Gå til innhold

West Ham United - The Academy of Football - Farewell Boleyn


Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ravel Morrison er forresten som nevnt i Man Utd tråden blitt lånt ut en sesong til Birmingham. Har ikke noen stor tro på at han noen gang kommer til å bli noe i West Ham heller dessverre. Idiotisk av han å ødelegge et så stort talent.

 

Danielzu's ønske om å se Diouf i West Ham er igjen utelukket(satt på vent) han dro til Dirty Leeds.

 

1 uke til seriestart nå. Veldig spent, vi har en lett åpning og trenger å komme raskt ut av blokkene. Har fortsatt moderate forventninger og tror egentlig bare at vi beholder plassen. Et godt FA Cup run hadde ikke vært å forakte heller. Veldig spent på nysigneringene, og også Vaz Te. Var vår klart beste spiller i avslutningen av sesongen ifjor.

 

Siste inn på ryktebørsen er Matt Jarvis. £9 millioner er en stiv pris å betale, men hadde ikke vært så verst å få en spiller som kan legge innlegg nå som vi har fått Maiga. Fra det jeg har sett er malieren(?) fantastisk i lufta. Vaz Te og Cole er ikke så dårlig heller.

 

Er også noen små rykter om Dempsey, men det kan jeg ikke skjønne. Den sentrale midtbanen harr allerede 4 spillere som egentlig er forventet å være faste. (Diarra, Diame, Noble og Nolan). Frykter at det er Noble som ikke får plass i den midtbanetreern.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=Wqfbjy_nZ0Y&list=UUZHWqHgG7iMElmI2V8qcepQ&index=4&feature=plcp

 

Da er dagen her, og vi skal endelig spille en kamp i Premier League igjen! Ifjor var en stor opptur(høydepunktene får du i den fantastiske videoen øverst). Selv om det var gøy å vinne fotballkamper igjen og havne på øvre del av tabellen, så føltes det fortsatt ikke helt riktig ut. West Ham hører hjemme i Premier League, og denne sesongen blir først og fremst en kamp om å holde seg der. Men jeg har tro på at vi kan få til mer enn det.

 

Jeg har gitt kritikk av Sam Allardyce og Kevin Nolan en del tidligere, men en av deres styrker er at de kjenner til, og muligens passer bedre til Premier League. Nolan som spilte greit+ ifjor, kommer nok ikke til å være veldig mye dårligere i PL. De samme styrkene hans i Championship holder stand her; rutine, lederskap og målteft mens han står inne i boksen foran keeper. Sam Allardyces fotball fungerer nok også litt bedre i lave forventninger mot bedre lag. Ifjor ble det ofte at vi spilte på halvt gir offensivt for å trygge defensivt, men vi hadde ikke spillermaterielle til det i Championship der de andre lagene ofte fikk utligning på oss basert på pur innsats. Med de defensive forsterkningene vi har fått i år(selv om jeg gjerne skulle sett en forsterkning eller to på backene) kommer nok til å hjelpe den defensive biten. Vi får se på Starting XI(per nå):

 

Jaaskelainen

Demel - Collins - Tomkins - McCartney

Diarra - Diamé

Nolan

Maiga - Cole - Vaz Te

 

Det er kjipt å miste Rob Green. Han er liksom West Hams keeper. Vi har fortsatt en fin West Ham sentrallinje med Tomkins, Noble og Cole, selv om de to sistnevnte kommer til å være litt inn og ut av førsteelleveren. Ved å få James Collins tilbake har vi endelig gitt Tomkins den stabile PL forsvarsspilleren som han trenger. Tomkins kan ta enda et par steg fra den fantastiske fjorårssesongen. På backene er vi status quo, men vi fikk liksom ikke se hva vi kan forvente av Demel det forrige året, og han kan være en god spiller dersom han får en lengre periode uten skader. McCartney er ikke noe flashy, men han gjør nytten.

