Gå til innhold

West Ham United - The Academy of Football - Farewell Boleyn


Maefteda

Anbefalte innlegg

Da var 3 ufattelig viktige og deilige poeng tjent inn og fordøyd. Herlig kamp av hele laget, og virkelig en oppkvikker. Carlton Cole måtte finne seg på benken fra start og er nok der igjen neste gang dersom Piquionnes lille skade ikke var farlig. Grunnen til at Cole er på benken nå etter å ha vært blant våre viktigste spillere ifjor er den nye bredden vi har offensivt(og litt at Cole har vært uheldig/lat). Så tenkte jeg skulle ta en liten run-down av transfersene inn og hvordan de har vist seg fram.

 

Ruud Boffin - Aner ikke, kjøpt inn som back-up, men Stech spilte bra mot Sunderland i CC og var på benken i ligaen. Denne karen får vi ikke se så mye til.

 

Winston Reid - En veldig dårlig første kamp og ikke klart å sette sitt preg enda. Ble skadet og nå er han tilbake igjen til et forsvar som virker samkjørt.

 

Tal Ben Haim - På lån til Januar, men tvilsomt at det blir forlenget. Spilte bra mot Chelsea, men Jom Kippur ga Da Costa sjansen igjen tilbake fra skaden sin, som han virkelig har tatt. Ben Haim er back-up for øyeblikket.

 

Lars Jacobsen - En av de bedre "kjøpene" på deadline day. Kom inn i siste liten, som en sårt tiltrengt høyreback. Har vært no nonsense, holdt løpene til motstanderen og kommet seg oppover med i angrep. Virkelig vist seg skikkelig bra fram og er en veldig god og solid høyreback. Strålende fornøyd med han. Løser problemet vi har hatt på høyreback siden Lucas Neill dro.

Thomas Hitzlsperger - Var stor i pre-season og virket som om han fikk bygget laget rundt seg, før han uheldigvis ble skadet. Da på landslagsoppdrag som kaptein for Tyskland. Bare det viser styrke. Ikke fått sin debut enda, men denne mannen har virkelig potensialet til å spille godt. Var bedre kamp etter kamp enn Parker i pre-season, og det sier noe. Kommer til å bli en viktig brikke.

 

Pablo Barrera - Har reist mye med landslaget, fått seg noen små-quirks og er i en ny liga. Trenger tid til å tilpasse seg, men har vist veldig gode ferdigheter. Hadde fortjent bedre uttelling mot Bolton hvor han spilte fra start. Men Barrera kommer til å bli trøbbel for flere backer etterhvert i år.

 

Frédéric Piquionne - Har virket veldig frisk, rask og god av det han har fått spille. Presset Cole ut av laget og har scoret vårt første mål i de kampene han har fått fra start i det siste. Kan både være kant i 4-3-3 og spiss i 4-4-2, samtidig som han ikke tar så mye plass og krever spilletid. Blir vår farligste joker på topp, med mange gode ferdigheter.

 

Victor Obinna - Som jeg sikkert har sagt 8 ganger idag; kjapp, sterk, teknisk, fint driv og to-fotet. Virkelig vist seg fram for West Ham. Mangler det siste lille til å gjøre han til en skikkelig hit, men her tror jeg vi har en av overraskelsene i PL. Vanvittig bra med 1 års lån med opsjon på kjøp. Bedre løsning enn Sulejmani og Caicedo.

 

Alt i alt et veldig bra vindu for West Ham, som ikke mistet så viktige spillere heller. Samtidig har Dyer(før idag) og Gabbidon spilt og er nesten 2 nye spillere der også. Med Behrami, Ilunga, Hines og Collison også på skadelisten ser troppen bredere og sterkere ut enn på lenge.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deilig måte seieren kom på også. De har jo sånn ca. 8 kantspillere på laget til å slå innlegg, men hva gjør vel det når Da Costa knuser Crouch i hver duell. Fyren er seriøst et monster i lufta. Ifjor fikk han straffespark mot seg fordi kneet hans traff bakhodet til 193cm høye James Collins i en hodeduell.

