Gå til innhold

Dropper Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I tillegg ville jeg ikke kunne legge til nye sanger hvis jeg oppdaget et nytt band eller sang.

 

Hva som hindrer deg i fra å kjøpe sangen(e) etterhvert som du oppdager dem da?

 

Antagelig det at han bruker Spotify til å oppdage artistene.

Lenke til kommentar
I tillegg ville jeg ikke kunne legge til nye sanger hvis jeg oppdaget et nytt band eller sang.

 

Hva som hindrer deg i fra å kjøpe sangen(e) etterhvert som du oppdager dem da?

 

Det vil igjen øke prisen, som igjen gjør at jeg kan ha spotify enda lengre før jeg overstiger prisen hos beat.no

Lenke til kommentar

Hvor mye penger J-zee, J-lo, J-dei og alle de andre J'ene tjener, har liten sammenheng med hva norske artister tjener. Fullt hus i norge betyr gjerne 300pers på et utested eller et grendehus innabygds. Mot noen tusen, hver gang J'ene går på scenen, og $100 000.- for fem minutter på en baseball arena. Hvor mye penger en artist allerede har tjent, har heller ikke noe å si for om han eller hun vil ha mer, og det er deres rett å kreve betalt for deres åndsverk.

 

Hvis tjenesten hadde vert litt bedre tilrettelagt, så kunne artistene få bestemme selv hva det skulle koste å streame, og hva det skulle koste å lagre permanent på maskinen. Prisene ville da ha havnet på et nivå markedet aksepterer, og det må artisten nøye seg med, eller trekke musikken fra tjenesten. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å betale 50øre for streaming, en femmer for å kjøpe, eller " låten-til-odel-og-eie-etter-elleve-streaminger! " Da ville jeg ha kastet bort 1,50 på noe jeg ikke liker, og betalt 5,50 for noe jeg hører om igjen og om igjen.

 

Mine musikkvaner med ca 40 favorittlåter, hvorav 10-15 blir byttet ut hver måned ville gitt meg en "kjøpekostnad" på ca 50-75.- og en "prøvekostnad" på ca 30-50.- kr pr mnd. tilsvarende omtrent èn fysisk CD i måneden. Den gangen all musikken min var basert på CD kjøpte jeg rundt fire- fem stykker i måneden, noe som betyr at jeg alikevel sparer penger. Det er snakk om småpenger, for en tjeneste som gjør det lettvint for meg å finne ny musikk når som helst, og bære all verdens musikk i lomma. Det er paradoksalt at de fleste her på forumet gladelig blar opp tusenvis av kroner for Ipod's Iphone, Desire, og harddisker i terrabyte klassen, for å stue inn alt de kommer over av musikk, film, serier. Men å betale for å fylle dem, nei det er litt for mye forlangt???

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spotify må gjøre noe med forretningsmodellen dems.

 

Jeg forstår ikke hvorfor de har så mye egne reklame som sannsynligvis, og så lite annet.

 

De har så mange lyttere, så alle artister / plateselskaper bør jo absolutt reklamere musikken sin der. Tror de må enten kutte ut gratisversjonen, og kun bruke den gratis å høre musikk i 24 timer versjonen, eller legge til masse reklame som genererer inntekt, og da mener jeg sånn reklame etter hver 2-4. sang, slik som det gjerne er på radio.

 

For å slippe reklame så koster det ikke mer enn 49 kr i måneden, ikke 99.

Lenke til kommentar

Beat er veldig mye dyrere enn Spotify. For å kunne kjøpe musikk der til 2,- så må du være medlem, dette koster 20,- i uken, dvs 80,- i månenden, og du må være medlem i minst en måned. Dvs hvis du skal kjøpe fem sanger der, så koster det deg 100,- dvs samme som en måned på spotify.

 

Det blir det samme som om platekompaniet skulle stått i døren og tatt 20,- for at du i det hele tatt fikk lov til å gå inn og kjøpe en cd. Etter min mening en foretningsmodell som burde vert boikottet av alle og enhver fra første dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Får tipse alle om www.beat.no

Musikkkjøp som det skal være. DRM-fritt og til innkjøpspris (ca 2 kroner pr sang).

Har du drukket noe sterkt eller? 20 kroner i uka for å få kjøpe mp3-filer til 2 kroner stykket?! Det er ikke slik musikkjøp skal være. Tvert imot er det slik det ikke skal være. Mer umoderne forretningsmodell må du i butikken og kjøpe en CD for å finne, og det er helt utrolig om noen faktisk benytter seg av den tjenesten.

Lenke til kommentar

Beat er veldig mye dyrere enn Spotify. For å kunne kjøpe musikk der til 2,- så må du være medlem, dette koster 20,- i uken, dvs 80,- i månenden, og du må være medlem i minst en måned. Dvs hvis du skal kjøpe fem sanger der, så koster det deg 100,- dvs samme som en måned på spotify.

 

For å si det veldig enkelt: Fremtiden ligger ikke i stykkprising av sanger men i kvantums-salg. Forbruket av musikk bare øker og øker. Å stykkprise sangene blir en gammeldags forretningsmodell som hadde vært OK for 10-15 år siden.

Selv vet jeg omtrent ikke om noen som ikke bruker Spotify. Hvorvidt de er betalende eller ei varierer. Personlig kan jeg ikke fatte at noen orker å høre på den grusomme reklamen. Ei heller at økonomien er så dårlig at 99,- blir for mye å bruke på musikk i måneden.... At folk velger reklamemodellen betyr bare at den ikke er dårlig nok, eller at Premium ikke differensieres nok fra reklameversjonen. Det blir GARANTERT forandret i løpet av kort tid (1-2 år).

