Gå til innhold

West Ham United - The Academy of Football - Farewell Boleyn


Maefteda

Anbefalte innlegg

Da er nedrykket klart, sesongen slutt for vår del, og det som kunne blitt tidenes fest hjemme mot Sunderland neste uke, blir bare en kamp om absolutt ingenting.

 

Er egentlig bare helt tom nå, vet ikke hva jeg skal føle. Det er jævlig bittert at vi ikke putter 1 av de 5 100% sjansene mot slutten, og at vi roter bort en perfekt mulighet til å skape historie nok en gang. På en annen side, er jeg møkk lei å grue meg til hver eneste kamp, og møkk lei av å se overbetalte drittsekker i Claret & Blue. Det er nesten en lettelse at sesongen er over, og jeg gleder meg til å ta del i noen av nedrykkets goder.

 

Bort med alt avskum, både på tribune og i spillerstallen, vekk med Avram Grant, snarest, Zola holdt 1 uke etter at vi holdt oss oppe, Grant blir historisk og rykker ned 2 år på rad. Forventer han ut døra pronto. Ut med Upson, Dyer, Faubert, Boa Morte, Ilunga, Kovac, og Robbie Keane. Vil aldri se dem i West Ham igjen. Naturlig nok kommer Piquionne, Bridge, Obinna, Jacobsen og muligens Hines er også ut til å forsvinne, og greit nok er det. Hitz, Parker, Ba, Noble og Green er alle spillere som holder PL standard, som vi må gjøre alt for å beholde, selv om det er usannsynlig. Cole og Da Costa har jeg ikke bestemt meg for enda.

 

Vi har masse spennende ungugtter. Stech, Tomkins, Reid, Spence, Fry, Collison, Sears, Stanislas, Barrera og Nouble. Der har vi allerede en god foundation som kan bygges videre på. Gabbidon, Specs og Hines bør være i nærheten av ny kontrakt, så lenge de ikke koster oss mye.

 

Det aller verste som kan skje, er en ny sesong med bunnstrid, og da i tillegg i Championship. Forventer at eierne er offensive, sikrer ny manager kjapt, og lar han få nytt staff og velge ut noen "marquee signings" som holder godt championship/pl nivå. Nok av spillere å velge i. Ønsker gjerne å scrappe planene om Olympic Stadium også, Upton Park er en fantastisk arena, og vi må moderere amibsjonsnivået akkurat nå.

 

Har vært mentalt forberedt på nedrykk i masse uker og hatt det i bakhodet hele sesongen. Nå som det endelig er avgjort, sitter jeg igjen ganske tom. De verste følelsene kommer når en etter en av spillerne forsvinner i løpet av sommeren. Parker får sin høyst sannsynlig siste match mot Sunderland neste gang, og kan ta en lap of honour etter kampen. Om han blir med ned, er det evig legendestatus, men vi kan ikke kreve noe annet. Forventer å se han i Spurs-drakt, dessverre.

 

Jeg kommer hvertfall til å følge West Ham i Championship tett, og håper og tror på opprykksjakt fra første spark. Skal bli godt å følge et lag i medgang snart. Vet ikke hva som skjer med denne tråden, men jeg kommer uansett til å være aktiv i PL forumet, verdens mest interesante liga, selv om den blir endel kjipere neste sesong.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker hele tiden min nå på å se etter alternativer til manager. Tror en 1 de 5 som har fått flest stemmer av de 939 totalt på pollen i West Ham forumet. De følgende er Martin O'Neill(204), Chris Hughton(121), Sam Allardyce(121), Tony Carr(94) og Alan Curbishley(67).

 

Jeg vil verken ha Fat Sam eller MON. Begge er ute etter større jobber, selv om kvaliteten på dem ikke er noe særlig å skryte av. MON skal ha for det han gjorde i Leicester, men tror han står for en god del av problemene Villa har hatt i år. Om vi uansett skal ha en kynisk og erfaren manager, kan vi like godt ta Alan Curbishley, som allerede har prøvd seg, med suksess, i både Charlton og West Ham.

 

Likevel er jeg mest positiv til de to siste mulighetene. Chris Hughton eller Tony Carr. Hughton gjorde en flott jobb i Newcastle, og vil ha en lignende oppgave i West Ham. Han har riktignok ikke så alt for god erfaring, men det han har gjort hittil, har vært steinbra. Han har mange av de kvalitetene vi leter etter.