 

Det førte uansett til at de måtte ty til langskudd for det meste, men der har vi en av PLs beste skuddstoppere i Rob Green som hadde flere flotte redninger. Fantastisk kamp av Greeno, med en flott "up yours" til pressen. Bokstavelig talt:

 

green-whm_20_280x42_162523a.jpg

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da var West Ham-Stoke ferdig, 3-1 scoret med 9 mot 11 etter at Faubert og Barrera var halvskadet uten bytter igjen. Hørte kampen på radio og utifra det jeg fikk med meg var West Ham ræva i første, men gode i andre omgang. Ikke noe nytt der altså. Tok med seg den gode andre omgangen inn til ekstraomgangene og fikk nettet 2 pene mål og sender med det Stoke ut og oss videre i Carling Cup.

 

Arsenal borte til helgen, og det blir tøft. Forhåpentligvis fikk vi en liten opptur her, og kan ta en "WBA" og sjokkere på Emirates. Da må vi klare å spille bra fra start til mål, og ikke bare 1 god omgang som har vært standard i år.

 

Obinna, Cole, Noble og Parker virker å være i form for øyeblikket, og det er veldig viktig. Spennende å se om Upson er tilbake mot gamleklubben også, for han trenger vi sammen med Da Costa baki der.

Lenke til kommentar

Herlig at dere slo ut Stoke-cuntsene! Når det gjelder kampen på lørdag, så syntes jeg nesten litt synd på deg Maefteda. :p De fire kampene etter landslagspausen har endt slik:

 

Arsenal - Birmingham 2 - 1

Arsenal - Shaktar Donetsk 5 - 1

Manchester City - Arsenal 0 - 3

Newcastle - Arsenal 0 - 4

 

Fabianski er en toppform så vi har faktisk en solid sisteskanse, noe vi ikke har hatt på LENGE! Walcott er tilbake fra skaden, og ser ut til å fortsatt være i sitt livs beste form. Nasri er også i slaget og har blitt mye mer effektiv enn før. Cesc er tilbake. Koscielny er tilbake, og han er i mine øyne vår nest beste stopper.

Lenke til kommentar

Nettopp derfor hadde det vært utrolig typisk om vi gikk på en skrell til helga. WBA-tapet kom jo ut av intet (selv om vi hadde overtidsmålet til Bent uka før). Nå er dog Fabregas tilbake og han løfter laget utrolig mange hakk. Tipper også Walcott starter på benken etter å ha fullført 90 min i går, og han er jo en god joker å ha. Har trua, men West Ham har sjokkert oss på hjemmebane før. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Robert Green

 

Lucas Neill - Matthew Upson - James Collins - Herita Ilunga

 

Valon Behrami - Mark Noble - Scott Parker - Jack Collison

 

Carlton Cole - David Di Michele

Subs:

Marek Stech

Julien Faubert

Hayden Mullins

Luis Boa Morte

Kieron Dyer

Diego Tristán

Freddie Sears

 

Slik så laget ut, da vi var blant formlagene i PL og tok en 8. plass på tabellen i 08/09. Jeg vil påstå at vi offensivt er mye sterkere enn vi var da stallmessig, men forskjellen ligger i det defensive. Lucas Neill var sjef bakerst, Upson var på et helt annet nivå da, Collins er Aston Villas beste stopper akkurat nå, og Ilunga var en av de bedre backene på den tiden.

 

Nå ligger vi klart sist på tabellen, med bare Wolves som nabo. Liverpool, Newcastle og Stoke som lå og sleit sammen med oss for få uker siden, er nå på midten og opp av tabellen. Bolton som vi rundspilte og burde slått enkelt hjemme i andre serierunde, ligger som nummer 5. Det er helt forjævlig.

