Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Prøvde det du sa Nizzen men merka ingen forskjell, samme ytelse med cap4 og uten, og tok clean med det programmet.

Men nå er jeg ganske sikker på at det er cpuen som gjør det, som noen har nevnt.

Et eksempel, zoomer jeg inn med sniper scope, så går cpu load drastisk ned, og gpu load går berserk til 100%, går jeg ut av sikte så går cpu load opp til 90-100% og gpu load synker til 50-60%. Så ja...

Er visst noe I7 har i quad'ene sine som min quad ikke har hehe, får vel bare skaffe noe nytt.... har liten tru på at en driver løser dette når det er flere som ikke har slikt problem som jeg har..

Når jeg sikter synker fps for meg, du holder deg konstant.

Sandy Bridge er nesten 50% raskere enn Core 2 per MHz, og kommer stock på 3GHz og høyere.

 

Glemte å si at det hjelper å skru av HT i bios. HT gir ofte stuttering for folk i Battlefield 3. BF3 liker tydeligvis ikkje så godt Hyper Threading.

Q9450 er ikke verdens beste CPU lenger ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arni:

Via Bios verdier og annet kan man gjøre vesentlige ting med Powertune og jeg kan forsikre deg om (uten at det har noen betydning for min del) at jeg hadde god koll på powerplay og powertune når vi i tråden holdt på med dett for fult i januar/februar. På den tiden var det også snakk om at produsenter muligens ville komme med kort hvor man kunne justere powertune til +30%.

Nå er det derimot såpass lenge siden jeg har fiklet med dette at uttrykkene blandet seg rett etter avgang fra sengen.

 

Det jeg reagerte på er at du tror at en som har dokumentert klokking i tråden tidligere ikke setter Powertune til +20% som forøvrig i kontrollpanelet heter "Power Control". Og at det virker som du tror man ikke justerer spenningen etter behov osv.

 

En som har klokket vannet av 6950 har da selvf. greie på hva Powertune er.

 

Du er litt for kjapp i konklusjonene dine om hva andre holder på med og bør kanskje heller spørre om hva som faktisk er gjort.

 

 

Powertune fører til at kortet klokkes dynamisk opp og ned under Furmark, mens i The Witcher 2 får du full klokk siden spillet ikke fyller alle pipelines i kortet konstant.

Jeg nevnte vel heller aldri at jeg bruker furmark som en testbasis for spillklokk? Hvor får du dette fra? Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Arni:

Via Bios verdier og annet kan man gjøre vesentlige ting med Powertune og jeg kan forsikre deg om (uten at det har noen betydning for min del) at jeg hadde god koll på powerplay og powertune når vi i tråden holdt på med dett for fult i januar/februar. På den tiden var det også snakk om at produsenter muligens ville komme med kort hvor man kunne justere powertune til +30%.

Nå er det derimot såpass lenge siden jeg har fiklet med dette at uttrykkene blandet seg rett etter avgang fra sengen.

Powertune foregår etter det jeg vet i BIOS, software og på hardware-nivå. Eneste 100% sikre metode jeg vet om for å skru av Powertune blir å koble om på kortet for å koble rundt OCP og de andre sikkerhetsfunksjonene.

 

Det eneste jeg har sett som ikke endrer noe på hardware er +20% i CCC, da fungerer ikke MSI Afterburner så man må over på Sapphire Trixx.

Det jeg reagerte på er at du tror at en som har dokumentert klokking i tråden tidligere ikke setter Powertune til +20% som forøvrig i kontrollpanelet heter "Power Control". Og at det virker som du tror man ikke justerer spenningen etter behov osv.

Justering av spenning på AMD-kort er for øyeblikket enklest med Trixx også, men det er fortsatt et herk med alt annet enn referansekort. CFX hjelper ikke en døyt med ULPS og annen softwaretriksing.

En som har klokket vannet av 6950 har da selvf. greie på hva Powertune er.

 

Du er litt for kjapp i konklusjonene dine om hva andre holder på med og bør kanskje heller spørre om hva som faktisk er gjort.

Jeg ønsker gjerne å vite om dine metoder for justering av Powertune, jeg har aldri hørt om noen slike fikser selv.

Powertune fører til at kortet klokkes dynamisk opp og ned under Furmark, mens i The Witcher 2 får du full klokk siden spillet ikke fyller alle pipelines i kortet konstant.

Jeg nevnte vel heller aldri at jeg bruker furmark som en testbasis for spillklokk? Hvor får du dette fra?