Lenke til kommentar

Beat er veldig mye dyrere enn Spotify. For å kunne kjøpe musikk der til 2,- så må du være medlem, dette koster 20,- i uken, dvs 80,- i månenden, og du må være medlem i minst en måned. Dvs hvis du skal kjøpe fem sanger der, så koster det deg 100,- dvs samme som en måned på spotify.

 

Det blir det samme som om platekompaniet skulle stått i døren og tatt 20,- for at du i det hele tatt fikk lov til å gå inn og kjøpe en cd. Etter min mening en foretningsmodell som burde vert boikottet av alle og enhver fra første dag.

Jaha? En forretningsmodell som selger deg all musikk UTEN at de tjener på det(utenom en selvsagt medlemspris for at det i det hele tatt skal være mulig å drive det) er en forretningsmodell som burde vært boikottet? Jeg vil heller boikotte spotify hvor jeg betaler 1200 kroner i året for å leie musikk fra dem. Jeg vil mye heller betale 2 kroner per låt og så eie den for all evighet og gjøre hva jeg vil med den. Legge inn på MP3-spiller, brenne ut på CD osv osv.

 

Du får ikke lov å sammenligne det med platekompaniet før platekompaniet også selger alt til innkjøpspris og cirka 20 kroner +/- pr CD. 159,- pr stk er jo "nice price" der. Latterlig.

 

Hvis du kjøper 5 sanger i måneden så skjønner jeg det ikke svarer seg for deg, da.

 

Har du drukket noe sterkt eller? 20 kroner i uka for å få kjøpe mp3-filer til 2 kroner stykket?! Det er ikke slik musikkjøp skal være. Tvert imot er det slik det ikke skal være. Mer umoderne forretningsmodell må du i butikken og kjøpe en CD for å finne, og det er helt utrolig om noen faktisk benytter seg av den tjenesten.

Ja, jeg er mentalt tilbakestående fordi jeg liker å kjøpe min musikk for stykkpris og burde vært skutt på stedet.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Beat er veldig mye dyrere enn Spotify. For å kunne kjøpe musikk der til 2,- så må du være medlem, dette koster 20,- i uken, dvs 80,- i månenden, og du må være medlem i minst en måned. Dvs hvis du skal kjøpe fem sanger der, så koster det deg 100,- dvs samme som en måned på spotify.

 

Det blir det samme som om platekompaniet skulle stått i døren og tatt 20,- for at du i det hele tatt fikk lov til å gå inn og kjøpe en cd. Etter min mening en foretningsmodell som burde vert boikottet av alle og enhver fra første dag.

Siden de selger musikk til innkjøpspris må de få inntekt fra noe annet enn selve låtsalget. Dette kunne de selvfølgelig gjort ved å legge til et administrasjonsgebyr hver gang du kjøpte noe (akkurat som alle andre nettbutikker rundt om kring), men jeg synes det er bedre å heller ta en grei sum i uken (20 kr) slik de gjør nå.

 

Det jeg derimot ikke liker med beat.no er bindingstid, oppsigelsestid, og andre ekle bindinger. Jeg er bombesikker på at de hadde fått langt flere kunder ved å la folk drive hit'n'run registrering, altså å kun betale for én uke. Det er uakuelt for meg å være kunde i 4 uker, når jeg kunne gjort all kjøpingen og nedlastingen jeg trenger i løpet av 2-4 dager. Så hadde jeg kommet tilbake 4-5 uker senere og kjøpt massevis igjen. Det kommer faen ikke ny og god musikk på markedet hver eneste uke.

 

Og ikke-medlemsprisene på beat.no er helt bak mål. Omtrent samme pris som cdon.no tar for fysiske plater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppfordrer selskaper til å si opp avtaler med Spotify.

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/dropper_spotify_/77095" title="Dropper Spotify ">Les mer</a>

 

Latterlig uttalelse fra Fono, da får de ikke delta. Ikke at jeg hører så mye på norsk musikk uansett.. men da kommer jeg definitivt IKKE til å gjøre det når de ikke vil være med.

 

-

Betalende Spotify bruker

Lenke til kommentar

Altså, misforstå meg rett, jeg ser hvorfor dere vil kunne kjøpe musikk til stykkpris, men det er en håpløst gammeldags løsning. Fremtiden ligger i å betale en fast pris for å kunne høre så mye musikk man vil, og hva man vil av musikk, hvor man vil og når man vil. Mp3-spillere? Gammeldags. Etterhvert som mobilnettet blir bedre vil også lydkvaliteten øke, og utvilsomt passere komprimerte formater som mp3. Da har man både bedre utvalg, bedre tilgjengelighet og bedre lydkvalitet, samt lavere pris med mindre man hører på det samme albumet om og om igjen - som også er i ferd med å bli umoderne. Du skal få lov til å ha din egen mening om saken, for all del, men jeg er ikke enig i at det er en løsning for fremtiden. Akkurat nå er vi i en overgangsfase der det for noen kanskje vil passe bedre med stykkpris for å eie låtene, men mener du seriøst at du vil gjøre det samme om 10-15 år når tjenester som Spotify mest sannsynlig er tilgjengelig for alle uansett hvor man befinner seg, og med et utvalg og en lydkvalitet som vil overgå enhver privat musikksamling?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg lever nå, ikke i 2025.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke skal bruke beat.no bare fordi framtiden bringer noe som er mye bedre. Da lever du jo i evig venting på det nye. Skal heller skifte den dagen jeg kan som du sier:

betale en fast pris for å kunne høre så mye musikk man vil, og hva man vil av musikk, hvor man vil og når man vil.
Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...