Gå til innhold

West Ham United - The Academy of Football - Farewell Boleyn


Maefteda

Anbefalte innlegg

Det ble jo som kjent ikke noe av overgangen Sulejmani, ei heller overkjøring av "skakkjørte" Aston Villa. Men nå skal visstnok Felipe Caicedo fra Man City komme på lån, med en mulighet for kjøp. 21 år gammel ungutt som ble kjøpt av City for 5 millioner pund i 2008. Synd for han at sjeikene kom inn og kjøpte spiss etter spiss i ettertid. Han er vel 5-6 spiss i City, men det trenger ikke å være et svakhetstegn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Carlton Cole: - I'm going nowhere

 

Viktigere enn hvilken som helst signering på spissplass i mine øyne. Cole er sammen med Parker våre viktigste spillere, og nå sier Cole at han har lyst til å bli og Parker nærmer seg visstnok en avtale om ny kontrakt. Håper han imponerer og får et par sjanser for England snart. Hadde vært fantastisk om han hadde lykkes.

 

Når det gjelder Caicedo er lånet satt på vent, siden man bare kan ha 2 lån fra spillere basert i UK. Siden Ben-Haim er på lån til jul vil kvoten være fylt med Caicedo og Avram Grant ser etter alternativer på spiss og høyreback og vil ikke fjerne muligheten for lån med en gang. Skjønner ikke hvorfor vi ikke bare får inn Ben-Haim permanent og låner Caicedo egentlig. Håper på litt flere nyheter etterhvert, for i det siste har det vært ganske dødt.

Lenke til kommentar

Fyyyyy f. Spiller mot Oxford i Carling Cup og det går mot ekstraomganger som passer dårlig før kampen mot Man Utd. West Ham får en siste sjanse og gjett hvem som setter ballen i mål? Super Scotty Parker. Fantastisk. Vi trengte en oppkvikker nå og ekstraomganger og kanskje ryke ut av Carling Cup ville vært forferdelig.

 

Scott Parker svikter aldri dog.

Lenke til kommentar

Ja. Var stor fan av Diamanti, men han hadde ikke mye fremtid i klubben. Han var valgt ut av Zola/Nani og ikke i planene til eiere og ny manager. Han var fantastisk ved enkelte anledninger og hadde noen flotte mål, dessverre var han dårlig defensivt og hadde mange fakter og andre ting som ikke passer så bra i Premier League.

 

Elsket han for skuddene, frisparkene og lidenskapen hans. Han ble virkelig glad hver gang han scoret. Ikke rart jeg hadde han som avatar en liten stund.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Må slutte å annonsere overganger før de skjer her tror jeg, for verken Sulejmani eller Caicedo(mest sannsynlig) blir å finne i West Ham denne sesongen. Caicedo hadde vi en mulighet til å få inn på lån i et år, med opsjon på kjøp for £1m, latterlig lav sum, som vi kanskje burde ha valgt. Problemet var bare at man bare kan ha 2 lån innenlands i år, så da gikk vi heller for Victor Obinna, som er kommer på lån med opsjon på kjøp fra Inter, mens vi ser etter en høyreback/midtstopper på lån fra en klubb i England. Her snakkes det om Luke Young eller Kyle Walker muligens.

 

Når det gjelder Obinna har jeg vært en stor fan av han lenge, og det skader ikke at han scorte mål mot Man City i pre-season heller. Han er kjapp og skyter hardt som kan være bra for oss å få inn. Målscoringsraten hans er ikke den beste, men tror han har potensialet på dette området. Kan huske fra tiden hans i Chievo at han hadde noen vidundermål.

 

Obinna kan ikke spille mot Manchester United p.g.a noen internasjonale greier, så han får nok mest sannsynlig sin debut mot Chelsea uken etterpå. Vet ikke helt hvordan han skal passe inn i systemet og hvor han skal spille, men det finner man ut. Han kan like gjerne spille på venstrekanten som spiss.

 

Mulig det blir en signering til i de bakre rekker før overgangsvinduet stenger, noe som kanskje trengs mtp at forsvaret lekker om dagen. Samtidig har Ben-Haim, Da Costa og Behrami vært ute med skader, som er spillere som kunne hjulpet til defensivt.

Lenke til kommentar

West Ham har fått bekreftet signeringene av Lars Jacobsen(høyreback fra Blackburn) og Ruud Boffin(Reservekeeper fra Belgia), idag. Da har vi signert 8 nye spillere dette vinduet og solgt 5. De er følgende:

 

Inn: Thomas Hitzlsperger, Pablo Barrera, Fredric Piquionne, Tal Ben-Haim, Winston Reid, Victor Obinna, Lars Jacobsen og Ruud Boffin

 

Ut: Mido, Guillermo Franco, Ilan, Alessandro Diamanti, Fabio Daprela

 

Ganske fornøyd, samtidig som vi har beholdt Parker, Cole, Upson og Green. Samtidig er Behrami fortsatt i klubben, så vi får se hvordan hans rolle blir i klubben etter at han har ønsket seg bort. Håper han legger vekk de tankene et halvt år til og spiller på høyt nivå som vanlig. Samtidig er forhåpentligvis Kieron Dyer tilbake skadefri en god stund, han kan nesten regnes som en ny spiller.

Lenke til kommentar

Diamanti ute er et lite tap, men med Barrera, Ben-Haim, Reid og HITZ inn (+ flere jeg ikke har kjennskap til), så syns jeg West Ham har gjort et bedre enn forventet vindu. Og som du nevner, beholdt Parker, Upson, Green og Carlton Cole, så er jeg 100% sikker på opp mot 10 plasser bedre enn fjorårssesongen. Obinna er vel også spennende (på et relativt nivå. Hvem skal han danke ut?) . Kan være et fint springbrett, selv om jeg personlig ikke har så stor tro på han.

