Gå til innhold

– Nokia N97 Mini mister også dekning


Anbefalte innlegg

Den muligheten er til stede uansett hvilken smarttelefon du bruker, og oddsen er større jo dårligere dekning det er der du befinner deg.

Og oddsen er størst med iPhone 4 fordi alt som skal til er en eneste finger på feil sted. Ingen annen telefon har samme problem.

 

Apple vil ha folk til å tro at alle telefoner har dette problemet, men det stemmer ikke. Det er kun iPhone.

Nei, andre telefoner har andre problem som gir nøyaktig samme resultat: at signalmottaket svekkes når man holder telefonen på en vanlig måte. Same difference.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, eg tolker ahpadt (ja, eg siterte fra en annen tråd, skulle eg slått opp dette på en storskjerm?) sin uttalelse som at man får til dette i gode signaler også. Siden Death Grip handler om at telefonen mister signalet helt, og da er det ikke snakk om innimellom høye fjell og knauser uten dekning.....

 

Og siden eg har sett filmer som viser at dette skjer med full dekning (ifølge mobilen, men ser ikke bort fra at Apple jukser litt når det kommer til disse dekningsbarrene.....) og mobilen går i brudd så har eg nok dokumentasjon for min del... ;)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Nei, eg tolker ahpadt (ja, eg siterte fra en annen tråd, skulle eg slått opp dette på en storskjerm?) sin uttalelse som at man får til dette i gode signaler også. Siden Death Grip handler om at telefonen mister signalet helt, og da er det ikke snakk om innimellom høye fjell og knauser uten dekning.....

Det gjenstår vel fortsatt å se noe bevis på at "Deathgrip" gir mere signaltap enn -20db(?) som er nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Ja det gjør kanskje det. Er ikke så hard mtp dB på mobiler..... 20dB eller ei, disse filmene viser full dekning, og null dekning. Hvor mange dB det er får Apple stå inne for.

 

Men filmene er vel juks, og alle andre smarttelefoner har nøyaktig samme problemet, like stort problem, så hva er egentlig saken her? At Apple må sverte andre istedet for å fikse sine egne problemer eller at Apple har problemer?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

grunnen til at jeg gidder å bli med på sånne diskusjoner som dette, er for at mange apple kunder ser på sitt produkt som helt perfekt selv om det ikke er det. de forsvarer alt apple gjør med blod på tann. for til den prisen apple skal ha for noen av produktene sine skal det virkelig ikke være en dritt galt med dem, men jeg begynner faktisk å miste håpet litt :(

Lenke til kommentar

Ja det gjør kanskje det. Er ikke så hard mtp dB på mobiler..... 20dB eller ei, disse filmene viser full dekning, og null dekning. Hvor mange dB det er får Apple stå inne for.

Hvor mange dB det kan være har både Anandtech og Consumer Reports testet - og ca 20 dB svekkelse er det man klarer å framprovosere. Man mister ganske enkelt ikke dekningen dersom man har full dekning og "mister" 20 dB, så enkelt er det.

 

ser vi effekten av "Death Grip" slik enkelte medlemmer i forumet har erfart det.

 

ser vi en faktisk demo av Death Grip med en typisk, ekte iPhone 4, og ikke en lufttelefon i fantasien...hva skal man si? "Null hull", eller? :p

 

Men filmene er vel juks, og alle andre smarttelefoner har nøyaktig samme problemet, like stort problem, så hva er egentlig saken her? At Apple må sverte andre istedet for å fikse sine egne problemer eller at Apple har problemer?

Tja, du får nesten linke til disse filmene dine før man kan ta stilling til innholdet, eller?

 

Så hva er egentlig saken? At Apple viser hvordan andre telefoner kan oppføre seg når man holder dem? Det er jo ikke slik at det ikke er reelt, det er heller slik at media ikke har gjort jobben sin og satt fokus på ut at mange telefoner har antenner som kan resultere i svekket mottak når man holder dem. Er det hemmeligstemplet informasjon? - eller er det bare ubehagelig for andre produsenter som ikke har veket tilbake for å forsøke å latterliggjøre Apples antennedesign når de får fokus tilbake på sine egne svakheter? Når konkurrenter før Apples pressekonferanse forsøkte å latterliggjøre Apple og framheve sine egne produkt, så har de selv åpnet ballet:

Motorola: http://www.geek.com/articles/mobile/motorolas-droid-x-advert-ridicules-iphone-4-reception-issues-2010071/

Nokia: http://www.9to5mac.com/node/18671

Selvsagt mye tåkeprat som ikke stemmer fra begges PR-avdelinger, for begge har beviselig telefoner som kan få merkbar signalsvekkelse av at man holder dem, og mer er det ikke å si om det.