 

Nå har vi spilt 3 kamper på 7 dager og står igjen med 3 poeng. Hver eneste kamp har vi hatt det meste av spillet og hatt mer enn nok sjanser til å vinne kampene. 2 av de har vi ledet, men mistet ledelsen igjen. Laget har null moral, ingen tro på egne ferdigheter og spillere som Upson, Ilunga og Cole som var blant våre beste for 2 år siden er en skygge av seg selv. Boa Morte blir buet av banen hver gang har blitt byttet ut, av de 35.000 som kommer kamp etter kamp til fullsatt stadion.

 

Nå til helgen er det Liverpool, et annet lag som sliter. Jeg tror manageren som går tapende ut der, mister jobben sin. Om ikke før. Det ryktes at West Ham er i snakk med Alan Curbishley, som forsvant på starten av nevnte 08/09 sesong. Fyren ble kritisert for kjedelig spill, men vi fikk resultater. Når jeg ser Bolton herje med kynisme og kraft, så sier jeg faen meg ja takk. Alternativet er nedrykk, og en semi-Leeds tilværelse, for en allerede skakkjørt klubb.

 

Jeg har ingen tvil om at stallen pr idag, bør være god nok. Sentrallinja med Green, Upson, Parker og Cole er alle kandidater til landslaget når de er i form. Obinna, Piquionne og Barrera har gode ferdigheter, men trenger å tilpasse seg ligaen enda bedre. Hitzlsperger må se å bli skadefri snarest, for han har virkelig nivået og mentaliteten til å snu skuta nå.

 

http://www.youtube.com/watch?v=R0OFwvDAmGg&feature=related

 

Det var tider det. Da yppet vi oss mot topplagene, vant de enkle hjemmekampene og fikk oss et resultat nå og da på bortebane også. Ashton og Bellamy er forresten 2 spillere i angrepsrekken som var veldig viktige for klubben, de var ikke med i oppstillingen jeg fant, men de var blant våre beste spillere.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

SPARKEN!

 

Klikker om jeg ikke får melding om sparken for Grant denne uka her. Same old shit, igjen og igjen. Oppløftende andre omgang til tross, så får jeg nok en gang se kjipe balltap i situasjoner hvor vi absolutt må spille sikkert og beholde ballen. IGJEN klarer vi ikke å opprettholde et press helt til siste slutt. Vi presser på helt fra Blackburn scorer til det 90 minutt, men ved siste innspurt på overtid, slutter vi å male over når klokka når 90. Hadde jeg fått tilbud om 25% sjans for seier og 75% sjans for tap, bare man satser alt fremover mot slutten, så hadde jeg glatt tatt det.

 

Nå er den perfekte tiden å få inn ny manager også. Over en uke til neste kamp, før det begynner et knalltett kampprogram. Det er 2 uker til vinduet åpner, og en ny manager kan scoute rundt, og bruke litt tid før transfervinduet på å skaffe nye spillere. I tillegg er de 2 neste kampene, crunch-matches, borte mot Fulham og hjemme mot Everton, som er de halvvanskelige kampene, hvor vi må gå fra knapt tap, til poeng.

 

Nye managere er det flust av nå. Big Sam er vel den heteste kandidaten, og selv om jeg er skeptisk hadde det vært en oppgradering. Selv Maradona ville vært det. Av den simple grunn av at en manager, uansett hvor dårlig han er, kan gi West Ham et løft, dersom de første par kampene etter hans ankomst er positive. Ellers er Hughton og ikke minst Curbishley ledig. Sistnevnte kjenner klubben ut og inn, har fått gode resultater med klubben og bygget stabilitet i et ustabilt marked med islandske eiere, fra 06 til 08. Han vet å grinde resultater, har et godt øye for engelske spillere(som vi trenger, svært mange utenlendinger nå), og vil kunne ta grep fra dag 1. Akkurat nå er jeg villig til å ofre til fin fotball, for å bli et jevnt PL lag.

