamper er mer enn tilstrekkelig for.

 

Strategi > Mekanikk > Micro (i lavere ligaer er mekanikk mer verdsatt). Med både fundamentale og avanserte RTS-konsepter i boks, evnen til å analysere effektivt (i tillegg til å analysere alle kampene man spiller), god læreevne og konsetrasjon tar det ikke mange kampene før man når diamond.

 

Å kun spille mye er ikke nødvendigvis den mest effektivt måten å lære. Etter 70 kamper (uten erfaring fra BW) rykket jeg opp til low diamond. 30 kamper senere ble jeg matched mot high diamond/low master.

 

Mass gaming er overvurdert.

Endret av Pingas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, det er sludder og pølsevev at man kan nå masternivå på hundre kamper.

Ikke korrekt, dessuten inkluderte jeg diamond, som er ti ganger større enn master:

 

Det er fullt mulig å oppnå dette nivået etter 100 ladder-kamper. Om du kan teorien, om du kan strategien, og om du har god trening med mus/tastatur, er alt som gjenstår spesifikk mekanikk. Ikke generell håndfart, men bevegelsesmønstre direkte knyttet til starcraft, noe 100 kamper er mer enn tilstrekkelig for.

 

Strategi > Mekanikk > Micro (i lavere ligaer er mekanikk mer verdsatt). Med både fundamentale og avanserte RTS-konsepter i boks, evnen til å analysere effektivt (i tillegg til å analysere alle kampene man spiller), god læreevne og konsetrasjon tar det ikke mange kampene før man når diamond.

 

Å kun spille mye er ikke nødvendigvis den mest effektivt måten å lære. Etter 70 kamper (uten erfaring fra BW) rykket jeg opp til low diamond. 30 kamper senere ble jeg matched mot high diamond/low master.

 

Mass gaming er overvurdert.

 

Nice! Tok det deg lang tid? Hvilken league ble du plassert i til å begynne med?

 

haha :D

Får ikke wallet fort nok, går veldig over økonomien.

Men vant likevel og ble glad for det, hehe.

repimg-33-199096.jpg

 

Hva gjør du for å walle? Og hva mener du med fort nok? Til 6 pool elns?

Lenke til kommentar

Noen interessante synspunkter Pingas.

Denne snutten her er vel det jeg er mest og minst enig i: "Strategi > Mekanikk > Micro"

 

Jeg ser mye på GSL og hvis du feiler på ett av disse punktene, så taper du. På lavere nivåer så går det an å vinne på å være svært god på ett av disse punktene. På toppen så man være ekstremt god på alle områdene. Det hjelper ikke med en god strategi og god mekanikk (macro) hvis microen din er elendig. F.eks hvis du mister banshee'n din altfor lett.

 

Typisk person som taper på stragegi: Idra

Typisk person som vinner på micro: Rain

Typisk person som vinner på mekanikk (macro): Adelscott*

 

*Fra TSL, Adelscott vs MVP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...