Gå til innhold

HP Envy 1080 17" God pris og bra specs!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bare bekrefte at dette er en en varmeovn! Den blir svært varm på venstre siden, og helt kjølig på høyresiden. Skal bestille en laptopkjøler over helgen, satse på at den hjelper.

 

Men utenom varmen er den helt perfekt, masse ytelse og nydelig design!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min sammen med en Zalman NC2000 laptop kjøler.

 

Bare så vi er klar over det, så er min 1085. med i7 cpu osv.

 

Kjørte først opp pc'en uten kjøler, latt den stå bare på idle, å brukt opp batteriet en gang nå (tok rundt par timer når jeg ikke hadde på strømstyring, og pc'en ikke har vært i bruk noe bruk.)

 

Men den er meget varm på venstre siden ja, og faktisk iskald (ingen oppvarming) på høyre side. Har satt under kjøleren nå, og kjører på med full styrke (den bråker IKKE mye selv da, men blåser meget godt) og kjenner at det blir kjøligere under armen min på høyre side av pc'en. Så det er tydelig at kjøling er denne pc'ens problem.

 

Zepto 6615WD'en min (denne jeg skriver på nå) har også blitt meget varm når den har stått på bordet, men har alltid lagt noe under bak så den har hatt en cm eller to heving fra bordet, så da har jo det fungert bra. Dog vet jeg ikke om det vil hjelpe for 1085'en min.

 

Men uansett! Hadde det ikke vært for all den DRITTEN! av noe software som ligger på pc'ene når man får de, og varmeutviklingen, så virker det som en kjempepc ved første inntrykk og kveld.

Driver å installerer WoW nå, så får vi se hvordan den forholder seg med WoW spilling i en time uten ekstra kjøling, og med ekstra kjøling.

Endret av Dessection
Lenke til kommentar

Spilte 10 timer i strekk med Civ 4 og den ble kanskje opp mot 40 grader på venstre håndlen. Ikke så varm at det er direkte ubehagelig men mer enn hva som er vanlig. Men generelt ikke noe problem å spille, bygde opp baksiden med et par spillcover da ble det litt bedre. Skal prøve noen grafikktunge spill nå så skal jeg se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Et raskt spørsmål: Er det 1333 Mhz eller 1066 Mhz RAM på Envy 17"?

 

Jeg vurderer å kjøpe HP Envy 17" 1085/1090, men også Sony Vaio 16.4" frister. Under følger en rask oppsummering av de to, HP Envy 17" 1085 vs Sony Vaio 16.4":

HDD: 500Gb vs 500Gb

CPU: i7-720 vs i7-740

GPU: HD5850 vs GT 330M

Dx: Dx 11 vs Dx 10.1

RAM: 6Gb 1066Mhz (?) vs 6/8Gb 1333Mhz

Drev: DVD vs Blueray

Res: 1920x1080 vs 1920x1080

Pris: 12 000 vs 13 000

 

HP Envy er bedre på GPU og Dx, mens Sony er bedre på CPU og optisk drev (og evt. RAM).

 

Hvis HP Envy kommer med ekstra HDD-bracket så frister det veldig å kjøpe en SSD som oppstart i tillegg.

 

Noen som vet om Vaio har samme varmeutfordring som Envy?

Lenke til kommentar

Sitter på en vaio F som du vurderer.

Den har matt skjerm, og ikke glossi som på Envyen. Skjermen har ekstremt gode farger og behaglig å lese på.

 

Har en Envy på vei for å se hvilken jeg liker best, den jeg velger å ikke beholde returnerer jeg bare.

 

Vedr. varme, så kan jeg ikke sammenligne de før jeg sitter med Envyen, den får jeg nok ikke før på mandag da Bring sannsynligvis ikke leverer på døren her i Bergen på lørdager.

 

Uansett, så merker jeg ikke noe spesielt på varmeutvikling på Vaioen. Jeg sitter bl.annet i skrivende stund å har den på fanget uten at jeg merker noe annet en svak varme. Når du bare sitter i Windows osv er den veldig stille. Ikke noe merkbart viftestøy.

Lenke til kommentar

Spilte 3-4 timer med Dead Space(utrolig bra spil forresten) med alt på max og det gikk helt smertefritt grafikkmessig. Laptopen blir kun varm et sted og det er der hvor man har venstre hånd, ingen andre steder. Erip design fail av HP! Det er ikke så ille at man ikke kan ha hånden der, men man må ta pauser hvert 5-10 min for å lufte hånden litt.

 

En annen ting jeg har merket meg er at det er litt irriterende at alle tilkoblinger sitter på sidene. Blir litt kronglete når man setter seg opp med mus på litt liten plasssom jeg gjør når jeg skal spille på jobb. :!:

 

Da har jeg skrudd opp og sjekket at det er faktisk ingen hardiskramme for en disk nummer 2 :thumbdown:

Endret av dredg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...