Lenke til kommentar

Den muligheten er til stede uansett hvilken smarttelefon du bruker, og oddsen er større jo dårligere dekning det er der du befinner deg.

Og oddsen er størst med iPhone 4 fordi alt som skal til er en eneste finger på feil sted. Ingen annen telefon har samme problem.

 

Apple vil ha folk til å tro at alle telefoner har dette problemet, men det stemmer ikke. Det er kun iPhone.

Nei, andre telefoner har andre problem som gir nøyaktig samme resultat: at signalmottaket svekkes når man holder telefonen på en vanlig måte. Same difference.

Nei det er ikke det samme. Det er 2 forskjellige resultater. Når du holder i iPhone 4 endres antennens impedans som gjør at den yter vesentlig dårligere, helt uten skjerming. Dette gir langt større utslag enn ved kun å fysisk skjerme antennen som Apple demonstrerer i videoene på konkurrerende telefoner.

 

Du kan naturligvis også skjerme iPhone 4 antennen ved å holde rundt den (uten Death Grip) og det vil da gi noe lavere dekning som på alle andre telefoner, men det er ikke det folk klager på. Det er Death Grip de klager på, og det er kun iPhone 4 som har dette problemet.

 

Consumer Reports:

We've testet multiple iPhones, as well as other phones from AT&T, and found that the problem is really only with the iPhone 4
Lenke til kommentar
for begge har beviselig telefoner som kan få merkbar signalsvekkelse av at man holder dem

 

Det er bare mye verre hos den ene leiren....

 

http://www.youtube.com/watch?v=HYDv_oxX1uw&NR=1

 

Dette som er -20dB? Dette er vel bare juks, humbug og fanterier?

Det kan ha vært at fyren mistet ca 20 dB signalstyrke når den gikk fra 5 til 1 streker, ja. Før korrigeringen av signalstyrkeindikatoren som kom med iOS 4.01 var 5 streker -91 dB eller bedre (opp til -51 dB), mens 1 strek var svakere enn -107 db. Hadde han -90 dB (så vidt 5 streker) og mistet 20 dB, så ville han med -110 dB fått 1 strek. Med iOS 4.01 så ville han gått fra 3 til 1 strek.

 

http://www.anandtech.com/show/3821/iphone-4-redux-analyzing-apples-ios-41-signal-fix

 

Så ut som at han måtte legge telefonen i vinduet for å få 5 streker, så det kan nok være at "full dekning" med 5 streker var marginal på stedet. Han plukket opp telefonen, og flyttet telefonen litt lenger inn i rommet, og den lille posisjonsendringen kan i seg selv ha redusert signalstyrken med noen få dB.

 

Juks, humbug og fanteri kan vel være en passende betegnelse på det å skjule tekst i et innlegg her med hvit tekstfarge... ;)

Lenke til kommentar

Stemmer det ja. Apple jukset jo litt med de strekene ja....

Ehh, javel? Slik som Android-telefoner jukser med strekene sine da? Kanskje Apple jukser med strekene nå også? Kanskje Nokia jukser? Hva er juks i dette tilfellet, og kan du fortelle meg hvem som ikke jukser? Meg bekjent finnes det ingen standard for slikt, men om du vet noe annet så får du bare komme med det... ;)

Lenke til kommentar

Det at Nokia N97 eller andre mobiler mister litt dekning når man holder over en telefon med hele handa eller med 2 hender, har absolutt ingenting med saken å gjøre, fordi det er ikke det hva saken omhandler. Saken handler om hva som skjer med iPhone 4 når man holder på en måte sånn at man får hud kontakt på dette antenne punktet.

 

Så Problemet er KUN med iPhone 4 og det handler KUN om dette her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=yL_f2wjBbCw

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=BGt3N3ZSQCc

 

http://www.youtube.com/watch?v=mZUaZYFVv6I

 

Og sjekk hva som skjer her når fyren der tar på antenne punktet:

 

Og les dette også: http://gizmodo.com/5...he-antenna-band

 

Og ikke nok med det, men nå har den Tyske regionale myndigheten på forbrukerprodukter testet iPhone 4 også, og konklusjonen på den testen kan du se her: http://www.gsmarena....r-news-1837.php

 

Så at Apple blander inn disse andre merkene i denne saken her er kun for å bortforklare seg i fra hva hovedproblemet med disse iPhone 4 enhetene er.