 

/rant

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Note: Dette er et langt innlegg ment for å lufte frustrasjon, og prøve å få litt klarhet i hva som har gått galt med klubben. Bare å komme med sin mening om saken, og hva som bør gjøres. Vet ikke om hvor mange som bryr seg, men gjør det vel så mye for min egen del, siden alt bare er surr for meg akkurat nå. Well, here goes.

 

West Ham er på god vei ned. Ikke bare Championship, men på generell basis. Klubben sliter med £90m gjeld, vi har en manager som egentlig er sparket allerede, men som vi ikke har fått klar erstatter for. Vi har eiere som ikke har klart å innfri forventninger i det hele tatt og vi har en stall, og en skadesituasjon, som gjør at laget hadde slitt, selv om de ikke hadde vært rock bottom i PL.

 

Islandske eiere rett før finanskrisen startet egentlig nedturen. I tillegg var eierne helt på styr, og signerte spillere som Kieron Dyer, Freddie Ljungberg og Nigel Quashie, for masse penger og ufattelig høye lønninger. I senere tid har vi gjort flere veldig dårlige overganger. Det er ikke vanskelig å se hvorfor stallen vår er ræva, med disse overgangene de siste par årene:

 

Ræva overganger:

 

Louis Boa Morte £5m

Nigel Quashie £1,5m

Calum Davenport £3m

Kieron Dyer £6m

Freddie Ljungberg £3m

Julien Faubert £6m

Savio Nsereko £10m

Radoslav Kovac £3,25m

 

Total: £38m

 

Ut:

 

Lee Bowyer £0

Lucas Neill £0

John Paintsil + Bobby Zamora £6,3m

Yossi Benayoun £4m

James Collins £5m

Matthew Etheringthon £2m

Paul Konchesky £3,25m

 

Total: £20m

 

8 spillere inn og 8 spillere ut, og vi har faktisk klart å tape penger på det, enda kvaliteten på de som har gått, er milevis bedre enn de som har kommet inn. Forferdelige transfers, konstant bytte av managere/eiere, den ene mer udugelig enn den andre. Legg dette sammen med finanskrise under våre tidligere Islandske eiere, samt søksmål og pengetap ut av overgangen til Carlos Tevez, og du finner en klubb som er i deep shit.

 

New Season, New Era, New Heroes?

 

I fjor tok David Gold og David Sullivan over, i det som kunne virke som et veldig viktig og godt eierbytte, fra håpløse islendinger, men det har ikke blitt veldig mye bedre nå heller. New Season, New Era, New Heroes; var frontet på hjemmesiden før sesongen. Vi beholdt våre største navn, i Green, Upson, Parker og Cole, og vi hentet inn spillere fra øst og vest. Ny manager, nye eiere.

 

Avram Grant har aldri fått satt sitt eget preg på laget. Han bytter formasjon og spillere, mellom hver kamp, og har ikke funnet ut av noe med laget. Eierne er i knipe, etter at de selv før Zola fikk sparken, gikk ut og sa at de alltid ga lang tiltro til sine managere. Stallen er fortsatt skakkjørt, vi sliter med skader, penger og selv om spillet ikke er så aller verst i mange kamper, så er det få poeng å hente.

 

Etter en 3-kampers periode mot West Brom, Birmingham og Blackpool, sto vi igjen med 3 poeng etter 3 kamper vi spillemessig hadde vært bedre enn dem alle. Ledelsen hadde vi i 2 av kampene i tillegg. Grant legger om taktikken, og tenker at vi må spille kjedeligere fotball for å skaffe oss poengene. Ikke skjønner han, at for å spille som et av de kjedeligere lagene i PL(Blackburn, Villa etc.) og likevel ha suksess, så må man ha 100% innsats og tro på det man driver med. Vi spiller kun på flaks, og må møte dårlig motstand, som Wolves og Wigan, for å i det hele tatt få poeng. Lag med litt kvalitetsspillere, overkjører oss, en etter en. Liverpool, Newcastle, Arsenal…

 

Yes, we can!