 

I de siste par dagene har jeg imidlertid blitt mer positiv til å gi Tony Carr en sjanse. For de som ikke vet det, så har han vært Youth Team sjef for oss i 38 år, og står bak spillere som Rio Ferdinand, Frank Lampard, Michael Carrick, Glen Johnson, Jermaine Defoe og resten av alle de store spillerne West Ham har produsert de siste 30-35 årene. Neil Carr, sønnen hans, har sagt at han er keen på jobben som hovedmanager, og for en fyr som så og si er sjelen til West Ham, som har jobbet natt og dag, i 28 år for klubben, så er det vanskelig å si nei.

 

Drømmen hadde vært Carr med Di Canio som assistent. Det hadde garantert fått backing fra start av hos West Ham fansen, og gitt oss litt håp om å returnere til "The West Ham Way", med unge spillere og attraktiv fotball. Det kan bli enten himmel eller helvete. Å rykke opp, med masse unge sultne spillere, og noen mer rutinerte, hadde vært helt fantastisk, men tanken om å ødelegge litt av Tony Carrs rykte, og hans arbeid for juniorene, hadde vært forferdelig. All or nothing, men nå er nå det slik klubben har vært en god stund.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Jepp, leste om det. Tony Fernandes som også var in talks i Januar ifjor har også meldt ny interesse via Twitter. Tviler på at det skjer noe nytt på eierfronten egentlig. Og jeg har ikke lyst på en fyr(Cellino) som klarer å komme på kant med tidenes hyggeligste fotballpersonlighet i Gianfranco Zola.

 

Eierne har dritt seg ut, men de er lokale og vil det beste for klubben. De(først og fremst Sullivan) må lære seg når han skal åpne munnen til media, og så trenger de å ansette riktig folk og si de riktige tingene i fremtiden.

Lenke til kommentar

Han dreit seg ut da han ikke solgte Kovac til Stoke før sesongen. Kanskje tidenes gråeste fotballspiller Kovac, passer flott inn på midtbanen til Stoke. Stoke skal visstnok være klare til å by £9(!) millioner på Carlton Cole nå også.

 

Likevel er det ikke galt det han sier. Alt tyder på at Grant ikke var rett mann for jobben. Veldig få credentials før han kom, og det som så ut som en bra jobb i Chelsea(slått på målstreken i PL og CL), var visstnok drevet av Henk Ten Cate.

 

WH midfielder before Chelsea game: "Are we supposed to press on Essien and Lampard or sit?"

 

Grant: "You have to work that out yourselves on the pitch"

 

Sier egentlig det meste. Etter nok en dårlig ansettelse er det viktig at vi nå får det riktig. Det blir våre 15 manager på over 100 år, men 3 av dem i løpet av de siste 13 månedene. Fat Sam og MON er etterspurt, nei takk. Spennende tid i møte.

 

Di Canio har forresten fått jobben i Swindon Town. Gratulerer, og håper han får noe med klubben å gjøre i fremtiden.

Lenke til kommentar

Jeg liker Carlton Cole veldig godt, og det er tydelig han bryr seg om klubben. Han har en del uforløst potensiale, og kan bli en slags ny Zamora, som heller ikke imponerte så mye for West Ham.

 

Likevel synes jeg summer som £7-9 mill er alt for mye til å si nei til, og da er det viktigere å beholde Demba Ba, som kommer til å spise Championship til frokost.

 

Demba Ba er en av spillerne vi har gitt ny kontrakt i håp om at han skal bli. Hitzlsperger ryktes å være den andre. Beholder vi de to, blir Championship en fryd.

Lenke til kommentar

Ja, virker mer og mer sannsynlig. Cardiff er sjeleglade for å slippe han, så jeg synes ikke det var veldig positivt. Han har hatt blant de beste forutsetningene til å rykke opp med Cardiff de siste 2-3 årene, men flopper alltid på målstreken.

 

Fantastisk logikk hos Gold og Sullivan:

 

Vi må holde oss i Premier League -> Ansetter Avram Grant som rykket ned året før.

 

Vi må rykke direkte opp -> Ansetter Dave Jones, som har brukt de siste årene uten å oppnå de samme målene.

