Gå til innhold

– Nokia N97 Mini mister også dekning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, så situasjonen er altså slik jeg har forstått det utifra diverse nyhetssaker rundt omkring:

0,55% av Apples nye telefon mister dekningen HELT ved å holde den slik.

0,016% av Nokias smarttelefoner mister noe dekning, men tillater fortsatt samtale i god kvalitet ved å holde den på samme måte.

Det er i tillegg "bevist" at feilen er en kombinasjon av dårlig AT&T nettverk (da problemet er ukjent i vår del av verden) og iPhone 4s dårlige metallramme.

 

Korrekt?

Tror du har misforstått det meste, og tallene dine er tatt ut av løse luften. Sorry... ;)

Steve Jobs sa på pressekonferansen nylig at "0.55% have called in about reception issues" (av iPhone 4 eiere). Det betyr ikke det samme som det du skrev.

Tallet ditt for Nokia aner jeg ikke hvor du har funnet, men det gir ingen mening.

AT&T har fått kritikk får varierende dekning/kvalitet på sitt 3G nettverk, men det gjør ikke stålrammen i iPhone 4 til en dårlig antenne.

"The Antenna is Improved

From my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS. The difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use."

http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/2

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Iphone 4 ble holdt i 18 sekund, mens Nokia ble holdt i 35. Hadde de holdt Iphone i like lang tid så kunne nok resultatet blitt at den mistet all dekning. Håpløs partisk test.

Det er forskjellig hvor lang tid forskjellige telefoner bruker på å vise fall i signalstyrken.

Lenke til kommentar

Skulle fortsatt holdt dem like lenge, iallefall for å ha det på det rette.

Vel, nå er poenget å vise at mange smarttelefoner kan være utsatt for merkbart signaltap bare gjennom å holde dem i hånden, og det er neppe spesielt uvanlig å holde en telefon i 35 sekunder. Om du dropper ut av samtalen etter 20 eller 30 sekunder er stort sett ett fett ;)

Lenke til kommentar

@kjeLL// Skal jeg være ærlig, ser jeg ikke problemet. Steve forklarer at dette er en generell feil på de fleste smarttelefoner av nyere dato pga. av avansert antennedesign og langt i fra unikt i henhold til Apple og iPhone4, for å tilegge påstandene fakta fremviser han problemet ved hjelp av nye og populære telefoner i Amerika. Å påstå at dette er en designfeil som utelukkende er gjort av Apple, er feil.

 

er som om en dekkprodusent begynner å reklamere for at "dekka mine sklir akuratt like mye som dekka til de andre, noen ganger mer, noen ganger mindre". om du ikke helt klarer å se problemet med en sånn påstand ser jeg virklig ingen grunn til å diskutere dette med deg.

Lenke til kommentar

@kjeLL// Skal jeg være ærlig, ser jeg ikke problemet. Steve forklarer at dette er en generell feil på de fleste smarttelefoner av nyere dato pga. av avansert antennedesign og langt i fra unikt i henhold til Apple og iPhone4, for å tilegge påstandene fakta fremviser han problemet ved hjelp av nye og populære telefoner i Amerika. Å påstå at dette er en designfeil som utelukkende er gjort av Apple, er feil.

 

Vis meg/oss en annen tlf idag som mister dekningen om du kun plasserer kun EN finger på telefonen. Design feil deluxe....

Lenke til kommentar

Nå gir ikke N97 tapt anrop da. Alle mobiler som har metall som er utsatt og absorberer signal til jord gir tapt signal.

Nei, N97 har nok en fantasiantenne som gjør at den ikke gir tapt anrop når den mister kontakten med mobilnettet...for miste kontakten med mobilnettet gjør den jo like fullt dersom du i utgangspunktet har et tilstrekkelig svakt signal og holder den på "feil" måte ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Nå gir ikke N97 tapt anrop da. Alle mobiler som har metall som er utsatt og absorberer signal til jord gir tapt signal.