 

VI kan ikke holde på slik, og noe må endres. Avram Grant er på vei ut. Det har vært et kjent faktum, etter at eiere/direktører i klubben, stoppet overgangen til Sidwell, mot Grants vilje. En spiller som sårt var trengt i går, med Parker og Noble også ute for oss. Martin O’Neil ryktes sterkest inn, og sier noe om ferdighetene gubbene Gold og Sullivan sitter med. O’Neil bruker ikke unge spillere, og står for en kjedelig form for fotball, som for det første går imot West Hams egne prinsipper. Han er forferdelig på overgangsmarkdet, som da han i Villa kjøpte inn Harewood og Reo Coker for £10 m pluss til sammen, og kvittet seg med spillere som Gary Cahill, Aaron Hughes og Liam Ridgewell, for en slikk og ingenting. Det eneste O’Neill kan hjelpe med, er å få struktur og innstats i spillet, og med mindre han bare er her ut sesongen, så er det veldig kortenkt. Fyren står mye bak Villas dårlige plassering i år etter min mening, og kunne finne på å trekkes seg ut av jobben hos West Ham på kort varsel i tillegg.

 

Jeg ønsker meg Chris Hughton, helt klart. Født i området rundt klubben, var fan da han var liten. Han hadde et lignende lag i Newcastle for bare 2 år siden, et lag i nedgang, som trengte stabilitet og tro på seg selv igjen. Ingen skjønner hvorfor han fikk fyken. Han tok Newcastle opp med stil, fikk dannet sitt preg på laget, og gjorde gode overganger. Tiote, Ben Arfa.. Simpson og Routledge som var viktig i opprykket. Han fikk orden på urokråka Joey Barton, som har vært fantastisk denne sesongen, og mer til. Han er en god kandidat, uansett om vi måtte rykke ned eller holde oss, og han er en likandes kar som enkelt kan få både fans og andre på sin side.

 

West Ham trenger en stor oppfriskning i spillerstallen også ikke bare på managersiden. Dyer, Boa Morte, Kovac, Spector, McCarthy og Behrami, må alle ut av klubben. Ilunga og Faubert er med under stor tvil. Gabbidon og Upson kan også slippes siden deres kontrakter går ut etter sesongen. Upson har ikke huet i klubben lenger, og burde ha gitt fra seg kapteinsbindet til Parker for lenge siden. Vi trenger, bredde, kvalitet og erfaring i PL, lykke og fromme signeringer som Winston Reid og Pablo Barrera holder ikke lenger.

Endret av Maefteda
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lang tid til neste kamp i PL, mot Liverpool 27 Februar. Det gir oss forhåpentligvis tid til å få tilbake mange folk fra småskader. Håper for en gangs skyld at vi kan stille nogenlunde skadefritt, for det hadde vært deilig å se noe lignende dette:

Robert Green

Lars Jacobsen – James Tomkins – Matthew Upson – Wayne Bridge

Thomas Hitzlsperger – Scott Parker

Frédéric Piquionne – Mark Noble – Victor Obinna

Demba Ba

 

Subs: Boffin, Gabbidon, Da Costa, Spector, Collison, O’Neil, Cole

 

Ganske slagkraftig lag det der, eller hva?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Herlig kamp fra både Green og Bridge i dag. 2 folk som har fått utrolig mye ufortjent kritikk, men som viser at de virkelig er gode fotballspillere. Hjelper oss sterkt, sammen med Upson(som virkelig har tatt sjumilssteg i det siste) til 1 poeng, på en så vanskelig bane som White Hart Lane. En bane de er stuck med en stund til, ettersom de ikke får tak i stadionen de ønsket ;)

 

Demba Ba viser seg fram som mer enn bare målscorer idag, jobbet faktisk herlig bakover og har et fantastisk gjennomspill til Carlton Cole, som burde blitt mål. Han kommer sammen med Hitz, til å hjelpe oss fra bunn og nedrykksstrid, opp til midten av tabellen. Bare en ting å si:

 

http://www.youtube.com/watch?v=cpZzYqo77PY

Lenke til kommentar

0,,12562~9532902,00.jpg

 

Parker spilte fra start og ble byttet ut i det 88 minutt til stående ovasjoner for England. Mark Lawrenson mente han var banens beste, mens Sky Sports ga han 8 i rating(samme som Wilshere, 1 lavere enn Young). Hos Goal fikk han også 8, bare bak Young på 8,5.