 

Håper det gir oss en større mulighet for Bellamy. Har så jævlig lyst til å få den drittsekken opp på topp. Bellamy - Ba :yes:

 

EDIT:

 

Er ikke sikkert da. John Smith, hovedreporter for MirrorFootball(jada I know), sier: "West Ham's David Sullivan vehemently denies to me that Dave Jones is currently the club's number one target."

 

Han sier også: "Allardyce isn't currently interested. Houghton desperately wants the job but the board are not entirely convinced". Come on!

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Sam Allardyce is set to be installed as West Ham United's fourteenth full-time manager later this week.

 

The 56-year-old spent the last 48 hours mulling over the offer before finally agreeing to become the man to replace Avram Grant.

 

According to the People, Allardyce, speaking late last night (Saturday) said: "Everything has been agreed in principle and I look forward to taking charge after I have had a family holiday.

 

"It’s always difficult dealing with the aftermath of relegation, but I want to get West Ham back into the Premier League as quickly as possible."

 

Whilst Allardyce may have accepted West Ham's offer, the situation regarding fellow candidate Martin O'Neill remains unclear.

 

Some sources have suggested that the former Aston Villa boss - who is also understood to have been offered the job and is said to be the board's number one choice - would confirm his decision on Monday.

 

Either way an official announcement with regards to the identity of the new manager is not expected to be made until midweek, at the earliest.

 

Det aller aller meste tyder på at Sam Allardyce blir vår neste manager. Om man skal tro "People", så er det så og si done deal, men bare at det henger litt på hva MON sier. Har ikke lyst på noen av de, siden de går mot tradisjonen med god fotball som er viktig for West Ham som klubb. Tydelig at de er mer opptatt på å få stabilitet inn nå, og samtidig som jeg synes det er greit, så synes jeg det blir for lavt ambisjonsnivå. Allardyce vil maks føre oss opp til jevne plasseringer på midten av tabellen i PL. Nekter å tro at han kan føre oss særlig lenger.

 

Dette gjør at vi har en økt mulighet på å få Abdoulaye Faye da, som har blitt hentet at Fat Sam noen ganger tidligere. Faye er bosman, spilt på både Championship og PL nivå og er den sterke typen vi trenger ved siden av Tomkins. Det at sannsynligheten for El Hadji Diouf kommer også er mindre gledelig, mildt sagt.

 

Foretrekker uansett Fat Sam framfor MON. Allardyce har ikke prøvd seg med et lag som ikke er basert på "hoofballs", før, annet enn et lite stint i Newcastle. MON hadde alle tiders mulighet til å få til morsom fotball med Aston Villa, men spilte dørgende kjedelig kontringsfotball.

 

Nå er det viktig at vi får bygget opp lag, og jeg håper det er muligheter for å få litt interessante spillere ala Okocha som Allardyce hentet i Bolton. Jeg er ikke veldig positiv til Allardyce, men jeg skal støtte han, og håpe at han motbeviser mine forestillinger om han som manager.

 

EDIT:

 

Fy faen. Nå blir vi linket til Michael Brown. Jeg får avsmak. Da tar jeg mye heller Lee Bowyer. Verste er at Jack Cork som er bedre og 13 år yngre er ledig for £750k. Fy faen.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Sam Allardyce offisielt bekreftet som ny manager

 

Greit å få det endelig bekreftet, selv om han ikke var mitt førstevalg. Med tanke på at alternativene var Dave Jones og Martin O'Neill, er jeg egentlig ganske fornøyd. Gjorde en jobb i Bolton, som jeg ønsker her, rykket opp og stabiliserte seg selv i topp 10 i Premier League.

 

Samtidig går det rykter påtwitter om at Demba Ba har brukt klausulen i kontrakten sin til å gå gratis fra klubben og terminert sin kontrakt. Veldig synd, for han er en topp PL spiss, som kunne ikke bare ført oss til opprykk, men også gode plasseringer i PL. Vanskelig å finne spisser på det nivået for oss og litt kjipt ettersom vi var den eneste klubben som turte å satse på han for 6 måneder siden.

 

Nå gleder jeg meg til å endelig få litt transferrykter til West Ham. Tipper at Abdy Faye, som nylig ble ferdig i Stoke. Han er en stopper vi kunne trengt også, erfaring i både NPC og PL. Var Stoke beste spiller da de rykket opp. Frykter navn som El Hadji Diouf og Michael Brown, som kan virke sannsynlig. Håper de holder seg langt unna klubben.