 

Med Diarra og Diamé har vi en av de bedre midtbanene defensivt, som endelig gjør at Nolan endelig kan være litt mer konsentrert om de offensive arbeidsoppgavene. På topp får Carlton Cole endelig den supporten han trenger, og han får spille i rollen han er best i, nemlig å holde på ballen og få med de andre lagkameratene i spillet. Tipper at målene vil bli godt fordelt på disse 4 på topp. Jeg kan også skjønne godt hvorfor Allardyce hadde lyst på Andy Carroll også. Uansett hvor middelmådig han måtte være for et topplag, så hadde han passet perfekt i spann med de andre rundt han. Nå leter vi uansett etter forsterkninger på topp og har i alle fall en snart klar.

 

Vi er fortsatt ikke ferdigkjøpt tror jeg, men vi står sterkere stilt denne sesongen enn da vi rykket ned med Avram Grant. Endelig har vi fått litt balanse i troppen, og blitt ganske styrket defensivt. Alt virker å ha en plan nå, og mens det er leit å spille en litt mer kjedelig spillestil, så er det noe jeg kan ofre for å gjøre oss til en mainstay i Premier League. Inntil vi får Olympic Stadium og Allardyce ser sitt snitt i å legge opp, så holder det for meg. Har sagt det ofte før(kanskje her på forumet også), at jeg håper vi får en slags situasjon som Arsenal hadde midt på 90 tallet. Trygge defensivt og skape en kultur for spill i PL(Graham), før vi får en litt mer ambisiøs manager som kan heve oss det siste lille hakket(Wenger).

Lenke til kommentar

Job well done. Vi er trygge defensivt og skaper noen gode sjanser. Første test bestått, men det var mot et veldig svakt Aston Villa på hjemmebane. De kommer til å få slite denne sesongen. Neste helg mot Swansea i Wales blir den første store testen. Klarer vi å stoppe deres offensiv så har vi virkelig noe på gang.

 

Collins var knallgod, Diamé sterk og morsom å se spille som vanlig, mens Maiga burde fått mål i debuten, men var litt uheldig. Alt i alt en god kamp, men det er bare 3 poeng, og vi har ingenting å være sikre på enda.

Lenke til kommentar

Matthew Jarvis er klar for West Ham for en sum mellom £7-8 millioner, som kan stige til mellom £10 og 11 mill. Klubbrekord. En dyr pris å betale, men med tanke på at han er engelsk, en clear cut venstrekantspiller og i tillegg passer som hånd i handske i Sam Allardyces West Ham er det greit.

 

Allardyce sier at det nå mest sannsynlig ikke blir flere signeringer, men jeg vet at vi ser etter flere spillere, og da spesielt en spiss. Drenthe og Boukari kommer ihvertfall ikke. De var back-ups i tilfelle Jarvis ikke skulle komme. Ellers har vi vært sterkt ryktet til Kieran Richardson hele vinduet, men jeg tipper han drar til QPR på deadline day. Odemwingie har også vært nevnt, og ikke minst Andy Carroll. Sistnevnte tror jeg faktisk godt mulig kan skje, enten det er allerede nå før deadline, eller til Januarvinduet. Han ville i så fall slått overgangsrekorden på ny, og igjen ville vi endt opp med en overpriset engelskmann som allikevel ville passet perfekt inn i systemet vi nå prøver å oppnå med Big Sam.

 

Enda en midtstopper har det også vært ryktet om, men med Reid og Collins som holder Tomkins på benken, men Demel og Diarra som kan steppe inn i bakhånd, kan jeg ikke helt se hvorfor vi er ute etter det. Marseilles Stephane Mbia har vært nevnt, i så fall på lån. Tror heller han er noe å hente enten i Januar eller neste sommer. Bakgrunn for det legger jeg i at jeg tror Tomkins snart blir den neste nye hete britiske talentet å hente inn. Tipper at han er solgt i løpet av 1 år, men da skal vi ha mye penger.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...