Gå til innhold

Last.fm-bilde i signatur

29 stemmer

1. 1. Synes du last.fm-bilder burde vært tillat i signatur?

• Nei
      14
    • Ja
      15

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

jeg hadde et bilde fra last.fm i signaturen min som viste hvilken musikk jeg hører på, men det ble kjapt fjernet pga. regelen om bilder i signaturen. Synes dette er en grei måte å få frem hvilken musikk jeg hører på, i stedet for å skrive det opp. Bildet var slik:

andengberg.gif

Har hørt at det har vært diskusjoner om bilde i signaturen flere ganger før, men prøver likevel å få last.fm-bilder akseptert.

Stem over om du synes det er akseptabelt å ha et slikt bilde, som oppdateres ukentlig, i signaturen.

EDIT: Tok en reset på profilen, fikk ny link jeg måtte sette inn på bildet over.

Endret av CRWTH
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Absolutt ikke.

Bilder i signaturen tar tid å laste, tar mye plass og gjør at trådene blir mye mindre oversiktlige enn det er i dag.

Selv om last.fm bildene er ganske uskyldige, så syntes jeg ikke man skal legge inn slike unntak.

Om last.fm bilder er lov, må da tilsvarende bilder være lov, f.eks BF-stats, WOW-stats osv, mange av de er like uskyldige, og plutselig sitter vi med ett forum som er like flashy som Las Vegas.

Endret av aklla
  • Liker 4
Skrevet

Er enig med aklla!

Det ble vel en gang sagt av en tidligere admin at forumet ikke skulle være noe juletre og jeg syns det er bra at vi er konsekvente med forbudet mot bilder i signatur, animerte avatarer osv. :)

Skrevet

@hernil: Jeg foreslår ikke at vi skal ha animerte avaterer eller noe lignende, jeg foreslår last.fm-bilder. De er ryddige.

• Liker 1
Skrevet

Ja, men som nevnt over er overgangen fra last-fm-bilder til andre statistikkbilder flytende og videre til andre større, mer fargerike bilder. Allerede dette bildet bryter med kravet om maks 4 linjer i signatur, da må vi øke det på generell basis også baller det på seg med ting etterhvert ;)

Skrevet

Er nok bedre å ha et ryddig bilde, pluss at det ser bedre ut enn at det står slik som "Har hørt 60 sanger av Mike Patton de siste 7 dagene."

Skrevet

Er nok bedre å ha et ryddig bilde, pluss at det ser bedre ut enn at det står slik som "Har hørt 60 sanger av Mike Patton de siste 7 dagene."

Du kan jo bare skrive det du har i bildet. ingen grunn til å endre på teksten som står der...

Skrevet

Jo. Pluss at det linker til last.fm, og når man ser på det skjønner man med en gang at det er musikken jeg hører på.

Skrevet

Lenk heller til din last.fm. Eller oppdater din signatur manuelt, bør ikke være en stor sak det.

Personlig syns jeg heller bevegelige gif-bilder kunne vært tillatt men folk ville ikke ha det og var lite jeg kunne gjøre med det.

Skrevet

Nei.

Vi sliter allerede med loadtid i form av kanskje svak programvare og vi har hatt perioder der TNS-gallupp sine server for måling av trafikken til dette forumet og andre ting har gjort forumet til en suppe rett og slett og da trenger vi ikke sitte å vente enda lengre og få enda mindre hår på hodet av dette forumet og ytelsesproblemene man har pr dags dato også i framtiden.

Skrevet

Tar det virkelig så lang tid å generere url = fra [ img]-tag? Selve bildet ligger jo på ekstern server, og vil dermed ikke påvirke ytelsen til forumet i seg selv, bare lastetiden

Personlig ser jeg ikke problem med et last.fm-bilde i signaturen hvis det lages en (eller flere) diskusjon.no-standardmal som alle må bruke.

Alternativt kunne jeg ønske meg støtte for dynamisk tekst i signatur, slik at man for eksempel kunne generert ren tekst ut fra last.fm-informasjon.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...