Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp til å fake sykemlding!


Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definer "formelle feil".

 

Ting som ikke er gjort rett med hensyn til eksamenens regler. Er det som menes med det. F. eks å bare få 10min til fremlegget når en har krav på 15.

Virker ikke som det er slike feil det er snakk om her.

 

La meg sakse litt fra en annen tråd:

 

Yeah baby. Hadde så griseflax å komme opp i matte muntlig. For stakkars Bjarne som er enda mer inkompetent i måtte enn læreren sin var det det værste som kunne skjedd. Jeg suger i matte. Big time. Jeg har resonnert meg frem til at jeg beste fall får 2. Derfor planlegger jeg å stryke,og heller få ny sjanse til høsten.

 

Hvordan skal jeg gå frem? Må jeg prøve i det hele hele tatt, eller kan jeg bare komme inn, si hei jeg heter Matthias, ha en god dag? Har lyst å pisse litt på sensor også, er det noen fare for å få nedsatt da, eller ødelegge sjansene for å komme opp igjen?

 

Og til syvende og sist, det ER riktig at jeg får en ny gratis eksamen til høsten som gir meg førstegangskarakter på vitnemålet?

 

:)

 

 

Beklager, glemte å opplyse at jeg går 3vgs. Altså, er ingen dumkopf (ligger mellom 4 og 5 i snitt), men matte har skjært seg virkelig i år.

 

Men har hørt fra en million forskjellige kilder at man får ny gratis sjanse til høsten som gir deg karakter på førstegangsvitnemålet om du stryker. Tom eksamensansvarlig på skolen har sagt dette. Opptil flere ganger, da jeg har mast vanvittig på henne siden det virker for godt til å være sant.

 

Edit: Hvordan jeg takler naturfag? Fikk vel 4 eller 5 da jeg hadde det i 1., men ser ikke helt hva det har med saken å gjøre?

 

 

Shait! Kom på skolen i dag, for å stryke som planlagt. Snakker med eksamensorganisatoren (ekpserten som kan alt om dette her, har det som yrke), og spør henne for ente gang om det faktisk ER slik at man får ny sjanse om man stryker. Hun sier nok en gang at ja, slik er det (har sikkert spurt henne 70 ganger, da det virket for godt til å være sant. Å jammen meg var det deg også! Hun sier at, om du tviler på det jeg sier kan vi godt spørre en annen, så hører du det fra henne og. Vi går og spør henne, og ikke overaskende har hun en mening. Stryker jeg er jeg screwed, og må ta opp som privatist på sekundærvitnemål.

 

Det går ikke, det har jeg rett og slett hverken råd eller tid til! Så da må jeg sykemelde meg isteden. Er helt klar over at dette er en moralsk forkastelig handling, at det er juks, at det er latskap, og ikke minst sleipt. Men akkurat nå føler jeg jeg ikke har noe valg!

 

Da må jeg få sykemelding, selv om jeg faktisk er frisk. Hvordan skal jeg gå frem forå få til det? Leger deler vel ikke akkurat ut sykemeldinger i hytt og pine til friske folk. Er det en sykdom der ute som er litt typisk å få, som gjerne rammer litt akutt, og som er lett å fake?

 

Skjønner det godt om ingen vil hjelpe meg med noe slikt, men hadde vært evig takknemmelig om noe faktisk gadd!

 

:confused:

 

 

Tjaaaa, du kan jo knuse kneskåla di...

 

Sørge for å bli forkjøla (masse vind og kulde, burde også gi ørebetennelse). Du kan spise eller drikke noe som er laxerende, slik at du er lenka til dassen. DET burde vel gi gyldig grunn til fravær og sykmelding fra lege!

 

MEN, når det er sagt: du kunne jo brukt denne energien du bruker på å finne ut "hvordan du skal stryke" til å faktisk pugge da.... :whistle:

 

Vet det blir for dumt å skylde på en dårlig lærer, men jeg gjør det likevel; Dette året har vi hatt en lærer som ikke vet opp eller ned på matte. Han har heller ikke hverken lærer- eller matteutdannelse. Han er alkoholiker, bruker tiden i klassen på å fortelle oss at han ikke har fått fitte på 5 år, og hvordan han dopa seg under eksamensforbredelsene sine. Når vi jobber forstyrrer han oss med nye historier om hvordan han banker opp folk eller blir banka opp på byen. Jeg hadde i beste fall klart en toer. Derfor virka det som en gyllen mulighet å kunne stryke isteden, og få ny sjanse til høsten. Hadde jeg hatt et fnugg av sjans hadde jeg såklart øvd som juling, og gjort det beste ut av det.

 

Klassen har også levert flere skriftlige klager på læreren oppigjennom skoleåret, uten å bli hørt.

 

 

Lenke til kommentar

Skjønner veldig godt situasjonen du er i.

At folk babler om moralen synes jeg er unødvendig. Tråden er forsåvidt grei, hadde du vært ute etter hva folk synes om valget ditt så hadde nok tråden vært vinklet på en annen måte.

Har heller ikke problemer med å forstå hva folk mener, da det er et "på kanten" valg. Tror nok de fleste ville gjort det samme om det angikk dem :thumbup:

 

Hva skjer videre med eksamenen din forresten? Snakket med skolens ledelse eller noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tar den opp til høsten, gratis, og det går på førstegangsvitnemålet.

 

Hehe dere skulle sett ansiktet til eksamensansvarlig (hun som sa at det å stryke ikke burde være noe option) når jeg leverte sykemelding. "Her har du sykemelding for i går" "Ja du har vel det" "Så da regner jeg med at alt er i orden" "Ja det er vel dessverre det" "Føler meg friskere allerede, må si det var kjedelig å bli syk i et av de sterkeste fagene mine" "Du så ikke så syk ut i går" "Nei, men se her, rammet av akutt sykdom står det her" "Jeg kan se det" "Kjedelig dette assa" "Ja veldig"

Lenke til kommentar
Gjest Marius

Jeg hadde personlig gått for å tygge snus og jeg tørr påstå at effekten vil bli ganske heftig med en halv boks. Prøvde å snuse engang og da endte jeg opp med å kaste opp. Var fortsatt sjuk dagen etter...lesson learned :p

Lenke til kommentar

Svelga snus og kjederøyka som en gal før jeg skulle inn til legen etter råd i denne tråden. Merkelig nok, det eneste jeg gjorde som hjalp inn på almenntilstanden var å bøtte 2 narvesenkopper med espresso på tom mage. Kan skyldes at jeg hadde et grovt forbruk av nikotin i russetiden, og har nok ikke stoppet helt ennå. Husker jeg opplevde de samme plagene de første gangene jeg snuste.

Lenke til kommentar

Jaja, ta opp eksamen til høsten. Uansett kastet du nettopp bort et helt studieår og tilsvarende i fremtidig inntekt.

 

Hvordan kan du si det?

 

Hva om han hadde fått stryk på eksamen, tatt opp faget og fått sekundærvitnemål (som teller mindre), og dermed ikke kommet inn på ønskede studier? Deretter måtte han enten ha tatt opp flere fag for å oppnå ønsket antall studiepoeng, og dermed ødelegge et år uansett?

 

Hvis valget står mellom å ta eksamen på nytt for å få primærvitnemål eller å ta sekundærvitnemål med samme antall år brukt, ville jeg nok gått for det førstnevnte. Captain Obvious.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...