Nei, N97 har nok en fantasiantenne som gjør at den ikke gir tapt anrop når den mister kontakten med mobilnettet...for miste kontakten med mobilnettet gjør den jo like fullt dersom du i utgangspunktet har et tilstrekkelig svakt signal og holder den på "feil" måte ;)

 

Du vet veldig godt ka han mente men allikevel kverulerer du....

 

Det skjer med iphone selv med godt signal. Da bryter ikke de andre....

Lenke til kommentar

@kjeLL// Skal jeg være ærlig, ser jeg ikke problemet. Steve forklarer at dette er en generell feil på de fleste smarttelefoner av nyere dato pga. av avansert antennedesign og langt i fra unikt i henhold til Apple og iPhone4, for å tilegge påstandene fakta fremviser han problemet ved hjelp av nye og populære telefoner i Amerika. Å påstå at dette er en designfeil som utelukkende er gjort av Apple, er feil.

 

Vis meg/oss en annen tlf idag som mister dekningen om du kun plasserer kun EN finger på telefonen. Design feil deluxe....

Vis meg noen som faktisk bruker en telefon ved kun å plassere én finger i hjørnet av telefonen ;)

 

Eksempel på en telefon der det har vært et vanlig problem at man mister dekning kun ved å berøre telefonen er Google Nexus One, produsert av HTC. Dette er velkjent blant brukerne, selv om tabloidmedia ikke har kastet seg over denne "designfeilen" fra HTC:

 

"The problem, as I have identified it, is due to the RF signal strength taking a major nose dive any time the phone is touched."

"However, the second I touch my phone, the signal drops up to as much as -20 dBm. I am able to replicate this test every single time, whether the signal is incredibly strong or weak."

 

"I go from about -71 to -90 by just touching the phone on the sides. I dont even have to pick it up."

 

"I have the same issue here. Significant drop in signal strength when touching or holding the phone."

 

http://www.google.com/support/forum/p/android/thread?tid=34ae2c179184c33e&hl=en

Lenke til kommentar

Nå gir ikke N97 tapt anrop da. Alle mobiler som har metall som er utsatt og absorberer signal til jord gir tapt signal.

Nei, N97 har nok en fantasiantenne som gjør at den ikke gir tapt anrop når den mister kontakten med mobilnettet...for miste kontakten med mobilnettet gjør den jo like fullt dersom du i utgangspunktet har et tilstrekkelig svakt signal og holder den på "feil" måte ;)

 

Du vet veldig godt ka han mente men allikevel kverulerer du....

 

Det skjer med iphone selv med godt signal. Da bryter ikke de andre....

Vi meg gjerne et eksempel på en skikkelig test som underbygger påstanden din, og som dokumenterer hvor god signalstyrken er. Jeg har nemlig vist til tester som sier det motsatte, nemlig at iPhone 4 i verste fall kan miste ca 20dB, noe som er uproblematisk i forhold til å opprettholde forbindelsen med godt signal. Mange har heller ikke klart å framprovosere merkbare problem, inkludert amobils egen test av iPhone 4.

 

"The Antenna is Improved

From my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS. The difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use."

 

Supplerende informasjon:

"Previously, the absolute lowest value any iPhone would report was -113 dBm. With iOS 4.0.1/4.1, the value is now a shockingly low -121 dBm. In the iPhone 4 review, I talked a lot about how although the phone is prone to dropping signal from being held wrong, it was measurably more sensitive in weak signal areas. I was shocked that calls and data worked seemingly unfazed at -113 dBm. It seems as though this increased 8 dBm of range below -113 dBm was meant to show really how much more sensitive the radio stack is - it undeniably is more sensitive. Both Anand and I were able to hang onto calls all the way down at -121 dBm."

http://www.anandtech.com/show/3821/iphone-4-redux-analyzing-apples-ios-41-signal-fix

Endret av Newton
Lenke til kommentar

@kjeLL// Skal jeg være ærlig, ser jeg ikke problemet. Steve forklarer at dette er en generell feil på de fleste smarttelefoner av nyere dato pga. av avansert antennedesign og langt i fra unikt i henhold til Apple og iPhone4, for å tilegge påstandene fakta fremviser han problemet ved hjelp av nye og populære telefoner i Amerika. Å påstå at dette er en designfeil som utelukkende er gjort av Apple, er feil.

