Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp til å fake sykemlding!


Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Jess. Jeg trenger en sykemelding, selv om jeg ikke er syk. Lang historie kort, skolen ha feilinformert meg, og som en konsekvens av det hadde jeg fått stryk på eksamen i dag, om jeg møtte opp.

 

Jeg vet det er forkastelig å misbruke sykemeldinger (oppfatter meg selv som ærlig, og har aldri gjort noe slik før), men jeg er ikke så keen på å stryke til eksamen heller :confused:

 

Derfor har jeg valgt å ikke møte, og heller prøve å levere sykemelding.

 

Hvis noen har behov for å kalle meg drittsekk eller idiot har jeg full forståelse og respekt for det.

 

Men saken er at nå MÅ jeg ha en sykemelding. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få til det, selv om jeg egentlig er frisk som en fisk?

 

Hva forteller jeg legen, og hvordan går jeg frem?

 

:/

 

Edit: 18 år, 3vgs

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det skjønner jeg i grunn godt, men er likevel naiv nok til å håpe på litt hjelp. Dette innebærer jo ingen triksing med sykepenger, snylting på velferdsstaten eller lignende.

 

Jeg har kommet i en dritt situasjon delvis pga idioti fra min side, men ogsågrov feilinformasjon fra øverste hold på skolen.

 

Hvis du er så gammel som det står på profilen din så har det absolutt ingengenting å si...

Du må uansett ta opp eksamen til høsten og du får ikke noe fritak eller noe i den duren med sykemelding.

 

Jo, leverer jeg sykemelding kan jeg avlegge ny eksamen, med en karakter som setter seg på førstegangsvitnemålet.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Får man da ikke denne mulige sykemeldingen i legejournalen?

 

Isåfall vil dette være en tap-tap situasjon for din del. Du burde ta det som en mann og ta eksamen. Men man kan selvfølgelig ikke overbevise deg over nettet. Og ja jeg har erfaring med en bedrøvelelig matte muntlig eksamen.

Lenke til kommentar

Eg har en enkel metode for deg å skaffe deg en sykemelding. Få deg rundhjuling og noen kraftige blåveiser, så får du nok sykemelding på rappen.

Ikke så lett å få juling på kommando da. Men han kan jo legge hodet i dørkarmen og smelle igjen døra på seg selv. Gjør litt vondt, men treffer man rett får man noen skikkelige blåveiser uten at det blir alvorlig skade. Så er det bare å ringe legen og si han snubla i trappa. Påstå at man er svimmel og kvalm og greier så mistenker legen lett hjernerystelse. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Ta militær metoden, og drikk en liten dæsh med olje. Da får du fart på alle systemer og alt blir skylt ut, problemet er bare at du må bestemme hvilken del av eksrementene* du vil skal havne i toalettet ettersom alt går ut på en gang.

Du finner sikkert ut av det, vil for all del ikke anbefale dette. Har bare hørt om barskingene i militæret som har forsøkt dette :!:

 

Leif*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om på hvilken måte du har blitt feilinformer? eller burde ikke det komme ut på nettet for din egen del?

 

Har ikke noe i mot å legge det ut, nei. Men er en lengre historie, så da vil jeg heller ta det en annen gang, da jeg er litt mindre stressa, har litt bedre tid, og har litt mindre å tenke på.

 

Edit: Tenker å servere en historie om at jeg har lest og slitt og stressa fælt med eksamen. Lørdag kveld begynte jeg å føle meg dårlig i magen, og har siden da slitt med en kraftig diare som har tappet meg helt. Diare kan jo som kjent komme av stress. Den koblingen skal jeg la han gjøre selv, noe som kanskje kan øke troverdigheten min?

 

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...