Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp til å fake sykemlding!


Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Det er uansett ikke noe problem, da jeg har bestemt meg for å bruke neste år til å sope inn masse cash og kjøpe leilighet :) Etter 13 år med skolegang føler jeg at jeg trenger et friår eller to for å få tilbake motivasjon og lyst til å gå på videre studier. Ikke minst finne ut hav jeg vil med livet mitt.

 

Men det er stor forskjell på sekundær- og primærvitnemål, så akkurat det var vitkgi å sikre gikk riktig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, ta opp eksamen til høsten. Uansett kastet du nettopp bort et helt studieår og tilsvarende i fremtidig inntekt.

 

Hvordan kan du si det?

 

Hva om han hadde fått stryk på eksamen, tatt opp faget og fått sekundærvitnemål (som teller mindre), og dermed ikke kommet inn på ønskede studier? Deretter måtte han enten ha tatt opp flere fag for å oppnå ønsket antall studiepoeng, og dermed ødelegge et år uansett?

 

Hvis valget står mellom å ta eksamen på nytt for å få primærvitnemål eller å ta sekundærvitnemål med samme antall år brukt, ville jeg nok gått for det førstnevnte. Captain Obvious.

Hvis TS heller hadde brukt et par dager på å lese i stedet for å finne en unnskyldning for å ikke gjøre det, hadde han stått på eksamen.

 

Du tjener mye mer peng på å ta "friåret" ditt etter endt utdanning.

Lenke til kommentar

Jess, men man skal helst ha motivasjon til å gå videre også. For ikke å glemme at man bør være rimelig sikker på hva man vil med livet før man starter et lagt utdanningsløp. Jeg er hverken motivert eller sikker.

 

I tillegg har jeg 2-3 sikre jobber som betaler godt å gå til etter skolen :)

 

Men ser poenget ditt

Lenke til kommentar

Dette er litt OT, men kan jeg få være så snill å få lov til å be dere som opplever bedritne lærere om for guds skyld å KLAGE?! Sitter i en jobb hvor jeg har regelmessig kontakt med lærere, og satan så mye rart det er som beveger seg der ute, særlig på VGS. Jobber innen psykisk helsevern, og jeg tenker titt og ofte at det er læreren som burde vært henvist, ikke eleven. I så og si alle andre yrkesgrupper vil man få refs hvis man ikke gjør jobben sin, mens i skolen er det tydeligvis bare fritt frem. Er kun ved grovt mislighold eller forsømmelse at lærere mister jobben, og da blir de som regel overført til administrasjonen - de blir moa. ikke sparket, men skal heller være med på å styre skolesystemet!! "Hva gir'u meg'a?!"

 

Jeg tror det eneste som nytter er at elever blir sine rettigheter mer bevisste og faktisk kollektivt går sammen og klager. I dette tilfellet vil sannsynligvis ikke TS være den eneste som synes læreren var grovt inkompetent, så få med hele klassen. Lever gjerne klagen etter skoleslutt, slik at dere slipper konsekvenser (for dette skjer, har jeg personlig erfart), men få det gjort!

Lenke til kommentar

Dette er litt OT, men kan jeg få være så snill å få lov til å be dere som opplever bedritne lærere om for guds skyld å KLAGE?! Sitter i en jobb hvor jeg har regelmessig kontakt med lærere, og satan så mye rart det er som beveger seg der ute, særlig på VGS. Jobber innen psykisk helsevern, og jeg tenker titt og ofte at det er læreren som burde vært henvist, ikke eleven. I så og si alle andre yrkesgrupper vil man få refs hvis man ikke gjør jobben sin, mens i skolen er det tydeligvis bare fritt frem. Er kun ved grovt mislighold eller forsømmelse at lærere mister jobben, og da blir de som regel overført til administrasjonen - de blir moa. ikke sparket, men skal heller være med på å styre skolesystemet!! "Hva gir'u meg'a?!"

 

Jeg tror det eneste som nytter er at elever blir sine rettigheter mer bevisste og faktisk kollektivt går sammen og klager. I dette tilfellet vil sannsynligvis ikke TS være den eneste som synes læreren var grovt inkompetent, så få med hele klassen. Lever gjerne klagen etter skoleslutt, slik at dere slipper konsekvenser (for dette skjer, har jeg personlig erfart), men få det gjort!

 

Vi har sendt både skriftlig klage, og tatt opp problemet gjentatte ganger med både teamleder på trinnet og andre lærere. Vi snakka for døve ører :shrug:

 

Til dere andre så mente jeg 50k mnd :)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Han tester lakserende middler, for å finne effekten.

 

Haha :tease:

 

Nei, har 2 sikre jobber allerede, hvorav den ene er deltidsjobb og ligger på i underkant av 20 mnd. Så har jeg en fastjobb og, der jeg regner med å gjøre ~30k mnd, alt etter hvor mye jeg gidder å jobbe. Så tar jeg sikte på å jobbe som kelner i tillegg :)

Lenke til kommentar

 

Vi har sendt både skriftlig klage, og tatt opp problemet gjentatte ganger med både teamleder på trinnet og andre lærere. Vi snakka for døve ører :shrug:

 

 

Send klagen høyere opp i systemet, feks. skoleleder i fylkeskommunen. Ikke at det kommer til å skje noe mer der, men da har i hvert fall noen uten personlige kollegiale bånd til den aktuelle læreren også blitt varslet. Kjenner du personer i klassetrinnene under deg, så spør om de kan gjøre det samme.

 

Men ja, jeg kjenner følelsen av håpløshet ift. skolesystemet. Man blir lite motivert til å ta "ansvar for egen læring" når systemet ikke følger opp sin del.

Lenke til kommentar

Han tester lakserende middler, for å finne effekten.

 

Haha :tease:

 

Nei, har 2 sikre jobber allerede, hvorav den ene er deltidsjobb og ligger på i underkant av 20 mnd. Så har jeg en fastjobb og, der jeg regner med å gjøre ~30k mnd, alt etter hvor mye jeg gidder å jobbe. Så tar jeg sikte på å jobbe som kelner i tillegg :)

 

Har du tenkt til å jobbe deg til døde da? Det kommer til å bli veldig veldig slitsomt. Du får såvidt tid til å slappe av og sove.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...