 

Er det bare meg eller ser stadig Green sjelven og nervøs ut (særlig etter VM)?

 

Nesten Buffon i mål og ser jeg, "hehe" :)

Lenke til kommentar

Diamanti framstår nok bedre for folk som ikke følger klubben så tett, han er litt "highlight-reel" spiller. Var en del West Ham fans som jublet over at han forsvant, selv likte jeg det ikke. Han er min type spiller, italiener med talent og gode skudd/pasninger, med litt fakter og stil. Daprela derimot er de fleste ganske skuffet over. Fyren er bare 19 år og har gjort det veldig bra på backen når han har fått sjansen. Synd at han ikke ble prioritert framfor Spector ifjor :thumbdown:.

 

Obinna tar nok den ene kantrollen, mens Barrera tar den andre, med C. Cole på topp. Hitz kommer inn på midten med Parker og Noble/Behrami mens Jacobsen, Reid og Ben Haim får kjempe om forsvarsplassene. Vil tippe på dette laget:

Green

Jacobsen-Da Costa-Upson-Ilunga

Hitz-Parker-Noble

Barrera-Cole-Obinna

 

Reid, Ben Haim, Jacobsen, Gabbidon og Da Costa kjemper nok om de to forsvarsplassene lengst til høyre, Jacobsen kan også flyttes til venstre og sende ut Ilunga dersom Ben Haim eller Reid passer inn på venstrebacken også.

 

Behrami og Dyer er en klare kandidater til å kjempe om eller steppe inn på midten eller på kantene. Faubert, Boa Morte, Stanislas, Piquionne og McCarthy kan ta offensive plasser i tillegg. Hines og Collison blir jo bonus på siste del av sesongen og kan også godt steppe inn.

 

Boffin er ikke i nærheten av Buffon vil jeg tro :whistle: og er bare reserve. Green har som du sier vært litt shaky, men synes han kom seg greit igjennom matchen mot Man Utd.

 

Takk for tilliten, og vi burde helt klart satse på noe bedre enn ifjor. Vi har fått en vanskelig start med vanskelige kamper untatt Bolton som vi som alltid taper mot, samtidig har ny manager og nye spillere og skader spilt inn en del i tillegg. Tror vi vil reise oss etterhvert og ligge bittelitt under midten.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Angående Diamanti kan det hende du har rett. Jeg så maks 10 West Ham-kamper i fjor, og det virka på meg som en relativt viktig brikke hvertfall. Spector-delen er jeg helt enig i.

 

Er en selvutnevnt hater (av alt), men klarer ikke finne noen grunn for å hate West Ham. Hater alle andre London-lag, så det spiller vel kanskje inn. At jeg tar West Ham sin side i derbyene. Foruten det så har dere spillere jeg liker, med tanke på f.eks. CC som TC nevner (dedication), eller Parker, Green og Upson. Til og med Diamanti hadde jeg jo sansen for, så West Ham vekker (desverre) ingen hatfølelse hos meg hvertfall.

 

Merker jeg er mer klar for chatting enn diskusjon, så det er kanskje på tide å forlate dataen og heller bruke lørdagen til det den er verdt. Naboen min hadde alltid West Ham-fester da jeg var yngre. Kanskje det er derfor ..

Lenke til kommentar

Jeg er på pro-Diamanti siden, så jeg var generelt positiv til at han skulle spille. Han skapte hvertfall noe, og bidro til noen farligheter offensivt. De som ikke likte Diamanti klagde på at han ble liggende og klage for mye om han ble taklet, at han var for svak defensivt og at han var for en-fotet og skjøt for mye. Ikke helt ulik oppfatning enn f.eks Berba i Man Utd. Noen ser magien i spilleren og liker det, andre misliker attitude og vilje til å hjelpe laget.

 

Veldig flott med enda en West Ham-admirer. Laget bør jo egentlig være forholdsvis enkelt å like. West Ham er et arbeiderlag med bra historie for å utvikle gode engelske talenter, lokale eiere oppvokst med klubben, legender som blant annet har sikret Englands eneste seier i VM og supportere som både krever fin fotball av laget og er kjent for å lage lyd fra seg. Nå er dette en noe bias mening kanskje, men jeg er veldig stolt av klubben min.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sunderland 1-2 West Ham United

 

Thats right. Første offisielle seier i år og førstemann til å ta skalpen på Sunderland på SoL. De stilte med så og si førsteellevern, mens vi hvilte Green, Upson, Jacobsen og Ilunga, mens Noble og Cole kom innpå siste 10. Både Piquionne og Obinna ble målscorer med et flott mål hver, deres første i West Ham drakta. Det virker som vi har en mye bredere stall i år, med storspill av Piquionne, Obinna og Barrera idag, ifølge rapportene som sier at det var en fortjent seier.

 

Nå er det Tottenham hjemme til helgen, og ikke noe hadde vært bedre enn å ta skalpen på rivalen hjemme på Upton Park. De spiller i tilleg 120 minutter mot Arsenal i CC og taper samtidig, herlig. Defoe er ute med langtidsskade og kan derfor ikke avgjøre som ifjor, ei heller bomme på straffe som han gjorde for et par år siden. Hitz er kanskje tilbake for oss, selv om det ser litt vanskelig ut.

 

Up the Hammers!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...