 

Deilig å se at han endelig får den tilliten han fortjener. Milevis bedre enn Gareth Barry. Det at Robbie Keane blir matchvinner for Irland, mens Demba Ba putter seiersmålet 3 minutter på overtid i sin match, gjør ikke dagen værre heller. Og best av alt, ingen skader!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ny måned, ny (blog)post.

 

Tap i en must win match. Føles ut som at vi har hatt en del av de i år. Sinnsykt skuffende å tape på overtid, spesielt etter at vi presset de 5 minuttene før 1-2, og hadde håpet på seier. Var ikke fornøyd med uavgjort på 1-1, men etter å ha tapt viser det seg at det poenget mulig blir kostbart. Nest sist, Wolves 1 kamp mindre, lette kamper, Wigan forbi oss... Det ser ikke bra ut. Ikke bra ut i det hele tatt. Såpass dårlig, at jeg har begynt å se videre til Championship neste sesong.

 

Hvem kommer vi til å beholde?

 

Green, Upson, Bridge, Parker, Piquionne, Obinna og Keane vil dra. Av forskjellige åpenbare grunner. Avram Grant vil enten gi seg, eller få sparken.

 

Gabbidon og Dyer er skadeutsatte på utgående kontrakter, og forsvinner. Men jeg tror Spector, Hines og Jacobsen har lyst til å signere ny kontrakt, noe som trengs dersom vi går ned.

 

Så er det resten... Vil Mark Noble forsvinne etter mange rykter til Stoke, eller vil han vise karakter og bli? Kommer Carlton Cole til å unngå søkelyset til klubbene i PL, etter en dårlig sesong, og har han nok lidenskap for klubben til å bli med ned i Championship? Kommer Hitz og Ba til å stikke etter så få kamper for West Ham med lange kontrakter? Da Costa er ikke den jeg tar for å være lojal, og forsvinner nok sannsynlig til et annet land. Kommer Jordan Spence til å ha lyst på spill i Championship med West Ham, eller satse på spill i PL for en annen klubb?

 

Vi ender nok opp med noe ala dette:

 

Stall før innkjøp:

Keepere: Boffin, Stech

Forsvarsspillere: Tomkins, Jacobsen Eyjolfsson, Kovac, Reid, Spence, Brown

Midtbanespillere: Stanislas, Noble, Barrera, Sears, Collison, Spector, Boa Morte, O’Neil

Spisser: Nouble, Cole, Ba

 

Førsteellever:

 

Boffin

Spence - Kovac - Tomkins - Jacobsen

Sears - O’Neil - Noble - Collison

Cole - Ba

 

Innebyttere: Stech, Reid, Brown, Stanislas, Boa Morte, Barrera, Nouble

 

Kan ikke se noe særlig bedre enn dette. Kovac' rutine trengs, og han har spilt forsvar før han kom til oss. Jacobsen har sagt at han vil bli selv med nedrykk og han trengs, helst skadefri. Noble og Cole er de store spillerne våre, som jeg tror er mest sannsynlig at blir. Hvem vet med Ba og Hitz, de er for gode for Championship, men kom nettopp. Ba spilte dog for Hoffenheim i 2. Bundesliga, og tåler vel en sesong til her.