 

For det finnes faktisk ingen andre mobiler i verden i dag som har samme antenne feil som iPhone 4 har med noen eksemplarer eller i værste fall på alle eksemplarer.

 

Alt som trengs er hud kontakt på dette punktet på antennen til iPhone 4. Og da nytter det ikke om du er bort i punktet med fingeren, stor tåa, ræv skinka eller nesen. Så lenge du får hud kontakt, så mister du enten så mye dekning at du får brutte samtaler eller at du mister all dekning.

 

Og når du selv klarer å ta knekken på dekningen på en iPhone 4 med kun en mynt, altså at man bare kan legge en mynt på dette punktet som går mellon disse 2 antennene, så sier det seg selv helt klart at dette er et problem som er kun på iPhone 4.

 

Vis meg en hvilken som helst mobil som kan få dette til?

 

Derfor er dette en sak som omhandler kun Apple og iPhone 4 og ingen andre.

 

Og dette her er hva en annen bruker på et annet forum sa:

 

The real difference here is:

 

On an iPhone 4 you are SHORTING OUT the antenna by connecting two metal pieces via your hand.

 

That's not the same as COVERING an antenna that is isolated and stowed away inside the phone.

 

One is a major design flaw - the other is pure physics.

 

Og nå håper jeg at dere ikke mot sier meg på dette, fordi dette er sannheten og det er derfor Apple fikk kjeft i media i starten. Det var ingen andre grunner til at Apple ble kjeftet på i media.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

@Terminator 3: Intet nytt under solen, altså. For N-te gang: man kan i verste fall oppleve ca 20 dB signalsvekkelse med å holde iPhone slik eller slik, noe enkelte av dine videoer bekrefter. Man kan oppnå tilsvarende signalsvekkelse på andre telefoner med å holde dem slik eller slik, hvilket andre videoer på YouTube bekrefter. Alt dette har vært diskutert og beskrevet opp og ned, baklengs og forlengs, i forumet her. Gratis bumper/deksel til iPhone 4-eiere som opplever dette som et problem - og gratis bumper/deksel til alle andre som har iPhone 4 og som også har lyst på en gratis bumper eller deksel. End of story.

 

Man kan ellers lure på hvordan amobil har klart å teste iPhone 4 uten å klare å framprovosere merkbare problem, selv om de prøvde. Eller hvordan det kan ha seg at en haug med andre tester gjort av folk som driver med slikt til daglig ikke har vist problem i praktisk bruk, men heller gitt telefonen mye skryt. Hva som skjer når man legger en mynt på den, eller om man balanserer telefonen på nesen på den svarte stripen, er rimelig uinteressant. Det eneste som egentlig teller er hvordan telefonen fungerer i praktisk bruk.

 

Men jeg skal passe på å ikke holde en mynt i samme hånd som telefonen når jeg ringer, etter at jeg har kjøpt meg en iPhone 4...blir nok vanskelig... :p

Lenke til kommentar

Vel, det jeg tror er grunnen til at ikke alle klarer å fremprovosere dette med antennen på iPhone 4 kan være på grunn av at noen kan være mere fuktig i huden og andre kan være helt tørr, og da vil jeg tro at det kan ha noe å si på hvordan iPhone 4 reagerer på hud.

 

Dem som er tørr i huden kan være heldig og ikke få dette til, men dem som er mere fuktig kan lettere fremprovosere dette.

 

Men jeg anbefaler Amobil til å teste antenne punktet på iPhone med en mynt. Og så komme tilbake til meg å si hva som skjedde.

 

Jeg har mine mistanker på hva som kommer til å skje da. Og stemmer det at den mynten tar knekken på signalet på Amobil sin iPhone 4, så har alle iPhone 4 dette problemet og. Det er garantert. For når Amobil først ikke klarer å fremprovosere dette med hud kontakt, så er det NØDT til å være en feil om en mynt klarer å drepe signalet til iPhone 4 som Amobil har.

 

Og hvis dette er tilfellet, så vil nok antennen på iPhone 4 reagere forskjellig fra person til person ettersom hvorden huden demmes er i fingrene. Og er dette tilfellet, så tror jeg det er en god grunn til å holde seg unna iPhone 4 til det er fikset.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...