Gå til innhold

HP Envy 1080 17" God pris og bra specs!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har fått denne råtassen inn i hus, og som kunne gitt en kjapp review?

 

Sendte mail til komplett og spurte om den har norsk tastatur, om ENTER-tasten er "mindre" enn vanlig slik som på den engelske layouten, og om HDD-ramme til harddisk nr. 2 fulgte med.

Kundeservice svarte at den har norsk tastatur, liten entertast og ingen HDD-ramme til disk nr. 2. (den kunne de heller ikke skaffe).

Lenke til kommentar

Sender Asusen min i retur i morgen ;( , trodde ikke envyen kom før midten av august!

 

Kommer til å kjøpe en slik jeg også, fint om du poster noe om varmen på pcen. særlig på venstresiden når du gamer eller kjører full load. (der du har hånden når du skriver.)

Lenke til kommentar

Bestilte en Envy17 for en kompis, og var nettopp på postkontoret for å hente den. Tastaturet har bakgrunnsbelysning og "skandinavisk layout" (altså ØÆÅ har også danske/svenske tegn). ctrl-knappen er på rett sted, stor enter-tast og ellers ser det veldig bra ut. pil-tastene er litt klumpet sammen pga plassmangel, men i det store og hele så tastaturet mye bedre ut enn på eksempelvis MSI GX740 som dette innlegget er skrevet på.

 

Likte designet veldig godt også, men den ser en smule skjør ut. Også overraskende tynn, ville ikke overrasket meg om denne setter nye varmerekorder under tung last over tid. Var lite viftestøy å melde om under lett bruk (typ installering av OS/Programmer osv).

Endret av vladnag
Lenke til kommentar

Takk for oppdatering. Ante meg at komplett sin kundeservice som hadde sagt til noen over her at det var liten enterknapp bare såg på noen bilder de hadde på produkten (som igjen er de samme som finnes på alle de 1000x vis av nettbutikker rundt om i verden) og konkluderte med at det var liten enterknapp.

Lenke til kommentar

Sitter å skriver på min nå og det er et utrolig lekkert design på denne maskinen! Man får virkelig MacBook vibber av denne. Tastaturet er veldig lekkert og meget godt å skrive på, samt at tastene nesten ikke lager lyd. Tastaturet lar seg lett bøye ned særlig på høyresiden, men det er ikke noe stort problem. Musepekerflaten er litt annerledes å bruke da den ikke har separate museknapper og støtter multitouch. Så når du har fingeren der du stal trykke mens du prøver å beve muspekeren så blir det litt problematisk, sikkert en tilvenningsak.

 

Nå har jeg bare surfet lett og satt opp OSet men maskinen har god varme på vifteutblåsningen oppe i venstre hjørnet, samt at den er god og varm på venstre håndflate. På midten og høyresiden er den helt kjølig. her må det nok definitivt kjøpes inn en skikkelig laptopkjøler før det skal games! Maskinen min er veldig stille, bare svakt viftestøy samt harddisken(blir SSD snart uansett).

 

Jeg tok en kjapp video av når jeg pakket den ut som viser litt av innpakkingen, designet og tastaturoppsettet for de som er interessert i sånn. Driver å laster den opp på youtube nå så jeg kommer tilbake med link når den er ferdig.

Lenke til kommentar

Takk for filmen! Tastaturet ser nærmest perfekt ut. Er ikke helt fan av de ekstra tegnene på æø-tastene, men la gå. Det viktigste er at det er stor entertast, i motsetning til det komplett.nos kundeservice sa.

 

Kunne du ha sjekket om ramme til harddisk nr. 2 følger med (om det er 1085 modellen du har kjøpt)?

Har sendt mail til EET Nordic, som er Authorized spare part reseller i norge, for å høre om de har tenkt å tilby reservedelen som inneholder harddiskrammer, men har ikke fått noen bekreftelse enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...