 

Nye spillere trengs vel også. Helst folk med PL/Championship erfaring. Marlon Harewood hadde vært flott å se tilbake. Ikke utenkelig på utgående kontrakt heller. Jlloyd Samuel og John Pantsil er også gamle kjenninger som står uten kontrakt, og som kunne vært veldig handy i vårt skakkjørte forsvar. Sol Campbell det samme, og han ser ut til å trives i London. Speroni, keeperen til Palace som har vunnet Player of The Year der 3 år på rad, og har blitt linket til West Ham tidligere, kan erstatte Green.

 

Hughton som manager hadde vært fantastisk, med et ungt og sultent lag, kanskje godt nok for Play-Off. Drømmescenarioet er dog fortsatt at vi på en eller annen måte klarer å holde oss, blir kvitt møkkaspillerne vi ikke trenger i PL, og får fikset opp forsvaret vårt. La oss håpe for all del at det skjer! COYI!

 

EDIT: Vil forresten gjerne ha innvendinger, tanker om laget og sjanser for opprykk dersom det forferdelige skulle skje, og eventuelt hvilke spillere som kunne vært aktuelle å hente inn. Om noen bryr seg da, for jeg tviler på at der er noen som gjør det :p

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Launcher et nytt forslag om endringer til neste sesong, dersom vi går til Championship. Har tatt med ønskede nyinnkjøpte spillere på listen også, og tror vi både kan oppnå laget, og rykke opp med de.

 

West Ham Shortlist:

 

(B) = Bosman

 

Keepere:

 

Thomas Sørensen (B)

Julian Speroni

Kieran Westwood (B)

Dorus De Vries (B)

 

Forsvarsspillere:

 

Ashley Willams

Abdoulaye Faye (B)

Angel Rangel (B)

Gretar Steinsson (B)

Julio Arca (B)

Paul Konchesky

John Pantsil (B)

Kyle Naughton

 

Midtbanespillere:

 

Zoltan Gera (B)

Darren Pratley (B)

Richard Garcia (B)

Chris Burke (B)

Lewis McGugan (B)

 

Spisser:

 

Jay Bothroyd (B)

Fabio Borini (B)

Shane Long

Danny Graham

David Nugent (B)

Nicky Maynard

 

Green går ut. Da trengs ny keeper, siden vi ikke kan være sikre på Boffin. Kieran Westwood er veldig spennende, samme gjelder Speroni. Velger Speroni siden han har litt mer erfaring.

 

Forsvaret kommer til å få en stor oppfriskning. Upson, Faubert, Ilunga, Da Costa og Gabbidon ut. Jordan Spence har vært god for Bristol City i år, og trengs. Tomkins er selvskreven på laget og viktig å beholde. Abdoulaye Faye ser ut som en spiller som både kan ta nivået, og er mulig å få bosman. Paul Konchesky skal bort fra Liverpool, kjenner klubben, og spiller fast for Forest i Championship nå.

 

På midtbanen mister vi mange stjerner. Viktig å beholde Noble og Collison, for å beholde en bra "spine" i laget. Richard Garcia er en spiller for topp Championship/bunn PL og har vært junior her før. Freddie Sears vil nok spille enda bedre til neste år, med litt tillit.

 

I spiss blir det hvertfall endringer. Satser på at vi kan beholde Piquionne. Frank Nouble kommer til å bli en bra ressurs i Championship, men vi trenger, og eierne har lovet oss en topp championship spiss. Masse bra å velge mellom, men jeg tror Nicky Maynard, med 24 år, masse mål i Championship og spill for bunnlaget Bristol City, skal være mulig å kjøpe.

 

Da ender vi opp med noe slikt:

 

Speroni

Spence - Faye - Tomkins - Konchesky

Garcia - Noble - Collison - Sears

Piquionne - Maynard

 

Subs: Boffin, Reid, Kovac, Spector, O'Neil*, Barrera, Stanislas, Nouble

 

*O'Neil langtidsskadet.

 

Skal være en fin blanding av experience og ungdom, og med 7 spillere som har vært i eget juniorsystem. Det skal bli vanskelig å få til noe slikt, men kan vi komme i nærheten av det der, ser ikke nedrykk så altfor altfor ille ut likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...