Jeg antok det siden du sa du hadde angivelig fått blodklokker stabile i diverse tester, mens The Witcher 2 ikke var stabilt. Man kan ikke kalle en klokk for stabil med mindre den er 100% fungerende i alle spill og tilfeller.

Lenke til kommentar
Powertune foregår etter det jeg vet i BIOS, software og på hardware-nivå. Eneste 100% sikre metode jeg vet om for å skru av Powertune blir å koble om på kortet for å koble rundt OCP og de andre sikkerhetsfunksjonene.
Arni, nå må du lære deg å lese andres innlegg før du svarer.

 

Jeg ønsker gjerne å vite om dine metoder for justering av Powertune, jeg har aldri hørt om noen slike fikser selv.
Det er litt for mye stråmann i innleggene dine, hva er det du anntyder nå?

 

Jeg antok det siden du sa du hadde angivelig fått blodklokker stabile i diverse tester, mens The Witcher 2 ikke var stabilt. Man kan ikke kalle en klokk for stabil med mindre den er 100% fungerende i alle spill og tilfeller.
I alle dager, dermed er ingen klokk stabil da ingen tester klokk i alle spill som er laget og blir laget eller for alle tilfeller :).

 

Saken er at en klokk eks. kan være stabil i BC2 men ustabil i Witcher2 og merk at ustabil kan være av andre årsaker enn selve klokken. Jeg har ingen tro på at alle spill reagerer likt på hvert klokk oppsett.

 

Men la oss legge dette sirkuset litt til side og gå tilbake til utgangspunktet.

I stedet for å være skråsikker i din sak og hoppe til konklusjoner om at enhver i dette forumet ikke vet hva de driver med, bør du stille noen få basis spørsmål rundt et innlegg som ikke gir grunnlag for særlige konklusjoner.

Witcher2 v2.0 med 11.9 gir, i mitt tilfelle, en type artifakter jeg ikke har sett før på selv veldig lave klokk som fungerer fint i andre tunge spill. Mitt poeng med den kommentaren, som du burde sett i teksten, er at man er nødt til å teste og ofte juster klokk for tittelen man skal spille eller finne andre løsninger på problemet.

 

Ta også gjerne en titt i forumet før du forsøker å belære enhver enkelt i enkle basis ting, det er et godt råd da jeg har lagt merke til dette mange ganger.

 

Ellers har du mye bra kompetanse :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Glemte å si at det hjelper å skru av HT i bios. HT gir ofte stuttering for folk i Battlefield 3. BF3 liker tydeligvis ikkje så godt Hyper Threading.

Q9450 er ikke verdens beste CPU lenger ;)

Bytta til 2500K @ 4ghz og nå forsvant problemet med lav gpu usage i BF3, gpu'ene kjører 100% helt fint mesteparten av tida, ytelsen steg betraktelig iforhold til Q9450...

Veldig bra ytelse nå. Eneste jeg sliter med nå er at jeg ikke får brukt msi afterburner lengre i bakgrunnen, spillet bare låser seg etter par min.

Bruker jeg ati CC går det fint men da er overklokkingen begrenset, så må overklokke i afterburner, også skru det av, deretter stille viftehastigheten på ATI CC...

Litt mye styr men er visst eneste løsningen jeg har funnet hittils for å unngå crash i spillet..

Lenke til kommentar

ATI catalyst 11.11 er UTE

 

http://sites.amd.com...on_win7-64.aspx

 

Og ikkje glem CAP:

 

 

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=354074

 

New profiles added to this release:

Battlefield 3: Tweaks to the CrossFire profile

 

Global Ops – Commando Libya: Improves CrossFire performance

Driver San Francisco: Disables CrossFire

 

Får teste å se hvordan dette blir med trifire. Er dog faktisk veldig fornøyd nå med 10.10 beta etelleranna.

 

Men blir det enda bedre er det jo ikkje feil :p

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

AMD Catalyst Application Profile - 11.11 CAP3

 

http://downloads.guru3d.com/downloadget.php?id=2782&file=1&evp=2f4b77195c9aeec5e2815a0e26d250b5

 

Latest profiles added :

Call of Duty: Modern Warfare 3: Improves CrossFire performance

Saints Row 3 (DirectX 9 version): Improves CrossFire performance

Serious Sam 3: Improves CrossFire performance

Java Control Panel: Fixes black screen corruption seen on single and multi GPU configurations when Anti-Aliasing is forced on through the Catalyst Control Center

 

Saints Row 3: Resolves stuttering seen when playing in CrossFireX mode.