 

Vis meg/oss en annen tlf idag som mister dekningen om du kun plasserer kun EN finger på telefonen. Design feil deluxe....

Vis meg noen som faktisk bruker en telefon ved kun å plassere én finger i hjørnet av telefonen ;)

 

 

Mao det du mener er at odsen er ganske stor for og miste dekningen da vi gjerne holder den med fem fingre + hånda? :roll:

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

@kjeLL// Skal jeg være ærlig, ser jeg ikke problemet. Steve forklarer at dette er en generell feil på de fleste smarttelefoner av nyere dato pga. av avansert antennedesign og langt i fra unikt i henhold til Apple og iPhone4, for å tilegge påstandene fakta fremviser han problemet ved hjelp av nye og populære telefoner i Amerika. Å påstå at dette er en designfeil som utelukkende er gjort av Apple, er feil.

 

Vis meg/oss en annen tlf idag som mister dekningen om du kun plasserer kun EN finger på telefonen. Design feil deluxe....

Vis meg noen som faktisk bruker en telefon ved kun å plassere én finger i hjørnet av telefonen ;)

 

 

Mao det du mener er at odsen er ganske stor for og miste dekningen da vi gjerne holder den med fem fingre + hånda? :roll:

Den muligheten er til stede uansett hvilken smarttelefon du bruker, og oddsen er større jo dårligere dekning det er der du befinner deg.

 

Når det gjelder iPhone 4 så klarte ikke amobils test å framprovosere dette selv om de prøvde:

"Dekningstrøbbel?

Internett renner for tiden over av bilder og videoer som skal demonstrere hvordan Iphone 4 mister dekningen om man dekker et punkt øverst til venstre på telefonens side, og samtidig holder langs kanten nede til høyre på telefonen.

Vi klarer å fremprovosere lavere dekning, men vi får ikke telefonen til å bryte helt. På vårt testeksemplar må vi dekke store deler av høyre side, og et ganske spesifikt punkt oppe til venstre på telefonen. Samtidig må vi trykke forholdsvis hardt før vi merker noe stort utslag."

http://www.amobil.no/artikler/apple_iphone_4/77080/1

Lenke til kommentar

Den muligheten er til stede uansett hvilken smarttelefon du bruker, og oddsen er større jo dårligere dekning det er der du befinner deg.

Og oddsen er størst med iPhone 4 fordi alt som skal til er en eneste finger på feil sted. Ingen annen telefon har samme problem.

 

Apple vil ha folk til å tro at alle telefoner har dette problemet, men det stemmer ikke. Det er kun iPhone.

Lenke til kommentar

Vi meg gjerne et eksempel på en skikkelig test som underbygger påstanden din

 

Hvordan er telefonen din ang. "Grip Of Death", ahpadt?

 

Om man går inn for å prøve det så er det ikke noe problem "å få til"

 

Tolker denne som at det underbygger påstanden min om at det går ja..... Han skriver videre at grepet som må til er unaturlig for han. Men det går.... Dessverre er ikke dette en skikkelig test nei.

Lenke til kommentar

Vi meg gjerne et eksempel på en skikkelig test som underbygger påstanden din

 

Hvordan er telefonen din ang. "Grip Of Death", ahpadt?

 

Om man går inn for å prøve det så er det ikke noe problem "å få til"

 

Tolker denne som at det underbygger påstanden min om at det går ja..... Han skriver videre at grepet som må til er unaturlig for han. Men det går.... Dessverre er ikke dette en skikkelig test nei.

Påstanden din var: "Det skjer med iphone selv med godt signal. Da bryter ikke de andre...."

Ser ikke noe i siteringen (som du henter fra en annen tråd) som underbygger påstanden din. Mangler bl.a informasjon om hvor godt signalet er. Det er velkjent og veldokumentert at man kan gjøre grep som fører til at iPhone 4 får svekket antennemottak og naturlig nok mister dekningen hvis du har tilstrekkelig svak dekning fra før av, men det var ikke det påstanden din gikk på.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...