Gå til innhold

HP Envy 1080 17" God pris og bra specs!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Har selv fått en envy 15-1195 med SDD og 250GB snurredisk. Leste en plass at maskinen ikke var så veldig varmere enn andre bærbare, men at den kjentes varmere fordi chassiet var av magnesium...

Lenke til kommentar

Men igjen er det vel bare å sjekke varmen ved bruk av programmer istedet for å føle seg frem hvor det er varmt og hvor varmt, noe som kan være veldig individuelt. Også med tanke på at kroppen er laget i magnesium, at det som sagt kan føles varmere. Bruk software og sjekk idle og load temp. Det er en grei måte spør du meg.

Lenke til kommentar

Om hånda di "tar skade" av varmen, vil jeg si det er stor sjanse for at komponentene inni brenner :) Men fra spøk til alvor, hvordan kan du vite at komponentene ikke er for varme når du ikke har sjekket temperaturene? Å holde temperaturene nede er noe av det viktigste man gjør med gaminglaptoper. Ignorere dette er ikke særlig lurt i lengden. Det er også en fin måte å finne ut når det er på tide å renske den før støv, pga tempen har blitt høyere enn vanlig.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Jeg baserer det på at jeg har spilt i timesvis i strekk og aldri hatt så mye som en slow down. I tillegg er resten av maskinen kjøligere enn romtemperaturen det er kun venstre siden ved vifteutblåsningen og venstre palmrest som er varmt. Altså ingen problem for spilling men irriterende ukomfortabelt for hånden. Jeg skal definitivt legge ut noen temperatur målninger både på CPU og GPU når jeg har tid så får vi korrekte tall.

Lenke til kommentar

Du spurte jo om det samme bare med et annet spill for 2 innlegg siden, det er helt fine temperaturer. 76 grader på GPU under max load er jo egentlig ganske bra for en laptop å være. Både CPU og GPU tåler opp rundt 100 grader så du har fortsatt mange grader å gå på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...