Also provides Single GPU and CrossFireX performance improvements when running in lower resolution configurations

Gothic 4 Arcania: Fall of Setarrif: Improves CrossFire performance

Battlefield 3: Tweaks to the CrossFire profile

Battlefield 3 – Provides great CrossFire scaling and resolves stuttering issues when running in CrossFire mode.

Deus Ex Missing Link: Improves CrossFire performance

F1 2011: Improves CrossFire performance

Dead Island: Improves CrossFire performance

Batman Arkham City (DX9 version): Improves CrossFire performance

NBA 2012: Disables CrossFire

Battlefield 3: Provides great CrossFire scaling and reduces flickering / corruption issues when running in CrossFire mode

Red Orchestra 2 – Improves CrossFire Performance.

Serious Sam 3 – Improves CrossFire performance

Saints Row: The Third – Improves CrossFire performance

Battlefield 3

Red Orchestra 2 – Improves CrossFire Performance

TrackMania propfile added

Hard Reset – Improves CrossFire performance

Warhammer 40,000: Space Marine – Improves performance on Single GPU configurations

War Inc Battle Zone: Resolves image corruption seen when enabling Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center

Call of Juarez The Cartel - Improves CrossFire performance

Rome Total War: Disables CrossFire support

F1 2011:

- Improves performance on Single GPU configurations

- Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center has been disabled

Harry Potter and the Deathly Hollows Part 2 - Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center now works

LA Noire - Improves CrossFire performance

Need for Speed World – Disable CrossFire support

Serious Sam HD : The First Encounter – Disable CrossFire support

Serious Sam HD Demo: The First Encounter – Disable CrossFire support

Serious Sam HD : The Second Encounter – Disable CrossFire support

Deus Ex3: Human Revolution(DX9) - Improves CrossFire performance

Shaun White Skateboarding - Improves CrossFire performance

MaxPayne3 - Improves CrossFire performance

Global Ops – Commando Libya: Improves CrossFire performance

Driver San Francisco: Disables CrossFire

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmål:

Har et Radeon HD 6990m kort i min flunkende nye laptop. Begynte å spille Skyrim for 3 dager siden, aldri kjørte klokkerent på ultra. Ingen lag, alt var perfekt. I dag spurte et eller annet AMD program meg om jeg ville oppgradere driverne mine, noe jeg naivt gikk med på. Resultatet ble lange loadingskjermer, lag i flere områder i Skyrim, vifter som går for fullt mesteparten av tiden.

 

Jeg har forsøkt masse rart. Har installert 11.11 performance drivere (a og c er prøvd, ikke det at det skulle gjøre noen forskjell)Nå har jeg installert 12.1 preview drivere (eller noe sånt), hvilket det stod at inneholdt alle tweaksene fra performance drivere +++.

 

Problemet er at jeg ikke husker HELT hva jeg hadde installert tidligere da jeg hadde masse trøbbel med drivere og Rage, og dermed forsøkte flere drivere. Jeg TROR jeg hadde de vanlige catalyst 11.11 (litt usikker på akkurat versjon, men den nest nyeste antar jeg. Får ikke sjekket her jeg sitter). Installerte på den tiden også performance drivere 11a og de til som heter Rage performance drivere.

 

Jeg er ingen computer-wiz, men jeg kan ikke fatte hva som er galt. For det første skjønner jeg ikke hvordan en ny driver kan senke ytelsen, og jeg var i alle fall overbevist om at 12.1 preview driverne skulle løse dette, noe det ikke gjorde.

 

Spillet er spillbart, så vidt. For dere som har spilt det er det når man ser på treet i Whiterun det hakker som verst, da er det svært ille. Og som sagt var gikk spillet med topp framerate tidligere, også i dette området.

 

Noen som har opplevd noe lignende eller har noen gode løsningsforslag? Håper på hurtig svar! :)

 

Har forsøkt å kjøre CCleaner og litt sånt, men det virker for meg som om det ikke kan være annet en driverne det er snakk om. Spillets ytelse var glimrende på morgenen i dag, en kjapp reboot på grunn av strømbrudd i blokken og en installering av nye drivere er det eneste jeg har gjort med maskinen siden den tid.

 

Jeg hadde også satt STOR pris på hva den store allmenheten mener er de beste driverne til HD6990m. Hvis det er en enkelt driver jeg burde bruke kan jeg fjerne alt av skjermkortdrivere og installere de folk vet funker, se om det løser noe.

Endret av Coffinshaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...