Gå til innhold

HP Envy 1080 17" God pris og bra specs!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det blir vanskelig å finne en laptop med samme type specs i dens størrelsen for samme pris. Jeg sliter i allefall med å se noen som er lik. Men det skal også være sagt at batteritiden på denne pcen som med feks 17" er dårlig pga av specsen. Og at den kan bli varm under hard load, men er bare å sørge for at den har litt klaring og at den får luft:) Men bortsett fra det tror jeg ikke at jeg ville vært i tvil :)

 

Her er i allefall en liten test mot andre liknende pcer:

 

Test av liknende LT

Endret av Wold
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

:hmm:

 

Gjelder dette kun Envy 17, siden det ikke står noe om oppdateringer av Envy 15 på den siden? Er det trolig at den nye Envy 15 kommer til Norge, dersom ryktene stemmer (har jo ikke solgt særlig mye i Norge)?

15" envy

Er vel den råeste som er å få for penger...

Den er rå og varm det kan jeg skrive under på..

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg foretok en kaldstart, og starte task manager med en gang for å se hvilke prosesser som starter. Det er en svchost.exe som tar mellom 80.000kb og 110.000kb minne - da denne startet, begynte vifta å kjøre for fullt.

 

Har testet et relativt krevende spill på maskinen, batteriet var på 99%, etter 40 minutter er det på 27%. Kan dette være riktig ?

Lenke til kommentar

Det er en ganske kraftig maskin som bruker en del mer strøm en mid-end laptoper, så at du etter 40 min har brukt opp 72% er ikke umulig. Men det er en desktop laptop, så det er jo meninga at den skal ha kabel store deler av tiden.

 

okay , da kabler jeg maskinen så lagt det går. Viftestøyen derimot, den er såpass ivrig og høy at jeg vurderer tilbakelevering. Det er helt crazy at maskinen skal trenge å lufte seg så mye, rett ut av pappesken ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ingen som har testa legg inn egen windows 7 ? Vil ha bort alt av hp programmer.. Pc er drit treg pc til ha den muskelkraften som siter her.. :p Hint hint

La inn jobbens win7-64 på min envy 15-1195.. Ble ikke så mye raskere..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til Daniel-san:

 

Har hatt min envy nå i 2 månder, og synes det høres merkerlig ut det med viftestøyen din. Min er relativt stille når jeg bare surfer og driver med vissvass. Men som det er sagt at hvis jeg spiller eller bruker mye GPU og cpu kraft så stiger viftestøyen betrakelig. Ellers er den "normal".

 

Lurte på om det var mulig å ringe til HP og få tilsendt OS cd med OEM key slik at man kan reinstallere pcen fra skratch...? Systemgjennoppretting er jeg absolutt ikke fan av. Vet i allefall at det funker hos dell. Ville jo vært genialt å fått fjerna endel av det HP tullet + kunnet satt opp fler partisjoner ect.

 

Btw. SSD diske i den her, er verdt penga :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...