Gå til innhold

– Nokia N97 Mini mister også dekning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I alle år, så lenge det har vært integrert antenne så har det vært beskrevet nøye i brukehandboken, iallefall til nokia, at man IKKE skal dekke til antennen, som oftest var på øvre del av telefonen.

Hvorfor ? Jo fordi man mistet dekning.

 

Forskjellen til Iphone 4 er jo at man på en ganske lett måte, ved å holde telefonen normalt kan miste dekning, eneste som skal til er jo å skape kontakt mellom nedre å øvre antennedel.

 

En ting er å provosere frem feil, men er noe helt annet å ha en design feil som kommer frem ved normal bruk.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller sagt at iPhones dundrende salgsuksess er medieskapt.

 

Ja, det har vært ekstremt dyktige til å skape omtale og "hype" rundt sine produkter. Så det er ikke tvil om at Apple har økt salget markant grunnet meget gode "evner" når det gjelder å skape produktomtale. Men det er også slik dagens marked fungerer, det å skape "hype" rundt et produkt er nesten like viktig som produktet i seg selv. Så når man både har et godt nok produkt koblet med godt design og ikke minst Steve Jobs karisma og medietekke da lykkes man.

 

"Antenne-skandalen" er jo medieskapt. Er det fordi iPhone4 er en så dundrene salgsuksess at alle absolutt må rakke ned på den?

Det er populært å hate Apple, vet du. Alle de kule barna gjør det.

 

Når man holder en så ekstremt høy medieprofil som Apple gjør for sine produkter, ikke minst i hvordan de beskriver egne produkter, da er fallhøyden også ekstremt høy. Da må man regne med å få like mye omtale for sine feil, samt regne med at man også ikke blir likt av mange. Dette gjelder nesten alle produkter/firmaer/personer med en svært høy medieprofil.

 

Når dem får så mye gratis reklame og oppmerksomhet rundt hver eneste lille ting, så må dem jo også forvente å få mye oppmerksomhet rundt feil dem gjør. Dette var bare latterlig av Apple.

 

Støttes.

Lenke til kommentar

Hva med å vokse opp?

 

Å huff da? Den var da svært direkte og krenkende? Mente eg noe negativt om noe du liker?

 

Eller følte du bare for å kommentere min person istedet for saken?

Du må gjerne vise til hvor jeg siterer, nevner, eller på annen måte henviser til deg som gjør at du følte deg truffet mitt svar til artikkelen, i dette tilfellet apple.

 

Forklar hva du mente! Beklager at eg tolket at det var rettet mot mitt innlegg ;)

Lenke til kommentar

Ikke noe problemer, ser at rekkefølgen gjør at det kan mistolkes og :)

 

Forøvrig så var vel greia med iphone at dette skjedde selv i normale holdestillinger, siden antennene sitter med mm-brede mellomrom. Om man kan sitte og holde på en n97 i 30 graders vinkel og med fingrene spredt litt mer enn behagelig, for å oppnå samme effekt, så har du allerede failet.

Lenke til kommentar

Testet nettopp dette på min Nokia n97 mini å ja, det mistet signal. Men måtte holde temmelig hardt og lenge for å gå ned til 2 prikker. Hvis det like unaturelig med iphone 4 fortjerner kanskje ikke apple alt dette maset. Men det var kanskje et behov for å prøve å jekke apple ned ett hakk. De har oppført seg som et ufordragelig barn i det siste. Dette blir jo nok et eksempel på dette.

Lenke til kommentar

Ok, så situasjonen er altså slik jeg har forstått det utifra diverse nyhetssaker rundt omkring:

0,55% av Apples nye telefon mister dekningen HELT ved å holde den slik.

0,016% av Nokias smarttelefoner mister noe dekning, men tillater fortsatt samtale i god kvalitet ved å holde den på samme måte.

Det er i tillegg "bevist" at feilen er en kombinasjon av dårlig AT&T nettverk (da problemet er ukjent i vår del av verden) og iPhone 4s dårlige metallramme.

 

Korrekt?

Lenke til kommentar

Ikke faen om jeg booter Windows og installerer QuickTime for å se dette. Lei av at de skal prakke på oss QuickTime, og i det samme øyeblikk snakke om standarder.

 

Heldigvis er det noen som legger ut på YouTube.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Hva med å vokse opp?

Helt enig! Hva med å begynne med seg selv?

 

Det eneste Apple har innrømmet er at deres telefon også har problemer som andre telefoner i samme sikte kan oppleve, samt å ønske å bedre situasjonen for de kundene som opplever at produktet ikke lever opp til deres standard. Det er de som har skjedd, intet annet. iPhone4 har fått toppkarakter i så og si samtlige medier, den har solgt 3.000.000 enheter siden den ble lansert, kun en promille har returnert telefonen.

Lenke til kommentar

@R083r7

du kan vell ikke mene at apple gjore et sjakktrekk med å poste videoer av andre telefoner, som ikke har samme utregningsmetode for dekknings-bars. og dermed konkludere med at vi ivertfall ikke er verre en konkurentene. veldig skjeldent man hører om sånt av seriøse produsenter av dupeditter. (vell apple blir vell mer å mer useriøse...)

Lenke til kommentar

@kjeLL// Skal jeg være ærlig, ser jeg ikke problemet. Steve forklarer at dette er en generell feil på de fleste smarttelefoner av nyere dato pga. av avansert antennedesign og langt i fra unikt i henhold til Apple og iPhone4, for å tilegge påstandene fakta fremviser han problemet ved hjelp av nye og populære telefoner i Amerika. Å påstå at dette er en designfeil som utelukkende er gjort av Apple, er feil.

Lenke til kommentar

Det jeg stusser litt på er når Apple sa at iphone 4 har like mye/lite problemer med antennen som andre telefoner. Jeg mener da at de sa på koferansen at det er ikke bare iphone 4 som kan påvirkes på denne måten. Noe de også demonstrerte, men de sa ALDRI at iphone 4 var like bra, eller bedre enn konkurrentenes telefoner. De innrømmet jo faktisk at 3GS droppet færre samtaler enn Iphone 4. Så synes apple har vært ganske så ærlige her.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...