Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja, det er kanskje ikke det beste eksempelet. Men jeg mener fortsatt det ville vært morsommere om det het "The Goat Game" eller noe sånt.

 

Hvorfor skulle det blir mer moro om navnet var The Goat Game? Eneste gangene du ser navnet er jo på steam og i tittelmenyen.

 

Fordi "X Simulator"-humoren var morsom sånn omtrent en halv gang. Nå er det bare desperat kontinental platthet.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, det er kanskje ikke det beste eksempelet. Men jeg mener fortsatt det ville vært morsommere om det het "The Goat Game" eller noe sånt.

 

Hvorfor skulle det blir mer moro om navnet var The Goat Game? Eneste gangene du ser navnet er jo på steam og i tittelmenyen.

 

Fordi "X Simulator"-humoren var morsom sånn omtrent en halv gang. Nå er det bare desperat kontinental platthet.

 

 

Men hva har navnet med selve spillet å gjøre? Ville selve gameplayet og hele spillopplevelsen blitt bedre om det hadde hett noe annet? Isåfall på hvilken måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva har navnet med selve spillet å gjøre? Ville selve gameplayet og hele spillopplevelsen blitt bedre om det hadde hett noe annet? Isåfall på hvilken måte?

 

Det har med markedet en ønsker å treffe.

Navnet faller i samme kurv som Airport Simulator, Car Mechanic Simulator, Bus-Simulator, Shit Simulator Extremes, Towtruck Simulator 2015, Train Simulator 2014, Agricultural Simulator 2013, Ski Region Simulator, Corporate Lifestyle Simulator osv osv.

Hvordan skal jeg vite hvilke av disse som er åh så ironiske og kanskje til og med underholdende for meg når det kommer to titler i uka som inneholder "Simulator"?

Lenke til kommentar

 

Men hva har navnet med selve spillet å gjøre? Ville selve gameplayet og hele spillopplevelsen blitt bedre om det hadde hett noe annet? Isåfall på hvilken måte?

 

Det har med markedet en ønsker å treffe.

Navnet faller i samme kurv som Airport Simulator, Car Mechanic Simulator, Bus-Simulator, Shit Simulator Extremes, Towtruck Simulator 2015, Train Simulator 2014, Agricultural Simulator 2013, Ski Region Simulator, Corporate Lifestyle Simulator osv osv.

Hvordan skal jeg vite hvilke av disse som er åh så ironiske og kanskje til og med underholdende for meg når det kommer to titler i uka som inneholder "Simulator"?

 

Dette er ikke så vanskelig.

Flight Simulator: Du styrer et fly.

Train Simulator: Du styrer et tog.

Goat Simulator: Du styrer en geit.

 

Now go and do goat things.

 

^ This. Det sier i grunn seg selv når man skal styre en geit.

Lenke til kommentar

 

Nei, men det må da for svarte være lov å mene noe om navnet likevel.

 

Har jeg sagt noe annet? Jeg ville bare ha en begrunnelse. Noe som er ganske vanlig når noen kommer med en uttalelse?

 

Jeg sa bare at det var et dårlig navn, ikke at det gikk utover kvaliteten på spillet. Da er det ikke mer enn en hersketeknikk å forlange den begrunnelsen.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, men det må da for svarte være lov å mene noe om navnet likevel.

 

Har jeg sagt noe annet? Jeg ville bare ha en begrunnelse. Noe som er ganske vanlig når noen kommer med en uttalelse?

 

Jeg sa bare at det var et dårlig navn, ikke at det gikk utover kvaliteten på spillet. Da er det ikke mer enn en hersketeknikk å forlange den begrunnelsen.

 

 

Sier ikke at det er ett "bra" navn jeg heller. Jeg bare spurte (ikke forlangte) om begrunnelsen fordi jeg lurte på hvorfor det ville vært så mye morsommere/bedre om det hadde hett The Goat Game i stedet for Goat Simulator. Som sagt ser du også navnet bare to-tre ganger før du er inne og spiller, så hvor stor betydning det har skjønner ikke jeg. Det er derfor jeg spurte.

 

Om jeg for eks. ikke hadde hørt om spillet før, men så bare tittelen i en liste eller noe lignende, så hadde jeg personlig begynt å lure hvorfor de hadde lagd en simulator om ei geit. Da hadde jeg søkt på det og etter 20 sekunder hadde jeg funnet ut at det hadde vært ett såkalt tullespill. Hadde det derimot hett noe som ditt eksempel, The Goat Game, hadde jeg heller tenkt det var ett barnespill og bladd rett forbi.

 

Jeg vet det kunne hatt et annet navn enn ditt eksempel, men jeg bare brukte det nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...