 

Forventer at Green, Parker og Cole blir noen av de første ut døra. Der får vi til gjengjeld en god del penger tilbake. Med Upson på utgående kontrakt, forsvinner den famøse engelske sentrallinja vår, og det tror jeg kan være greit, siden de har underprestert, med unntak av Parker. Hitz er en spiller som også kan forsvinne, men jeg tror vi kan ha muligheter til å beholde han. Han ble ikke kaptein i vår siste ubetydelige kamp for ingenting, og godt er det. Kommer til å rule i Championship.

 

Nå får vi endelig en sjanse til å danne en spine rundt akademi-spillerne våre. Tomkins, Spence, Noble, Collison og til dels Sears og Nouble kan bli viktige. Samtidig har vi en Pablo Barrera, som ikke fikk ut potensialet ifjor, men som jeg har virkelig stor tro på. Hvis vi kan beholde han, så tror jeg han kan få en revitalisering i Championship, hvor slike kjappe kantspillere dominerer.

 

Vi trenger uansett en erstatter for Green og Parker samt en spiss, som kan fylle tomrommet til Cole, Ba, Keane og Obinna, gjerne to. Ser for meg en ringrev ala Kevin Phillips som kan ta rollen som Sheringham hadde da vi sist rykket ned, samt en god Championship spiss, i Danny Graham, Nicky Maynard eller Jay Bothroyd. Thomas Sørensen og Keiren Westwood er begge bosman, og veldig gode keepere, håper vi prøver oss her.

 

Parker forsvinner, dessverre. Men om vi får £7-10 mill og gir fra oss den høye lønningen hans, så er det helt greit for meg. Bør være flere interesserte, og jeg har hørt rykter om Tottenham, Man City, Arsenal og Liverpool. Håper i så fall at han ender opp i en av de to siste tradisjonsrike klubbene.

 

Som erstatter er det mange alternativer, men vi trenger et rivjern på midtbanen. Spector kan få ny kontrakt, men vi må sikte litt høyere. Jack Cork er ledig fra Chelsea for under millionen, og ville vært et kupp, men han ser ut til å foretrekke Burnley som han tross alt har vært utlånt til og dominert hos de siste 2 årene. Ellers har vi jo gamle kjente i Reo-Coker og Bowyer, mens det hadde ikke vært ulikt klubben å se på Owen Hargreaves.

 

Mitt personlige, veldig usannsynlige ønske, men som jeg tror kunne blitt gjort dersom klubben var obs på han, er Christian Grindheim. Ønsker seg bort fra Heerenveen, koster mellom 1 og 2 mill, jobber hele kampen igjennom, men har også et knallskudd, med begge bein og en grei pasningsfot. En av de viktigste spillerne til Norge, som vet hvordan man kan holde på et resultat, som Sam Allardyce sikkert vil trenge. Tror Championship/PL kunne vært et perfekt sted for Grindheim selv, en spiller som jeg er kjempefan av, etter tiden i Vålerenga.

 

Bytter jo hele tiden ønsker og tanker om West Ham til neste år, men dette er seneste utgave av mitt drømme West Ham 11/12:

 

Sørensen

Spence - Faye - Tomkins - Bertrand

Barrera - Noble - Grindheim - Collison

Piquionne - Maynard

Lenke til kommentar

Han har vært på utlån i 3 år på rad nå i Championship, kommer ikke til å få mye spilletid i kamp med Ashley Cole og Van Aanholt. Som sagt var det et drømme West Ham, men tror ikke det er helt urealistisk. I så fall kan vi heller låne f.eks Jack Robinson fra Liverpool.

Lenke til kommentar

Jaja, forstår at det er ønsketenkning. Personlig ser jeg helst at Bertrand får prøve seg på førstelaget til Chelsea og utvikler seg der og ikke via utlån. Har mer tro på Bertrand enn jeg har på Van Aanholt, i tillegg så er han engelsk. Jack Robinson er heller ingen dårlig venstreback. ;)

Lenke til kommentar

Ryktes om bud på tilsammen £4,25 millioner på Kevin Nolan og DJ Campbell. For godt til å være sant. Er The Shit som har skrevet saken, så lite troverdig.

 

In other news, så melder West Hams offisielle twitter at David Sullivan har uttalt at vi forhandler med 5 nye spillere, og at minst en signering blir klar neste uke. Spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...