Gå til innhold

Last.fm-bilde i signatur


  

29 stemmer

  1. 1. Synes du last.fm-bilder burde vært tillat i signatur?

    • Nei
      14
    • Ja
      15


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg hadde et bilde fra last.fm i signaturen min som viste hvilken musikk jeg hører på, men det ble kjapt fjernet pga. regelen om bilder i signaturen. Synes dette er en grei måte å få frem hvilken musikk jeg hører på, i stedet for å skrive det opp. Bildet var slik:

 

andengberg.gif

 

Har hørt at det har vært diskusjoner om bilde i signaturen flere ganger før, men prøver likevel å få last.fm-bilder akseptert.

 

Stem over om du synes det er akseptabelt å ha et slikt bilde, som oppdateres ukentlig, i signaturen.

 

EDIT: Tok en reset på profilen, fikk ny link jeg måtte sette inn på bildet over.

Endret av CRWTH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt ikke.

Bilder i signaturen tar tid å laste, tar mye plass og gjør at trådene blir mye mindre oversiktlige enn det er i dag.

Selv om last.fm bildene er ganske uskyldige, så syntes jeg ikke man skal legge inn slike unntak.

Om last.fm bilder er lov, må da tilsvarende bilder være lov, f.eks BF-stats, WOW-stats osv, mange av de er like uskyldige, og plutselig sitter vi med ett forum som er like flashy som Las Vegas.

Endret av aklla
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, men som nevnt over er overgangen fra last-fm-bilder til andre statistikkbilder flytende og videre til andre større, mer fargerike bilder. Allerede dette bildet bryter med kravet om maks 4 linjer i signatur, da må vi øke det på generell basis også baller det på seg med ting etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Nei.

 

Vi sliter allerede med loadtid i form av kanskje svak programvare og vi har hatt perioder der TNS-gallupp sine server for måling av trafikken til dette forumet og andre ting har gjort forumet til en suppe rett og slett og da trenger vi ikke sitte å vente enda lengre og få enda mindre hår på hodet av dette forumet og ytelsesproblemene man har pr dags dato også i framtiden.

Lenke til kommentar

Tar det virkelig så lang tid å generere url = fra [ img]-tag? Selve bildet ligger jo på ekstern server, og vil dermed ikke påvirke ytelsen til forumet i seg selv, bare lastetiden

 

Personlig ser jeg ikke problem med et last.fm-bilde i signaturen hvis det lages en (eller flere) diskusjon.no-standardmal som alle må bruke.

 

Alternativt kunne jeg ønske meg støtte for dynamisk tekst i signatur, slik at man for eksempel kunne generert ren tekst ut fra last.fm-informasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...